Windows 7 Forum: konfiguracja, optymalizacja, porady, gadżety •
Nowy rekord wydajności w 3DMark 11 - cztery GTX 680 pokonane! - Wersja do druku

+- Windows 7 Forum: konfiguracja, optymalizacja, porady, gadżety • (https://windows7forum.pl)
+-- Dział: Windows 7 (/windows-7-4-f)
+--- Dział: Newsy i aktualności o Windows 7 (/newsy-i-aktualnosci-o-windows-7-6-f)
+---- Dział: Aktualności i wydarzenia branży IT (/aktualnosci-i-wydarzenia-branzy-it-52-f)
+---- Wątek: Nowy rekord wydajności w 3DMark 11 - cztery GTX 680 pokonane! (/nowy-rekord-wydajnosci-w-3dmark-11-cztery-gtx-680-pokonane-24759-t)



Nowy rekord wydajności w 3DMark 11 - cztery GTX 680 pokonane! - Portator - 05.07.2012 15:29

[Obrazek: AMD_Radeon_logo_1.png]
Nie tak dawno temu świat obiegła wieść o tym, że cztery ekstremalnie podkręcone karty GeForce GTX 680 ustanowiły nowy rekord świata w popularnym benchmarku, jakim jest niewątpliwie 3DMark 11. Do osiągnięcia tak imponującego wyniku - 33190 punktów - oczywiście niezbędne było ekstremalne podkręcenie karty, co nie byłoby możliwe bez zastosowania ciekłego azotu do ich schłodzenia. NVIDIA nie nacieszyła się długo rekordem, ponieważ dziś ukazały się informacje z których wynika, że rekord został pobity po raz kolejny i to przez.... cztery Radeony HD 7970. Co ciekawe, do ich schłodzenia użyto zmodyfikowanego układu wodnego, który jest mniej problematyczny niż chłodzenie każdej karty z osobna ciekłym azotem. Aby osiągnąć wysoką wydajność takiego systemu dodatkowo był on częściowo zanurzony w ciekłym azocie.

Skutkiem tego była niska temperatura cieczy bliska zera stopni Celsjusza. Pomysł okazał się być skuteczny, przez co karty osiągnęły wynik 33266 punktów w trybie Performance, dzięki czemu ustanowiono nowy rekord świata. Platforma testowa w obydwu przypadkach była identyczna i składała się z:

- procesora Intel Core i7 3960X pracującego z częstotliwością 5631 MHz
- płyty głównej ASUS Rampage 4 Extreme
- 8GB pamięci RAM
- dysku SSD
- zasilacza Antec High Current Pro 1200W
[Obrazek: Rekord3DMark11_m.jpg]

Źródło: HWBot