Błędy BSOD w HD 4800 podczas grania w GTA4 - lee - 21.06.2012 10:25
Witam, mam pewien problem z BSOD'sami. Głównie wywala mi go jak gram w gta 4 oraz the sims 3 (siostra).
Co jest przyczyną nie wiem, bardzo bym prosił o pomoc.
Mój sprzęt:
Zasilacz Fortron ATX-2 FSP500-60GLN 80 500W Green Power
Płyta Główna Gigabyte GA-G33M-S2
Procesor Intel Core 2 Quad Q9400 2,6GHz/1333MHz 6MB BOX
Grafika Asus HD4850 / ATI Radeon HD 4800 Series
RAM 2x DDRAM2 1024MB 800MHz Hynix HYMP512U64CP8-S5-T
Czytnik kart pamięci Enlight All-In-One CRI-429-004 black
Dysk twardy Hitachi HDP725050GLA360 500GB 16MB SATA2 7200rpm
Kod:
- <Event xmlns="http: //schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
- <System>
<Provider Name="Microsoft-Windows-Kernel-Power" Guid="{331C3B3A-2005-44C2-AC5E-77220C37D6B4}" />
<EventID>41</EventID>
<Version>2</Version>
<Level>1</Level>
<Task>63</Task>
<Opcode>0</Opcode>
<Keywords>0x8000000000000002</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2012-06-20T15: 41: 08.906816600Z" />
<EventRecordID>36892</EventRecordID>
<Correlation />
<Execution ProcessID="4" ThreadID="8" />
<Channel>System</Channel>
<Computer>Komputer</Computer>
<Security UserID="S-1-5-18" />
</System>
- <EventData>
<Data Name="BugcheckCode">10</Data>
<Data Name="BugcheckParameter1">0xffffffffffffffff</Data>
<Data Name="BugcheckParameter2">0x2</Data>
<Data Name="BugcheckParameter3">0x0</Data>
<Data Name="BugcheckParameter4">0xfffff80002e90ea6</Data>
<Data Name="SleepInProgress">false</Data>
<Data Name="PowerButtonTimestamp">0</Data>
</EventData>
</Event>
Minidump.rar
RE: BSOD (GTA4 & TheSIMS3) - thermalfake - 21.06.2012 11:04
VIDEO_TDR_FAILURE (116).
Moduł systemu TDR (Timeout Detection Recovery) próbuje zresetować działanie zarówno sterowników jak i samego układu graficznego. Bsody te powstają wtedy kiedy moduł ten w przeciągu zadanej ilości prób nie jest w stanie zmusić grafiki do powrotu z timeout'u (braku odpowiedzi).
Dość dokładnie opisane
http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=65161
- odinstalowanie sterowników, restart i ponowna instalacja najlepiej w trybie awaryjnym
- wyczyszczenie grafiki z brudu, jeśli jest możliwość i umiejętności przesmarować na nowo pastą GPU
- sprawdzić temperatury pod obciążeniem np w furmarku -> http://windows7forum.pl/testowanie-kart-graficznych-furmark-porada-13438-t
- zrobić porządek w obudowie - czystość plus niezakłócony optymalny przepływ powietrza
- pomierzyć miernikiem napięcia zasilacza, puścić jakiś test stabilności przy użyciu Orthos'a (odczytanie parametrów pracy za pomocą np HWMonitor)
Kod:
Microsoft (R) Windows Debugger Version 6.12.0002.633 X86
Copyright (c) Microsoft Corporation. All rights reserved.
Loading Dump File [C: \Users\user\Desktop\bsody\dmp20\062112-20436-01.dmp]
Mini Kernel Dump File: Only registers and stack trace are available
Symbol search path is: symsrv*symsrv.dll*c: \symb*http: //msdl.microsoft.com/download/symbols
Executable search path is:
Windows 7 Kernel Version 7600 MP (4 procs) Free x64
Product: WinNt, suite: TerminalServer SingleUserTS
Built by: 7600.16385.amd64fre.win7_rtm.090713-1255
Machine Name:
Kernel base = 0xfffff800`02e1e000 PsLoadedModuleList = 0xfffff800`0305be50
Debug session time: Thu Jun 21 10: 20: 31.505 2012 (UTC + 2: 00)
System Uptime: 0 days 0: 57: 05.972
Loading Kernel Symbols
...............................................................
................................................................
...............................
Loading User Symbols
Loading unloaded module list
....
*******************************************************************************
* *
* Bugcheck Analysis *
* *
*******************************************************************************
Use !analyze -v to get detailed debugging information.
BugCheck 116, {fffffa8005185010, fffff880070086d8, ffffffffc0000001, 3}
*** WARNING: Unable to verify timestamp for atikmpag.sys
*** ERROR: Module load completed but symbols could not be loaded for atikmpag.sys
Probably caused by : atikmpag.sys ( atikmpag+86d8 )
Followup: MachineOwner
---------
2: kd> !analyze -v
*******************************************************************************
* *
* Bugcheck Analysis *
* *
*******************************************************************************
VIDEO_TDR_FAILURE (116)
Attempt to reset the display driver and recover from timeout failed.
Arguments:
Arg1: fffffa8005185010, Optional pointer to internal TDR recovery context (TDR_RECOVERY_CONTEXT).
Arg2: fffff880070086d8, The pointer into responsible device driver module (e.g. owner tag).
Arg3: ffffffffc0000001, Optional error code (NTSTATUS) of the last failed operation.
Arg4: 0000000000000003, Optional internal context dependent data.
Debugging Details:
------------------
FAULTING_IP:
atikmpag+86d8
fffff880`070086d8 4055 push rbp
DEFAULT_BUCKET_ID: GRAPHICS_DRIVER_TDR_FAULT
CUSTOMER_CRASH_COUNT: 1
BUGCHECK_STR: 0x116
PROCESS_NAME: System
CURRENT_IRQL: 0
STACK_TEXT:
fffff880`02766948 fffff880`08363cbc : 00000000`00000116 fffffa80`05185010 fffff880`070086d8 ffffffff`c0000001 : nt!KeBugCheckEx
fffff880`02766950 fffff880`08337569 : fffff880`070086d8 fffffa80`03b3b000 00000000`00000000 fffffa80`039c3010 : dxgkrnl!TdrBugcheckOnTimeout+0xec
fffff880`02766990 fffff880`08363a69 : fffffa80`05185010 fffffa80`05185010 fffffa80`05185010 fffffa80`039c3010 : dxgkrnl!DXGADAPTER: PrepareToReset+0x109
fffff880`027669d0 fffff880`07069f07 : fffffa80`05185010 00000000`00000000 fffffa80`01b7c260 fffffa80`039c3010 : dxgkrnl!TdrIsRecoveryRequired+0x245
fffff880`02766a00 fffff880`07093b75 : 00000000`ffffffff 00000000`00035654 00000000`00000000 00000000`00000002 : dxgmms1!VidSchiReportHwHang+0x40b
fffff880`02766ae0 fffff880`070922bb : 00000000`00000102 00000000`00000000 00000000`00035654 00000000`00000000 : dxgmms1!VidSchiCheckHwProgress+0x71
fffff880`02766b10 fffff880`070652c6 : ffffffff`ff676980 fffffa80`039c3010 00000000`00000000 00000000`00000000 : dxgmms1!VidSchiWaitForSchedulerEvents+0x1fb
fffff880`02766bb0 fffff880`07091e7a : 00000000`00000000 fffffa80`01b7c260 00000000`00000080 fffffa80`039c3010 : dxgmms1!VidSchiScheduleCommandToRun+0x1da
fffff880`02766cc0 fffff800`03133166 : 00000000`031e3ffd fffffa80`02be2b60 fffffa80`018aab30 fffffa80`02be2b60 : dxgmms1!VidSchiWorkerThread+0xba
fffff880`02766d00 fffff800`02e6e486 : fffff800`03008e80 fffffa80`02be2b60 fffff800`03016c40 fffff880`01847534 : nt!PspSystemThreadStartup+0x5a
fffff880`02766d40 00000000`00000000 : 00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`00000000 : nt!KxStartSystemThread+0x16
STACK_COMMAND: .bugcheck ; kb
FOLLOWUP_IP:
atikmpag+86d8
fffff880`070086d8 4055 push rbp
SYMBOL_NAME: atikmpag+86d8
FOLLOWUP_NAME: MachineOwner
MODULE_NAME: atikmpag
IMAGE_NAME: atikmpag.sys
DEBUG_FLR_IMAGE_TIMESTAMP: 4f7e4294
FAILURE_BUCKET_ID: X64_0x116_IMAGE_atikmpag.sys
BUCKET_ID: X64_0x116_IMAGE_atikmpag.sys
Followup: MachineOwner
---------
RE: BSOD (GTA4 & TheSIMS3) - lee - 21.06.2012 16:19
Jak na razie trzyma się przez 2h katowałem pc grając i się puki co nie wyłączył. Jeżeli się coś zmieni napisze, ale dzięki za pomoc.
#EDIT: Niestety po śmierci znowu wywaliło BSOD.
W testach nie było żadnych błędów.
Kod:
http: //speedy.sh/xN5YF/062112-25521-01.rar
RE: Błędy BSOD w HD 4800 podczas grania w GTA4 - lee - 22.06.2012 19:40
Refresh, ma ktoś jakieś propozycje?
RE: Błędy BSOD w HD 4800 podczas grania w GTA4 - thermalfake - 22.06.2012 21:06
(22.06.2012 19:40)lee napisał(a): ma ktoś jakieś propozycje?
Ja już swoje zdanie wyraziłem. Nie zauważyłem żadnego postępowania oprócz stwierdzenia
Cytat:Jak na razie trzyma się przez 2h katowałem pc grając i się puki co nie wyłączył.
Metodologia działania jest prosta jak drut - zrób to o czym pisałem. W przypadku dalszych problemów podmień zasilacz a gdy to nie zda egzaminu kartę graficzną i potestuj. Jak dalej nie, to postaw system na czysto ze swoimi gratami i wtedy będziesz widział co się dzieje czy wymaga to wymiany karty graficznej (lub czegoś jeszcze). Nie ma złotego środka na tę przypadłość - w większości wypadków to błędy sprzętowe. Ja wskazówki dałem, co postanowisz w tej kwestii zależy tylko od Ciebie.
|