Windows 7 Forum: konfiguracja, optymalizacja, porady, gadżety •

Pełna wersja: kod systemu windows7
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam.
Proszę o pomoc w problemie;
Kupiłem komputer w dniu 2010.12.16 firmy ACTION S.A.
Program WINDOWS7 HOME PREMIUM 64-bitowy system operacyjny był już zainstalowany oraz program MICROSOFT OFFICE 2007.
Kod licencji WINDOWS7 na naklejce naklejonej na komputerze.
Kod programu Windows 7 wyszukany programem ‘ WINDOWS PRODUCT
KEY VIEWER” pokazuje inny.
Kod licencji sprawdziłem na stronie internetowej, https://www.microsoft.com/pl-pl/software...d/windows7
Wpisałem kod z naklejki strona internetowa pokazała to;
Wprowadzony przez Ciebie klucz produktu dotyczy prawdopodobnie oprogramowania preinstalowanego przez producenta urządzenia. Skontaktuj się z producentem urządzenia, aby poznać opcje odzyskiwania oprogramowania.
Napisałem do firmy i otrzymałem odpowiedź;
Opisana przez Pana sytuacja jest poprawna i legalna. Zakupiony przez Pana komputer został fabrycznie preaktywowany za pomocą mechanizmów przygotowanych przez Microsoft dla dużych producentów komputerów i nie ma potrzeby zmieniany klucza na znajdujący się na nalepce.
Jeżeli na nalepce na końcu nazwy licencji znajdują się litery OA to nie może Pan zmienić klucza na ten z nalepki. Jeżeli liter OA nie ma to wpisanie klucza z nalepki jest możliwe, ale nie zalecam takiej operacji bo obecny klucz jest poprawny i w pewnym sensie lepszy (nie wymaga aktywacji wykonywanej przez użytkownika na komputerach kupionych wraz z legalnym systemem operacyjnym) od tego z nalepki.
Co zrobić w takiej sytuacji. W 2003r. wymieniałem dysk. Jak można powrócić do oryginalnego kodu z naklejki do kodu w systemie.
Mam w zasobniku zezwolenie na darmową aktualizacje z systemu WINDOWS7 na WINDOWS10. Czy przy różniących się kodach ( z naklejki i w systemie) będę mógł wprowadzić aktualizację. Czy przy powrocie do systemu windows7 będzie potrzebny kod oryginalny.
Dziękuje.
Na wszystkie te pytania odpowiedzi zostały już niejednokrotnie przeze mnie napisane. Wystarczy poszukać.

Cytat:Kod licencji WINDOWS7 na naklejce naklejonej na komputerze.
Kod programu Windows 7 wyszukany programem ‘ WINDOWS PRODUCT
KEY VIEWER” pokazuje inny.

Systemy fabrycznie preinstalowane z typem licencji OEM SLP są aktywowane lokalnie za pomocą zbiorowego klucza produktu SLP dla konkretnego producenta jak i wersji produktowej systemu. Jest on nawet ogólnodostępny w sieci internet. Sam klucz nie jest wiele warty bez zabezpieczeń wprowadzonych w biosie (slic table). Dopiero przy jego obecności oraz obecności certyfikatu (pliku producenta) w systemie taka kopia jest aktywowana i nie da się jej aktywować na sprzęcie innego producenta.
Teraz - klucz produktu z certyfikatu COA. Jest on już jak zauważyłeś inny. Umowy między MS a producentami wymagają potwierdzenia obecności legalności oprogramowania a dwa, że ten klucz może być wykorzystany do instalacji czystej kopii i wykonania aktywacji przez telefon z automatem aktywacyjnym (to klucz COA SLP).

Cytat:Kod licencji sprawdziłem na stronie internetowej, https://www.microsoft.com/pl-pl/software...d/windows7
Wpisałem kod z naklejki strona internetowa pokazała to;

Pisałem już także niejednokrotnie i wystarczy przeczytać ze zrozumieniem iż ta witryna służy do pobrania obrazu dla systemów kupionych drogą retail w sklepie luzem, w naszym kraju jako licencje box (dwa nośniki 32 i 64 bit). Czyli nie może być to zastosowane dla systemu preinstalowanego OEM lub takiego zwykłego OEM'a System Builder kupowanego w sklepie jako biały kartonik. MS nie przewidział innych możliwości jego pobierania dla końcowego użytkownika. Tzn Ci co mają go jako system brandowany logo producenta muszą się zwrócić do niego o support. Każdy z nich swoim oprogramowaniem umożliwia wykonanie takich nośników przywracania a jeśli klient zawali kopię fizyczną (bo cyfrowa jest na dysku twardym jako recovery) to musi zapłacić za wysyłkę nierzadko kwota bliska zakupie nowej licencji.

Cytat:Co zrobić w takiej sytuacji. W 2003r. wymieniałem dysk. Jak można powrócić do oryginalnego kodu z naklejki do kodu w systemie.

Po co chcesz kombinować ? Obsługa techniczna również dobrze to wytłumaczyła. System jest aktywowany poprawnie. Nie ma na chwilę obecną możliwości zmiany bo to jest niedorzeczne co chcesz wyprawić. Już napisałem. Klucz produktu COA SLP używamy tylko do aktywacji czystych niebrandowanych instalek.

Cytat:Mam w zasobniku zezwolenie na darmową aktualizacje z systemu WINDOWS7 na WINDOWS10. Czy przy różniących się kodach ( z naklejki i w systemie) będę mógł wprowadzić aktualizację.

Tak. Aktywacja upgrade'u wygeneruje własny klucz dla 10-tki a hashtag konfiguracji sprzętowej zostanie zapamiętany na serwerach aktywacyjnych.

Cytat:Czy przy powrocie do systemu windows7 będzie potrzebny kod oryginalny.

Jeśli będziesz przywracać z nośników recovery które utworzyłeś to nie. Nie poprosi o żadne klucz ponieważ jest to instalacja nienadzorowana.
Natomiast jeśli z jakichś powodów użyjesz pożyczonego nośnika oem system builder to ten klucz z certyfikatu COA trzeba wprowadzić.
Dziękuje.
Zmylił mię program WINDOWS PRODUCT KEY VIEWER i strona internetowa sprawdzająca orginalność.
To znaczy nie ma czym się przejmować.
Wszelkie wątpliwości odnośnie zainstalowanej licencji wyjaśnia narzędzie do sprawdzania stanu aktywacji - Microsoft Genuine Advantage Diagnostic Tool.

Cytat:Zmylił mię program WINDOWS PRODUCT KEY VIEWER i strona internetowa sprawdzająca orginalność.

To nie aplikacje czy strona internetowa zmyliły tylko elementarny brak wiedzy. One poprawnie wykonały swoje zadania.

Cytat:To znaczy nie ma czym się przejmować.

Zupełnie nie. Tylko pamiętać aby mieć kopię/instalator systemu w razie rezygnacji z w10.
Kopi instalacji nie mam.
Jakim programem ściągną z komputera.
Co do znajomości komputera to mam małą bo jestem już seniorem i troche załapuje.
Dziękuje.
Cytat:Kopi instalacji nie mam.
Jakim programem ściągną z komputera.

To nie dobrze.
Procedura wykonywania nośników recovery (przywracania) może być opisana w podręczniku użytkownika. Na pulpicie może być do tego dedykowana aplikacja producenta. Można się też zwrócić z zapytaniem do serwisu producenta. Nie miałem nigdy nic z pecetów firmy Action - jedynie serwery serii Actina które serwisowałem
W razie problemów kontakt z Działem Pomocy Technicznej pod numerem telefonu: (22) 332 16 09 lub (22) 332 22 09 w godzinach: 9-16 lub pod adresem email: pomoc.techniczna@action.pl
Przekierowanie