39 tys. zł kary za nazywanie gry "bezpłatną" - decyzja UOKiK - Wersja do druku +- Windows 7 Forum: konfiguracja, optymalizacja, porady, gadżety • (https://windows7forum.pl) +-- Dział: Windows 7 (/windows-7-4-f) +--- Dział: Newsy i aktualności o Windows 7 (/newsy-i-aktualnosci-o-windows-7-6-f) +---- Dział: Aktualności i wydarzenia branży IT (/aktualnosci-i-wydarzenia-branzy-it-52-f) +---- Wątek: 39 tys. zł kary za nazywanie gry "bezpłatną" - decyzja UOKiK (/39-tys-zl-kary-za-nazywanie-gry-bezplatna-decyzja-uokik-25310-t) |
39 tys. zł kary za nazywanie gry "bezpłatną" - decyzja UOKiK - Portator - 27.07.2012 15:09 Graliście może w komórkową grę Wojna czołgów? UOKiK uznał, że jej producent, CT Creative Team, wprowadzał konsumentów w błąd. Decyzja wieńczy postępowanie, które wszczęto we wrześniu 2011 roku w wyniku skargi konsumenta. Dotyczy ona komórkowej gry Wojna czołgów, a konkretniej jej reklam. W różnych miejscach CT Creative Team reklamował ją jako darmową. Wg UOKiK-u reklamy te sprawiały wrażenie, że jest całkowicie bezpłatna. Tymczasem owszem, o ile zainstalowanie gry nie pociągało za sobą żadnych kosztów, to już podczas zabawy mogliśmy dokupić za realne pieniądze różnego rodzaju bonusy. Jak czytamy w komunikacie: W rzeczywistości użytkownicy mogli korzystać z szeregu odpłatnych opcji (np. zakup dodatkowego wyposażenia wirtualnego czołgu) a uczestnictwo w grze bez ponoszenia kosztów było możliwe praktycznie tylko na jej wstępnym etapie. Nie współgrało to z przekazem reklamowym. Wg Urzędu "konsument nie powinien być zaskakiwany koniecznością uiszczana opłat, po tym jak zdecyduje się na skorzystanie z oferty". W efekcie urząd ukarał CT Creative Team karą w wysokości 38 951 zł. Decyzja nie jest prawomocna - przedsiębiorca odwołał się do sądu. Decyzja w sprawie "bezpłatnych" gier może dużo zmienić. "Darmowych" produkcji jest bowiem od groma i powstaje pytanie, czy i w ich przypadku można mówić o wprowadzaniu konsumentów w błąd. Źródło: UOKiK |