07.11.2014, 06:14
Microsoft został nazwany drugą najdroższą marką świata. Informacja pochodzi z rankingu Forbes, bazującego na dochodach i znaczeniu w przemyśle.
Według wyceny prestiżowego czasopisma, Microsoft jest obecnie wart 63 miliardy dolarów. Na swoją pozycję Microsoft zapracował m. in. skokiem sprzedaży tabletów i smartfonów czy sponsoringu przeróżnych wydarzeń, wliczając w to umowę z NFL, opiewającą na 400 mln dolarów. Forbes brał pod uwagę ostatnie trzy lata w historii firmy i jej biznesowych operacji. W rzeczywistości o pozycji w rankingu stanowi wiele czynników, przynależnych do różnych sektorów
Microsoft ogłosił dochód operacyjny rzędu 23,2 miliardów w trzymiesięcznym okresie, kończącym się w dniu 30 września. W tym samym raporcie dostrzec można było znaczący wzrost dochodów z sektora urządzeń mobilnych - to zasługa przejęcie działu usług i urządzeń Nokii. Tak więc drugie miejsce w rankingu należy do Microsoftu. Kto jest pierwszy? Jeden z największych rywali Microsoftu, czyli Apple. Firma została wyceniona na 124,2 miliardy dolarów, niemal dublując wartość Microsoftu. Pozycję lidera zapewniły mu nie tylko dochody, ale również rozpoznawalność i dostępność marki na całym świecie.
Dlaczego przy wycenie tak istotne są czynniki, nie związane bezpośrednio z dochodami? Nie tak dawno temu Snapchat w fazie startup-u otrzymał 10 miliardów dolarów od Yahoo!, choć nie wykazywał żadnych dochodów. Rynek technologii coraz bardziej stawia na nie-tradycyjne formy, gdzie komercja odgrywa rolę drugorzędną. Inwestorzy coraz częściej patrzą dalekosiężnie, biorąc pod uwagę rozpoznawalność i potencjał danej marki. Stąd też wysoka pozycja Microsoftu nie powinna stanowić specjalnego zaskoczenia.
Według wyceny prestiżowego czasopisma, Microsoft jest obecnie wart 63 miliardy dolarów. Na swoją pozycję Microsoft zapracował m. in. skokiem sprzedaży tabletów i smartfonów czy sponsoringu przeróżnych wydarzeń, wliczając w to umowę z NFL, opiewającą na 400 mln dolarów. Forbes brał pod uwagę ostatnie trzy lata w historii firmy i jej biznesowych operacji. W rzeczywistości o pozycji w rankingu stanowi wiele czynników, przynależnych do różnych sektorów
Microsoft ogłosił dochód operacyjny rzędu 23,2 miliardów w trzymiesięcznym okresie, kończącym się w dniu 30 września. W tym samym raporcie dostrzec można było znaczący wzrost dochodów z sektora urządzeń mobilnych - to zasługa przejęcie działu usług i urządzeń Nokii. Tak więc drugie miejsce w rankingu należy do Microsoftu. Kto jest pierwszy? Jeden z największych rywali Microsoftu, czyli Apple. Firma została wyceniona na 124,2 miliardy dolarów, niemal dublując wartość Microsoftu. Pozycję lidera zapewniły mu nie tylko dochody, ale również rozpoznawalność i dostępność marki na całym świecie.
Dlaczego przy wycenie tak istotne są czynniki, nie związane bezpośrednio z dochodami? Nie tak dawno temu Snapchat w fazie startup-u otrzymał 10 miliardów dolarów od Yahoo!, choć nie wykazywał żadnych dochodów. Rynek technologii coraz bardziej stawia na nie-tradycyjne formy, gdzie komercja odgrywa rolę drugorzędną. Inwestorzy coraz częściej patrzą dalekosiężnie, biorąc pod uwagę rozpoznawalność i potencjał danej marki. Stąd też wysoka pozycja Microsoftu nie powinna stanowić specjalnego zaskoczenia.
Źródło: neowin.net, za: centrum XP.pl