25.07.2010, 10:37
Witam.
Przeczytałem sporą ilość postów na forum, nie znalazłem odpowiedzi na mój problem (wątpliwość), stąd pytanie.
Windows 7 Home Premium - standardowo przy zakupie laptopa z Windows 7 zostało utworzone jedno konto - z uprawnieniami administratora (bez hasła). I na to konto zostały zainstalowane programy, zostały utworzone dokumenty, została utworzona poczta, czyli komputer został w pełni skonfigurowany do pracy. Wyczytałem, że praca na koncie administratora jest niebezpieczna (szczególnie w internecie) i powinno się (ze względów bezpieczeństwa) pracować wyłącznie na koncie zwykłego użytkownika, bez uprawnień administracyjnych. Czy dobrym rozwiązaniem abym nic nie stracił, będzie:
1. Stworzenie nowego użytkownika (administratora) w grupie administratorzy (z hasłem).
2. Po restarcie i zalogowaniu się na nowe konto z uprawnieniami administratora, zmiana drugiego (obecnie istniejącego) konta z uprawnieniami administratora na konto zwykłego użytkownika (i chciałbym aby logowanie na to konto było automatyczne bez hasła).
3. Czy nowo stworzony administrator umożliwi mi odebranie praw administratora "starego" ?
4. Czy taka kolejność pozwoli mi na bezproblemowe korzystanie z tego co zostało dotychczas zainstalowane i skonfigurowane w systemie na koncie zwykłego usera ?
5. Na co jeszcze zwrócić uwagę przy takiej zmianie ?
Szczególnie zależy mi na stworzonych dokumentach i odebranej poczcie.
Na co jeszcze muszę zwrócić uwagę ?
Proszę o opinie, rady i sugestie.
Pozdrawiam.
Przeczytałem sporą ilość postów na forum, nie znalazłem odpowiedzi na mój problem (wątpliwość), stąd pytanie.
Windows 7 Home Premium - standardowo przy zakupie laptopa z Windows 7 zostało utworzone jedno konto - z uprawnieniami administratora (bez hasła). I na to konto zostały zainstalowane programy, zostały utworzone dokumenty, została utworzona poczta, czyli komputer został w pełni skonfigurowany do pracy. Wyczytałem, że praca na koncie administratora jest niebezpieczna (szczególnie w internecie) i powinno się (ze względów bezpieczeństwa) pracować wyłącznie na koncie zwykłego użytkownika, bez uprawnień administracyjnych. Czy dobrym rozwiązaniem abym nic nie stracił, będzie:
1. Stworzenie nowego użytkownika (administratora) w grupie administratorzy (z hasłem).
2. Po restarcie i zalogowaniu się na nowe konto z uprawnieniami administratora, zmiana drugiego (obecnie istniejącego) konta z uprawnieniami administratora na konto zwykłego użytkownika (i chciałbym aby logowanie na to konto było automatyczne bez hasła).
3. Czy nowo stworzony administrator umożliwi mi odebranie praw administratora "starego" ?
4. Czy taka kolejność pozwoli mi na bezproblemowe korzystanie z tego co zostało dotychczas zainstalowane i skonfigurowane w systemie na koncie zwykłego usera ?
5. Na co jeszcze zwrócić uwagę przy takiej zmianie ?
Szczególnie zależy mi na stworzonych dokumentach i odebranej poczcie.
Na co jeszcze muszę zwrócić uwagę ?
Proszę o opinie, rady i sugestie.
Pozdrawiam.