Windows 7 Forum: konfiguracja, optymalizacja, porady, gadżety •
Dysk cały czas pracuje. - Wersja do druku

+- Windows 7 Forum: konfiguracja, optymalizacja, porady, gadżety • (https://windows7forum.pl)
+-- Dział: Pomoc i wsparcie, Windows 7 (/pomoc-i-wsparcie-windows-7-26-f)
+--- Dział: Hardware (/hardware-28-f)
+--- Wątek: Dysk cały czas pracuje. (/dysk-caly-czas-pracuje-19584-t)

Dysk cały czas pracuje. - flatronek - 02.11.2011 11:32

Zauważyłem że zawsze kiedy nie korzystam z komputera, twardy dysk cały czas pracuje (lampka miga co sekunde) .
Co tak używa dysk ?
Jestem zielony w temacie, także proszę o pomoc.

RE: Dysk cały czas pracuje. - peciaq - 02.11.2011 13:09

Nawet jak nie korzystasz z komputera, a jest on włączony to dysk pracuje. To że masz otwarty komputer na Pulpit, i nie masz żadnych programów na pasku, nie znaczy że komp nie pracuje. W tle jest uruchomiona masa procesów, np. antywirus, zapory, klient WIFI, itd.
Wszystko to korzysta z dysku, zatem dysk musi pracować.

RE: Dysk cały czas pracuje. - thermalfake - 02.11.2011 20:48

Najczęściej dzieje się ta w momencie pobierania poprawek systemowych, aktualizacji baz antywirusowych lub planowane skanowanie w tle i dużo innych działań konserwacyjnych np wykonywanie kopii zapasowej.
To co pokazałeś na rysunku, w tle działa monitor wydajności którego zadaniem jest rejestrować wiele informacji o pracy systemu. Jest jedną z podstawowych usług i tak powinno pozostać. W tym narzędziu rozwiń drugą belkę "aktywność dysku" posortowanej malejąco w kolumnie "razem".

Ponadto domyślnie w planach zasilania w czasie bezczynności dysk powinien się wyłączyć po 20 minutach.

RE: Dysk cały czas pracuje. - sushi79 - 13.11.2011 20:05