Windows 7 Forum: konfiguracja, optymalizacja, porady, gadżety •
Nowe zasady w Google Play. Kto skorzysta? - Wersja do druku

+- Windows 7 Forum: konfiguracja, optymalizacja, porady, gadżety • (https://windows7forum.pl)
+-- Dział: Windows 7 (/windows-7-4-f)
+--- Dział: Newsy i aktualności o Windows 7 (/newsy-i-aktualnosci-o-windows-7-6-f)
+---- Dział: Aktualności i wydarzenia branży IT (/aktualnosci-i-wydarzenia-branzy-it-52-f)
+---- Wątek: Nowe zasady w Google Play. Kto skorzysta? (/nowe-zasady-w-google-play-kto-skorzysta-25467-t)



Nowe zasady w Google Play. Kto skorzysta? - Portator - 03.08.2012 06:21

Serwis z Mountain View zaktualizował zasady obowiązujące developerów Androida. Mała rewolucja?
[Obrazek: googleplay-zaj.jpg]
Nowe zasady, którymi mają się kierować twórcy aplikacji, mają służyć chociażby zmniejszeniu ilości spamu trafiającego do posiadaczy urządzeń z Androidem. Nie można więc już serwować użytkownikom powtarzających się treści, opisów mogących wprowadzać w błąd. Niedozwolone jest także opisywanie aplikacji w taki sposób, aby był to szereg słów kluczowych (co miałoby sprzyjać wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania w sklepie).

Najważniejszą zmianą jest natomiast to, że developerzy nie mogą używać nazw lub ikon, które są łudząco podobne do istniejących już aplikacji systemowych. Jeżeli nazwa i kolorystyka ikony będą podobne do czegoś, co cieszy się popularnością i może zmylić

potencjalnego użytkownika, nie zagrzeje długo miejsca w Google Play.
[Obrazek: googleplay.jpg]
Dużym problemem Androida jest coraz większa ilość złośliwego oprogramowania, co jest nieuniknionym następstwem rosnącej popularności systemu. Zgodnie z wprowadzonymi zasadami, aplikacje pobierające prywatne dane użytkownika nie mogą tego robić bez jego wiedzy i zgody.

Jest także dopisek o reklamach w aplikacjach. Nie mogą one wywoływać negatywnych doświadczeń u użytkowników, konsument nie może się czuć oszukany przez treść zawartą w reklamie oraz nie mogą one utrudniać dostępu do aplikacji. Reklama nie może dodawać skrótów do ekranu głównego, pojawiać się w pasku powiadomień, wszelkie dokonywane zmiany muszą być uświadomione użytkownikowi.


Nowe zasady obowiązują aplikacje, które od teraz umieszczane są w Google Play. Twórcy tych, które już się tam znajdują, mają 30 dni na dostosowanie swoich programów do nowych wymogów. Jeżeli tego nie zrobią, otrzymają ostrzeżenie, a aplikacjom taki grozi także usunięcie ze sklepu.

Źródło: Android Community
Fot.: Dreamstim


Odp: Nowe zasady w Google Play. Kto skorzysta? - Maxim128 - 03.08.2012 07:45

Wreszcie! Może nie będzie już takiego bałaganu jak teraz jest w GP

Wysyłane z mojego GT-S5360 za pomocą Tapatalk 2