Windows 7 Forum: konfiguracja, optymalizacja, porady, gadżety •
Jak poprawnie 'podkręcić' procesor? - Wersja do druku

+- Windows 7 Forum: konfiguracja, optymalizacja, porady, gadżety • (https://windows7forum.pl)
+-- Dział: Pomoc i wsparcie, Windows 7 (/pomoc-i-wsparcie-windows-7-26-f)
+--- Dział: Konfiguracja i optymalizacja Windows 7 (/konfiguracja-i-optymalizacja-windows-7-9-f)
+--- Wątek: Jak poprawnie 'podkręcić' procesor? (/jak-poprawnie-podkrecic-procesor-26262-t)

Jak poprawnie 'podkręcić' procesor? - TheSzoker - 02.09.2012 09:47

Siemka mam laptopa Asus X53S z procesorem Intel Core I7-2670QM 2,2GHz
z windowsem 7. I chciałem się dowiedzieć czy można go podkręcić.
A jeśli tak to?? bo jestem w tej sprawię zielony.

RE: Jak poprawnie 'podkręcić' procesor? - Magnetar - 02.09.2012 13:10

Chcesz podkręcać mobilny procesor?
Laptop to nie Pecet, nie jest przystosowany do takich zabaw.

RE: Jak poprawnie 'podkręcić' procesor? - kamilx94 - 02.09.2012 13:22

A jeżeli znajdziesz jakiś nikły program lub polecenia w CMD to i tak i tak nic nie zdziałasz, a jak już coś zrobisz i podkręcisz procka (co nie jest możliwe) to system się nie uruchomi.

RE: Jak poprawnie 'podkręcić' procesor? - thermalfake - 02.09.2012 14:35

W zasadzie:
- trzeba by było znaleźć modowalny bios co nie jest sprawą ani łatwą, problemy z aktywacją fabrycznego systemu przez prawdopodobny brak slic table, problemy z gwarancją w razie jak coś pójdzie nie tak;
- układ chłodzenia jest przystosowany co najwyżej do fabrycznie najmocniejszych procesorów, tym samym wyższa temperatura nie sprzyja żadnemu innemu grzejącemu się podzespołowi - mostki/układ graficzny;
- przy kręceniu może dojść do przeciążenia układów zasilających płytę główną (przetwornice, itp) przez zapotrzebowanie na większą moc niż tą którą zaprojektował producent i w konsekwencji można spalić sobie płytę główną (zdobycie takiej nowej//używanej w rozsądnych pieniądzach to wyczyn);