Windows 7 Forum: konfiguracja, optymalizacja, porady, gadżety •

Pełna wersja: Microsoft drugą najwięcej wartą marką na świecie według Forbes
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Microsoft został nazwany drugą najdroższą marką świata. Informacja pochodzi z rankingu Forbes, bazującego na dochodach i znaczeniu w przemyśle.

Według wyceny prestiżowego czasopisma, Microsoft jest obecnie wart 63 miliardy dolarów. Na swoją pozycję Microsoft zapracował m. in. skokiem sprzedaży tabletów i smartfonów czy sponsoringu przeróżnych wydarzeń, wliczając w to umowę z NFL, opiewającą na 400 mln dolarów. Forbes brał pod uwagę ostatnie trzy lata w historii firmy i jej biznesowych operacji. W rzeczywistości o pozycji w rankingu stanowi wiele czynników, przynależnych do różnych sektorów

Microsoft ogłosił dochód operacyjny rzędu 23,2 miliardów w trzymiesięcznym okresie, kończącym się w dniu 30 września. W tym samym raporcie dostrzec można było znaczący wzrost dochodów z sektora urządzeń mobilnych - to zasługa przejęcie działu usług i urządzeń Nokii. Tak więc drugie miejsce w rankingu należy do Microsoftu. Kto jest pierwszy? Jeden z największych rywali Microsoftu, czyli Apple. Firma została wyceniona na 124,2 miliardy dolarów, niemal dublując wartość Microsoftu. Pozycję lidera zapewniły mu nie tylko dochody, ale również rozpoznawalność i dostępność marki na całym świecie.

Dlaczego przy wycenie tak istotne są czynniki, nie związane bezpośrednio z dochodami? Nie tak dawno temu Snapchat w fazie startup-u otrzymał 10 miliardów dolarów od Yahoo!, choć nie wykazywał żadnych dochodów. Rynek technologii coraz bardziej stawia na nie-tradycyjne formy, gdzie komercja odgrywa rolę drugorzędną. Inwestorzy coraz częściej patrzą dalekosiężnie, biorąc pod uwagę rozpoznawalność i potencjał danej marki. Stąd też wysoka pozycja Microsoftu nie powinna stanowić specjalnego zaskoczenia.
[Obrazek: screen_shot_2014-08-24_at_1.25.01_pm_story.jpg]
Źródło: neowin.net, za: centrum XP.pl
Przekierowanie