Windows 7 Forum: konfiguracja, optymalizacja, porady, gadżety •
Ponad 14 milionów Polaków to gracze - Wersja do druku

+- Windows 7 Forum: konfiguracja, optymalizacja, porady, gadżety • (https://windows7forum.pl)
+-- Dział: Windows 7 (/windows-7-4-f)
+--- Dział: Newsy i aktualności o Windows 7 (/newsy-i-aktualnosci-o-windows-7-6-f)
+---- Dział: Aktualności i wydarzenia branży IT (/aktualnosci-i-wydarzenia-branzy-it-52-f)
+---- Wątek: Ponad 14 milionów Polaków to gracze (/ponad-14-milionow-polakow-to-gracze-26858-t)



Ponad 14 milionów Polaków to gracze - Portator - 23.09.2012 05:53

Gry wideo przestają być domeną młodzieży – według badań, blisko 55% polskich internautów powyżej 50 roku życia grywa czasem w gry wideo, zaś wśród polskich graczy najwięcej jest osób pomiędzy 25, a 34 rokiem życia.
[Obrazek: images?q=tbn:ANd9GcSUmM57MJ_QtPpij_923iR...WF3rSj1HNQ]
Badanie zostało przeprowadzone przez NoNoobs i Research.NK. Jego wyniki zaprezentowano na konferencji Game Industry Trends 2012. Z wyników badania można łatwo wywnioskować, że gry wideo stają się w Polsce coraz popularniejsze. Jednocześnie zmienia się definicja samego gracza, bowiem elektroniczna rozrywka przyciąga nowych, niezainteresowanych nią dotychczas odbiorców.

Jak donosi Gazeta Wyborcza, która omówiła wyniki badania, aż 83% przebadanych mężczyzn i 71% kobiet „kiedykolwiek grało w jakąś grę elektroniczną”. Biorąc pod uwagę, że szacuje się iż liczba polskich internautów wynosi około 18,5 miliona, oznacza to, że blisko 14 milionów gra.

Warto jednak pamiętać, że liczby te wynikają m.in. z popularności gier społecznościowych i mobilnych. Nie oznacza to więc, że 14 milionów Polaków kupuje pudełkowe gry wideo konsolowe i komputerowe. Niemniej jednak, gry nie są im obce. Ponad połowa przebadanych gra w produkcje oparte na przeglądarkach internetowych. Tyle samo sięga po gry mobilne. Według badania, w tradycyjne, „pełnowartościowe” gry komputerowe gra natomiast 2/3 internautów.

Powyższe dane przekładają się na podejście do kupowania gier. 40% przebadanych wydaje pieniądze na gry. Polacy najczęściej sięgają po wydania pudełkowe, kupowane w sklepach stacjonarnych lub przez Internet. Zanotowano natomiast znaczący wzrost zakupów gier w dystrybucji cyfrowej, produkcji mobilnych i korzystania z mikrotransakcji.

25% przebadanych internautów nie było w stanie oszacować ile pieniędzy miesięcznie przeznacza na gry wideo. Najliczniejsza grupa, czyli 20% badanych wydaje na gry około 1-10 zł miesięcznie. 16% wydaje 11-25 zł, zaś 14% 26-50 zł. Do 100 zł na gry wydaje 10% przebadanych internautów. 11% wydaje na gry ponad 100 zł miesięcznie, zaś 9% preferuje gry darmowe, nie wydając ani złotówki.

Jak można interpretować wyniki badania? Przede wszystkim Polacy stopniowo podążają za światowymi trendami. Upada również stereotyp gracza, jako pryszczatego nastolatka w okularach, marnującego czas przed komputerem zamiast np. spotykać się z dziewczynami. Gry wideo stają się w oczach Polaków kolejną formą spędzania czasu. To dobrze rokuje na przyszłość, zarówno dla polskich producentów gier, jak i rodzimej branży wydawniczej.
[Obrazek: 720568b2bfc5f1d6d449cca862cf1678.jpg]
Źródło: wyborcza.biz/biznes/