Facebook prześledzi nasze zakupy w sieci - Wersja do druku +- Windows 7 Forum: konfiguracja, optymalizacja, porady, gadżety • (https://windows7forum.pl) +-- Dział: Windows 7 (/windows-7-4-f) +--- Dział: Newsy i aktualności o Windows 7 (/newsy-i-aktualnosci-o-windows-7-6-f) +---- Dział: Aktualności i wydarzenia branży IT (/aktualnosci-i-wydarzenia-branzy-it-52-f) +---- Wątek: Facebook prześledzi nasze zakupy w sieci (/facebook-przesledzi-nasze-zakupy-w-sieci-26913-t) |
Facebook prześledzi nasze zakupy w sieci - Portator - 25.09.2012 15:53 E-commerce jest coraz popularniejszy wśród użytkowników sieci, a jego entuzjaści zostawiają w sieci ślady zakupów. Dla niektórych bezcenne. Niedawno pisaliśmy o tym, jak Europa odniosła się do funkcji rozpoznawania twarzy na zdjęciach umieszczanych na Facebooku. Tymczasem serwis pracuje nad czymś, co w równym stopniu może naruszać naszą prywatność. Jak donosi Financial Times, serwis Zuckerberga zawarł umowę z firmą Datalogix, posiadającą dane dotyczące zakupów członków 70 milionów amerykańskich gospodarstw. Gromadzone są one dzięki analizie danych z kart kredytowych, programów lojalnościowych, prowadzonych przez ponad 1000 sklepów - partnerów firmy. Te dane są oczywiście bezcenne dla marketerów. Dzięki ich połączeniu z danymi, które Facebook uzyskuje od użytkowników (np. adres e-mail), część z nich zostanie zidentyfikowanych, a Datalogix uzyska wiedzę, na jakie zakupy zdecydowali się w ostatnim czasie. To jednak nie wszystko. Chodzi o zdobycie wiedzy, czy użytkownik Facebooka zdecydował się na zakup określonej usługi bądź przedmiotu po tym, jak zobaczył ich reklamę w serwisie. Wiedza ta pozwoli sprawdzić, jaki jest efekt przeprowadzanych kampanii reklamowych w serwisie. Datalogix będzie przygotowywał raporty dla Facebooka i jego reklamodawców. Może się okazać jednak, że takie działanie narusza warunki ugody, którą Facebook zawarł z amerykańską Federalną Komisją Handlu (FTC), ponieważ naruszy prywatność użytkowników. A to dlatego, że nie ma możliwości rezygnacji z zostania objętym badaniem Datalogix. Źródło: Financial Times Fot.: Dreamstime |