24.07.2014, 14:46
Chociaż różne skandale dość często wybuchają wokół portalu Marka Zuckerberga, to jednak ma się on bardzo dobrze i może pochwalić coraz większymi dochodami.
Facebook zaprezentował wyniki finansowe za drugi kwartał 2014 roku, które pokazują, że osiągnął przychód w wysokości 2,91 miliarda dolarów. Jest to o 100 milionów dolarów więcej niż przewidywali analitycy i zarazem 67% na plus w stosunku do analogicznego kwartału ubiegłego roku. Reklama mobilna stanowi lwią część dochodów - 1,67 miliarda, czyli 61% przychodu. Zysk na czysto wyniósł 791 milionów - dokładnie 138% więcej niż za drugi kwartał 2013 roku. Cieszy to oczywiście Marka Zuckerberga, który skomentował wyniki: "nasza społeczność rośnie i widzimy jeszcze przed sobą długą drogę, nim połączymy się z resztą świata". Oczywiście ma on na myśli tych ludzi, którzy nie mają jeszcze konta na Facebooku.
Aktualnie liczba aktywnych użytkowników tej sieci społecznościowej wynosi 1,32 miliarda - to o 14% więcej, niż o tej samej porze w ubiegłym roku. Jej udział w reklamie mobilnej to 22% i znacznie ustępuje Google, którego aktywność w tej sferze to 50%. Zakupienie Instagramu, który zaczął wyświetlać reklamy od listopada 2013, było dobrym pomysłem Zuckerberga - do tego momentu udział Facebooka w reklamie mobilnej wynosił niecałe 10%.
Facebook zaprezentował wyniki finansowe za drugi kwartał 2014 roku, które pokazują, że osiągnął przychód w wysokości 2,91 miliarda dolarów. Jest to o 100 milionów dolarów więcej niż przewidywali analitycy i zarazem 67% na plus w stosunku do analogicznego kwartału ubiegłego roku. Reklama mobilna stanowi lwią część dochodów - 1,67 miliarda, czyli 61% przychodu. Zysk na czysto wyniósł 791 milionów - dokładnie 138% więcej niż za drugi kwartał 2013 roku. Cieszy to oczywiście Marka Zuckerberga, który skomentował wyniki: "nasza społeczność rośnie i widzimy jeszcze przed sobą długą drogę, nim połączymy się z resztą świata". Oczywiście ma on na myśli tych ludzi, którzy nie mają jeszcze konta na Facebooku.
Aktualnie liczba aktywnych użytkowników tej sieci społecznościowej wynosi 1,32 miliarda - to o 14% więcej, niż o tej samej porze w ubiegłym roku. Jej udział w reklamie mobilnej to 22% i znacznie ustępuje Google, którego aktywność w tej sferze to 50%. Zakupienie Instagramu, który zaczął wyświetlać reklamy od listopada 2013, było dobrym pomysłem Zuckerberga - do tego momentu udział Facebooka w reklamie mobilnej wynosił niecałe 10%.
Za: pcworld.pl