Rozwiązany Brak dostępu do internetu - kabel/wifi - Wersja do druku +- Windows 7 Forum: konfiguracja, optymalizacja, porady, gadżety • (https://windows7forum.pl) +-- Dział: Pomoc i wsparcie, Windows 7 (/pomoc-i-wsparcie-windows-7-26-f) +--- Dział: Sieci komputerowe (/sieci-komputerowe-16-f) +--- Wątek: Rozwiązany Brak dostępu do internetu - kabel/wifi (/brak-dostepu-do-internetu-kabel-wifi-26866-t) |
Brak dostępu do internetu - kabel/wifi - kuba92ns - 23.09.2012 14:08 Witam, otóż mam następujący problem nad którym głowię się już dobre 2 dni. Jesteśmy nowymi najemcami w mieszkaniu, przed nami pani miała w Vectrze wzięty pakiet internet+telefon+kablówka. Na nasze życzenie zmieniła umowe na sam internet, przekazała nam modem, kable i cały osprzęt. I tu pojawia się problem, bo mimo tego, że w Vectrze twierdzą, że u nich jest wszystko OK, to internetu ani widu ani słychu. Niezależnie od tego czy łącze się przez kabel z modemu/routera, czy też po wifi, cały czas mam brak dostępu do internetu/sieci. Modem to: Scientific Atlanta (EPC2203), router: TP-LINK (TL-WR340G). Niezależnie od tego z jakiego laptopa próbuje się połączyć (oba na W7). Dodam, że udostępniając net z komórki na obu działa, czyli wykluczam walniętego laptopa (swoją drogą, na moim działa net wszędzie). Przypisałem mu już konfiguracje TCP/IPv4 na sztywno wpisując te "popularne" adresy - (208.67.222.222 / 208.67.220.220), nie pomogło. Konfiguracja routera raczej poprawna, nie wykluczam, że gdzieś się walnąłem. Nie jestem w stanie stwierdzić, czy sprzęt jest w 100% sprawny, bo nie korzystałem z niego na działajacym necie (jestem z dala od domu -student) i nie mam możliwości podłączenia sprawdzonego sprzętu. Poniżej wrzucam to co wyrzuciła mi komenda ipconfig /all. Cytat:C:\Users\Kuba>ipconfig /allPozdrawiam, Kuba RE: Brak dostępu do internetu - kabel/wifi - thermalfake - 23.09.2012 17:26 Wrócić do automatycznych ustawień protokołu TCP/IPv4. Najpierw na jednym z lapków spiąć kablem kablem sieciowym. Proszę pokazać zakładkę Status oraz ustawienia WAN tego routera logując się na 192.168.1.100 Od tego będzie zależeć co dalej trzeba zrobić. Czy to wina tego, że router nie jest w stanie komunikować/zsynchronizować poprawną konfiguracją z modemem czy to problem z lapkami. Sprawdzić czy podłączono kablem sieciowym modem Atlanta z portem WAN Tp-link'a. Które diody migają na obu urządzeniach. Proszę podać także modele tych laptopów i czy mają zainstalowane autorskie oprogramowanie do zarządzania połączeniami sieciowymi. Można chwilowo dla testów wyłączyć zapory/programy AV, być może coś blokuje. Kilka komend do wklepania w wierszu poleceń zwolnienie adresu IP z dzierżawy DHCP ipconfig /release odświeżenie dzierżawy DHCP ipconfig /renew opróżnienie pamięci podręcznej DNS ipconfig /flushdns ponowna rejestracja serwerów DNS ipconfig / registerdns resetowanie stosu TCP/IP netsh int ip reset c:\resetlog.txt zresetowanie Winsock netsh winsock reset opróżnienie pamieci podręcznej protokołu ARP arp -d opróżnienie pamięci podręcznej nazw NetBIOS nbtstat -r ponowna rejestracja na serwerze Wins nbtstat -rr Dodatkowe czynności odbudowa modułu sieciowego po usunięciu podkluczy w rejestrze (bez konieczności uruchamiania regedit) reg delete HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Network /v Config /f reset systemowej zapory netsh firewall reset Jak się uporasz ogólnie z połączeniem po kablu to potem już nie powinno być problemów z ustanowieniem WLAN. RE: Brak dostępu do internetu - kabel/wifi - kuba92ns - 24.09.2012 13:32 Więc tak, wróciłem do automatycznej konfiguracji, zdjęcia wstawię na końcu posta, podłączone z modemu kablem do routera w port WAN i z portu 1 poprzez kabel Rj-45 do laptopa. Laptopy to -Acer Aspire 5732ZG -Acer Aspire 5735Z, na obu są aktualne sterowniki do Lan. Na modemie świecą się: Power, DS, US, ONLINE, LINK i TEL1 Na routerze: PWR, SYSTEM, WLAN, WAN (pogrubione migają, reszta cały czas świeci). Wyłączyłem oczywiście firewall, antywirusa aktualnie nie mam zainstalowanego. Wklepałem wszystkie komendy, zadziałały, poza pierwszymi dwoma, gdyż ich wklepanie zwróciło mi wynik: "wystąpił błąd podczas zwalniania interfejsu Loopback Pseudo-Interface 1: Nie można odnaleźć określonego pliku: Martwi mnie szczególnie fakt, że WAN nie może "dostać" parametrów. RE: Brak dostępu do internetu - kabel/wifi - thermalfake - 24.09.2012 21:45 A zwyczajnie podłączałeś sam modem bezpośrednio z jednym z lapków ? Jeśli działa to na routerze wklep do zakładki MAC Cloning adres mac karty od lapka. Ogólnie metodologia podłączania jest taka - wyłączamy oba urządzenia, najpierw włączamy modem kablowy, potem dopiero (nie od razu) router i czekamy aż się zsynchronizują, po raz pierwszy może to potrwać nawet parę minut. RE: Brak dostępu do internetu - kabel/wifi - kuba92ns - 25.09.2012 12:35 Okazało się, że był problem w Vectrze, w czym zorientował się dopiero 3ci konsultant, gdzie poprzednich dwóch uparcie twierdziło, że to musi być z mojej strony. Dzięki za pomoc, temat do zamknięcia. Brak dostępu do internetu - kabel/wifi (rozwiązany) - LadyInBlue - 25.09.2012 19:09 Wątek rozwiązany. |