Windows 7 Forum: konfiguracja, optymalizacja, porady, gadżety •

Pełna wersja: konfiguracja pulipitu zdalnego
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam czy jest opcja skonfigurowania pulpitu zdalnego w Windows 7 proffesional tak aby łączyć się z komputerem poprzez zewnętrzny adres IP poprzez aplikacje w telefonie z Windows Phone 8.1.
Żaden problem.
Ustawić statyczny adres IP hosta w LAN-ie. W webowej konfiguracji routera w NAT (port forwarding) przekierować port 3389 na adres IP tejże maszyny. Dla bezpieczeństwa (znany port) o ile router to udostępnia port zewnętrzny RDP ustawić na coś innego niż 3389. Firewall (systemowy lub dedykowany z aplikacji typu internet security) musi mieć odblokowany tenże port.
Czyli obrazując łącząc się z adresem np 80.10.20.30:4321 konfigurujemy to w port forwarding tak aby ruch na porcie 4321 (zewnętrzny) został przekierowany na maszynkę np 192.168.1.5 na port 3389
Dodatkowo klikając ppm w Komputer i potem na Zaawansowane właściwości przechodzimy do zakładki Zdalny i tam zezwalamy na tę usługę (dla wszystkich użytkowników lub wybranych tylko).
O ile adres IP zewnętrzny jest zmienny wtedy musisz posłużyć się dynamicznym dns'em (ddns). Teraz każdy router obsługuje takę funkcję np dla kont w no-ip.com
thermalfake

Pomimo skonfigurowania portów dalej nie łączy mi telefonu z pulpitem. Zmiana adresu hosta na statyczny przebiegła bez problemu. W przekierowywaniu portów mam 3 zakładki, zrobiłem wszystko w zakładce "Serwery wirtualne", lecz dziwi mnie iż podczas wpisywania portów usługi i zewnętrznego mogę wpisać tylko dwie cyfry XX i w porcie usługi mam jeszcze opcje XX-XX. Adres zewnętrzny mam stały więc to nie jest problemem. W tej chwili na lumii z apliacją Remote Desktoppodczas łączenia przy wpisaniu adresu zewnętrznego i portu w postaci xxx.xxx.xxx.xxx:xx - wyskakuje błąd 0x4 lub 0x.704

@Edit
takie dodatkowe info, iż mam router Tp-Link
Ja wróżką nie jestem i po tym opisie niczego nie wydumam. Proszę pokazać ustawienia przekierowania tego portu. Albo przynajmniej podać model routera.
Druga rzecz - łatwo sprawdzić czy port jest otwarty.
http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/
Jeśli nie jest to znaczy tyle co źle przekierowany albo zablokowany na firewallu bądź problem po stronie ISP.
Dobrze jest też zrobić restart routera.
thermalfake

Model routera to Tp-Link TL-WR841N. A zdjęcie konfiguraaji przekierowania portu daję niżej, zauwazyłem iż port nie jest odblokowany pomimo wyłączenia firewalla (używam firewalla z antyvirusa comodo) również wyłączyłem antywirusa
i dalej zablokowany.
[Obrazek: 22912654342371828174.png]
Port bez problemu można skonfigurować w notacji 4 cyfrowej - wiem bo mam pod ręką niższy poprzedni model TL-WR740N
Port usługi 4321
Port wewnętrzny 3389
I działa jak powinno xxx.xxx.xxx.xxx:4321
Z zewnątrz dostajesz się portem 4321 a NAT już kieruje pakiety na tę maszyną na odpowiedni port RDP czyli 3389 (jak ktoś chce to w rejestrze systemowym może zmienić).
Zadziała oczywiście o ile przed TP-Linkiem nie stoi jeszcze jakiś inny router i robi się podwójny NAT.
thermalfake

Ech, najprawdopodobniej mój ISP coś pokręcił przed moim routerem. Po dokładnej konfiguracji jak w poście wyżej dalej port zablokowany,mimo odblokowania portu w zaporze. Dzięki za pomoc.
Żeby być pewnym proszę jeszcze w LAN-ie dostać się na RDP. Jeśli z poziomu sieci wewnętrznej się nie dostaniesz to nie jest to problem dostawcy internetu a bezpośrednio na maszynce z Windows 7.
Odpalamy zdalny pulpit na innym kompie z windowsem
Start -> mstsc.exe
W okienku adresu jeden z 3 wariantów równoważny
192.168.0.100:3389
192.168.0.100 (domyślnie bez portu zawsze jest 3389)
Nazwa_komputera (nazwa NetBIOS)
thermalfake

Spróbowałem zrobić to z poziomu telefonu, gdyż wszystkie konfiguracje robię na tej własnie maszynie a nie mam dostępu do innego komputera w tej samej sieci, tak więc do rzeczy dołączyłem do LAN'u telefonem poprzez WiFi wpisałem adres maszyny w aplikacji czyli 192.168.0.100:3389 po podaniu nazwy użytkownika i hasła normalnie podłączyło mnie do zdalnego pulpitu.
Zatem metodą eliminacji wyjaśniło się - ISP i z tym problemem do niego w poniedziałek uderzać.
W takim razie dzięki za pomoc w poniedziałek zadzwonie do niego.

Temat do zamknięcia po konsultacji z ISP wszystko działa.
Przekierowanie