![]() |
Jak rozwiązać problem z drukarką Epson S22, system jej nie "widzi" - Wersja do druku +- Windows 7 Forum: konfiguracja, optymalizacja, porady, gadżety • (https://windows7forum.pl) +-- Dział: Pomoc i wsparcie, Windows 7 (/pomoc-i-wsparcie-windows-7-26-f) +--- Dział: Konfiguracja i optymalizacja Windows 7 (/konfiguracja-i-optymalizacja-windows-7-9-f) +--- Wątek: Jak rozwiązać problem z drukarką Epson S22, system jej nie "widzi" (/jak-rozwiazac-problem-z-drukarka-epson-s22-system-jej-nie-widzi-23612-t) |
Jak rozwiązać problem z drukarką Epson S22, system jej nie "widzi" - refne - 11.05.2012 18:16 Dzień dobry, mam 7/64. Zainstalowałem nową drukarkę (Epson S22), lecz system jej nie widzi, nie ma jej w menadżerze urządzeń, no i nie drukuje. Ponownie zainstalowałem całe oprogramowanie (z sukcesem), zmienilem kabel, lecz Windows ciągle ją ignoruje. We właściwościach drukarki widzę dwa porty USB001 przypisane do Epsona: "Wirtualny port drukarki" i "Port lokalny" - ten pierwszy jest zaznaczony. Może ktoś wie o co chodzi? RE: Problem portów drukarki - LadyInBlue - 11.05.2012 19:51 Ja bym Ci radziła zmienić kabel usb i spróbować jeszcze raz zainstalować sterowniki drukarki [ po deinstalacji sterowników zanim znów spróbujesz je instalować weź przeczyść rejestr Windowsa]. RE: Problem portów drukarki - refne - 11.05.2012 20:41 Dzięki, ale ja już zmieniłem kabel (na całkiem nowy ,a pierwszy był sprawdzony: działał z inną drukarką) przedtem odinstalowałem wszystko, wyczyściłem rejestr i ponownie zainstalowałem sterowniki (oraz je zaktualizowałem). Drukarka jest w "urządzeniach i drukarkach", ale nie ma jej w menedżerze urządzeń (jest tam natomiast "nieznane urządzenie"). Tak czy inaczej system jej nie widzi.Mam kupować trzeci kabel? Co to może być? (11.05.2012 19:51)LadyInBlue napisał(a): Ja bym Ci radziła zmienić kabel usb i spróbować jeszcze raz zainstalować sterowniki drukarki [ po deinstalacji sterowników zanim znów spróbujesz je instalować weź przeczyść rejestr Windowsa]. RE: Problem portów drukarki - LadyInBlue - 11.05.2012 20:56 Mnie to pasuje, że coś ze sterownikiem. Może weź ściągnij je ze strony producenta, a nie instaluj swoje z płytki [miałam taki sam problem z jedną drukarką i okazało się, że sterownik wypalony na płycie był uszkodzony]. RE: Problem portów drukarki - refne - 11.05.2012 21:20 Dzięki, no ale aktualizowałem sterowniki ze strony producenta... (11.05.2012 20:56)LadyInBlue napisał(a): Mnie to pasuje, że coś ze sterownikiem. Może weź ściągnij je ze strony producenta, a nie instaluj swoje z płytki [miałam taki sam problem z jedną drukarką i okazało się, że sterownik wypalony na płycie był uszkodzony]. RE: Problem portów drukarki - thermalfake - 11.05.2012 21:50 Jaki jest identyfikator sprzętowy tego nieznanego urządzenia ? PPM - Właściwości -> Szczegóły -> Identyfikatory sprzętu Moim zadaniem - odinstalować soft Epsona - dokonać wyczyszczenie rejestru z pozostałości - przygotować aktualny sterownik chipsetu - usunąć ręcznie w managerze urządzeń wszystkie wpisy w gałęzi kontrolery uniwersalnej magistrali szeregowej ( po tej akcji nie dopuścić aby system sam zaczął wyszukiwać sterownik - zainstalować sterownik chipsetu (między innymi zostanie zostaną rozpoznane i zainstalowane kontrolery usb) - zrestartować komputer, zainstalować sterownik drukarki a dopiero potem ją podłączyć Gdyby nie było rezultatu jest jeszcze ścieżka: Wchodzimy do rejestru systemowego Start -> wpisać regedit (z prawami administratora) Odnaleźć wpis, wyeksportować kopię tejże gałęzi do pliku *.reg (na wszelki wypadek) HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{36FC9E60-C465-11CF-8056-444553540000} i sprawdzić czy w nim znajdują się wpisy UpperFilters oraz LowerFilters, jeśli tak to je usunąć. PS. Proszę nie cytować w każdym poście pod spodem poprzedniej wypowiedzi. RE: Problem portów drukarki - refne - 11.05.2012 22:10 Dziękuję za reakcję. W tej chwili w menadżerze urządzeń nie ma nawet "nieznanego urządzenia" (po kolejnej aktualizacji sterowników), no i drukarki też nie ma. Figuruje ona w "urządzeniach i drukarkach", a program monitorujacy drukarkę (szukanie problemów) powtarza ciągle to samo: "Błąd komunikacji" - "sprawdź wszystkie połączenia" itd. W zakładce "Sprzęt" we właściwościach drukarki" (ikona drukarki w "urządzeniach i drukarkach") stoi "To urządzenia dzuiała poprawnie".Wszystko jest podłączone i połączone, a nie ma łączności z drukarką. Może to sterowniki USB? Mam stacjonarny, nowy (pół roku) acer aspire z Win 7/64. Nie mam pojęcia co się dzieje. (11.05.2012 21:50)thermalfake napisał(a): Jaki jest identyfikator sprzętowy tego nieznanego urządzenia ? PPM - Właściwości -> Szczegóły -> Identyfikatory sprzetu RE: Problem portów drukarki - LadyInBlue - 11.05.2012 22:15 Mam pytanie: jakiej długości masz kable USB? Wiem, że pytanie wydaje się głupie, ale czasami długość kabla ma znaczenie -> tzn przy długim występują problemy z komunikacją drukarki z kompem. I jeszcze jedno: czy na każdym porcie USB tak jest? RE: Problem portów drukarki - refne - 11.05.2012 22:20 Ten pierwszy kabel (który wcześniej działał z inną drukarką) miał długosć 1,8m, ten nowy jest z metr dłuższy. Ale z obydwoma nowa drukarka nie działa... (11.05.2012 22:15)LadyInBlue napisał(a): Mam pytanie: jakiej długości masz kable USB? Wiem, że pytanie wydaje się głupie, ale czasami długość kabla ma znaczenie -> tzn przy długim występują problemy z komunikacją drukarki z kompem. RE: Problem portów drukarki - refne - 12.05.2012 16:58 W końcu zawołałem "pogotowie komputerowe" (100 zł) - drukarka jest sprawna, kabel dobry - sprawdzone, ale nie ma łączności z powodu jakiejś wady mego Win 7/64 - komputer widzi drukarkę, ale nie jest w stanie z nią się komunikować. Jedyna rada postawić cały system jeszcze raz. Będę musiał to zrobić za pomocą programu recovery. A rezultat pozostaje niepewny. RE: Jak rozwiązać problem z drukarką Epson S22, system jej nie "widzi" - thermalfake - 13.05.2012 18:33 Spróbowałbym jeszcze zrobić to co napisałem. W większości przypadków ten sposób pomagał. Dopiero później archiwizacja danych i przywracanie systemu. PS. Przypomniała mi się z dość dana sytuacja kiedy klientka przyniosła do mnie drukarkę na gwarancji, nie komunikowała się ze sprzętem, nie drukowała. Wściekła się jak jej powiedziałem, że jest OK. Zamówiła sobie pana informatyka "od reinstalacji sterowników" który męczył się z tym. Też sobie nie mało zażyczył a na koniec sugerował reinstalację. Zdesperowana kobieta przyniosła do mnie całość. Kompletne usunięcie kontrolerów usb zadziałało od strzału (ogólnie robota na góra 15 minut) a ja w "zemście" ją podliczyłem i powiadomiłem dnia następnego choć sprzęt już był gotów do odbioru. |