![]() |
Parę użytecznych praw rządzących pracą zawodową - Wersja do druku +- Windows 7 Forum: konfiguracja, optymalizacja, porady, gadżety • (https://windows7forum.pl) +-- Dział: Inne (/inne-11-f) +--- Dział: Humor (/humor-25-f) +--- Wątek: Parę użytecznych praw rządzących pracą zawodową (/pare-uzytecznych-praw-rzadzacych-praca-zawodowa-11005-t) |
Parę użytecznych praw rządzących pracą zawodową - LadyInBlue - 03.11.2010 11:29 Reguła Planera: Jeśli zrobisz wyjątek, to następnym razem będzie już uważany za twój obowiązek. Prawo Slousa: Jeśli wykonujesz robotę zbyt dobrze, to już się od niej nie odczepisz. Larsona zasada biurokratyczna: Dokonaj czegoś niemożliwego, a szef zaliczy to do twoich obowiązków. Pierwsza pułapka geniusza: Żaden szef nie będzie trzymać pracownika, który ma zawsze racje. Prawo Otta: Gdy szef staje przy biurku, zawsze akurat robisz cos niekoniecznego. Prawo Benchleya: Każdy może odwalić dowolny kawał roboty, jeśli tylko nie należy to do jego obowiązków. Prawo Clyde'a: Im dłużej zwlekasz z tym, co masz do zrobienia, tym większa szansa, ze ktoś cię wyręczy. Prawo Darwina: Szczęśliwym praca nie idzie. Achesona reguła biurokracji: Raport ma służyć nie poinformowaniu czytelnika, lecz ochronie autora. Roberta reguła administracji: Tytuły przeważają nad osiągnięciami. Prawo Wilsona: Ranga osoby jest odwrotnie proporcjonalna do szybkości mowy. Prawo Mosleya: Poczynania szefów oparte są na micie, ze przyszły rozwój organizacji zrekompensuje dawne niedoróbki. Piąta reguła powodzenia w biznesie: Pilnuj, żeby szef szefa nie dobierał się szefowi do tyłka. Trzecie prawo wydajności: Kiedy szefowie mówią o polepszeniu wydajności, nigdy nie maja na myśli siebie. Zasada Prince'a: Ludzie, którzy pracują siedząc, zarabiają więcej od tych, którzy pracują stojąc. Wellera prawo zdobywania funduszy: Nigdy nie przyznawaj, ze masz wystarczająco dużo personelu, miejsca i pieniędzy. Robertsona reguła biurokracji: Im więcej dyrektyw wydasz, aby rozwiązać problem, tym gorzej się to wszystko skończy. Andersona prawo przetrwania dla niższego personelu: 1. Nigdy nie miej za często racji. 2. Aluzje lepiej przyjmować niż czynić. Prawo Chapmana: Nie bądź niezastąpiony. Ludzie niezastąpieni nie awansują. Prawo Owena: * Jeśli jesteś dobry, to cala robota zwali się na ciebie. * Jeśli jesteś naprawdę dobry, to nie dopuścisz do tego. Prawo tytulatury p.o. dyrektora odpowiedzialnego: Im dłuższy tytuł tym mniej ważna praca. Prawo Van Roya: Narada nie zastąpi efektów. Aksjomat Adlera: Język jest tym, co odróżnia nas od niższych zwierząt i od urzędników. Prawo Coblitza: Każda komisja jest w stanie podjąć decyzje głupsza niż którykolwiek z jej członków. Prawo Niesa: Energia zużywana przez biurokracje na obronę błędu jest wprost proporcjonalna do jego wielkości. Phillipa prawo procedur komisyjnych: Łatwe do przeprowadzenia są tylko zmiany na gorsze. Prawo Petersona: Nigdy nie opóźniaj końca narady, ani początku przerwy obiadowej. Chapmana reguły komisyjne: - Nigdy nie zjawiaj się na czas, bo będziesz musiał zaczynać. - Nie odzywaj się do polowy posiedzenia, a zyskasz opinie człowieka inteligentnego. - Bądź tak mało konkretny, jak to tylko możliwe; dzięki temu nikogo nie urazisz. - Kiedy masz wątpliwości zaproponuj powołanie podkomisji - Pierwszy wystąp wnioskiem o przełożenie obrad; zyskasz popularność, gdyż wszyscy na to czekają. Prawo Wolinskiego: Praca w zespole polega na tym, ze przez połowę czasu trzeba tłumaczyć innym, ze są w błędzie. |