Windows 7 Forum: konfiguracja, optymalizacja, porady, gadżety •

Pełna wersja: Google zapowiada koniec flashowych reklam
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Dni Flasha są policzone – jego agonia już się rozpoczęła i nic nie wskazuje na to, by miała zostać zatrzymana. Właściciele kolejnych usług i produktów rezygnują z tej technologii na rzecz HTML5. Firma Google także zrobiła już w tym kierunku kilka kroków (najgłośniejsza była chyba transformacja YouTube'a), a teraz zapowiedziała, że Flash zniknie także z jej najbardziej dochodowego źródła – reklam.
[Obrazek: 16b2e9ffc2ae9924c4153f4e3c3f9a408d6070a2.jpg]
Już 30 czerwca reklamodawcom zostanie wyłączona możliwość przesyłania reklam graficznych opartych na Flashu do usług AdWords i DoubleClick Digital Marketing, a od 2 stycznia 2017 roku nikomu z nas nie powinien już wyświetlić się żaden tego typu baner. To prawdopodobnie jeden z ostatnich gwoździ do trumny Flasha – technologii, która od lat jest zmorą firm zajmujących się cyberbezpieczeństwem oraz samych użytkowników.

W oficjalnym komunikacie Google uzasadnia swoją decyzję chęcią „poprawienia wrażeń wizyjnych podczas przeglądania sieci na wielu różnych urządzeniach”. Sami właściciele Flasha, Adobe, uruchomili natomiast ostatnio następcę narzędzia Flash Professional – Animate CC i oświadczyli: „patrząc w przyszłość, zachęcamy wszystkich do tworzenia treści w oparciu o nowe standardy sieciowe”, po czym dodali: „my będziemy kontynuować starania, aby dostarczać najlepsze narzędzia i usługi dla projektantów i programistów”.

Jeśli zajmujecie się tworzeniem reklam, firma Google opublikowała poradnik na temat tego, jak przekonwertować reklamy flashowe do formatu HTML5. Znajdziecie go w tym miejscu.

Źródło: VentureBeat, Google, Adobe. Grafika: Google, za: benchmark.pl
Przekierowanie