Windows 7 Forum: konfiguracja, optymalizacja, porady, gadżety •

Pełna wersja: Wolny start systemu i nierozpoznany system plików dysku
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam,
Laptop Sony Vaio, procesor i5 6GB RAM, system startuje ok 2 minut. Problem ze spowolnieniem startu występuje po ekranie z logo Windowsa i napisem "Trwa uruchamianie systemu windows". Po zniknięciu tego ekranu przez długi czas ekran jest cały czarny, po jakimś czasie pojawia się kursor myszki a za jakiś czas obok niego kręcące się kółko zajętości systemu. Po dłuższym czasie pojawia się niebieski ekran z napisem "Zapraszamy!" i tak wisi jakiś czas. Po tym znów pojawia się czarny ekran na dłużej i dopiero po nim wskakuje pulpit. Jak pulpit się pojawi wszystko toczy się szybko i jak należy.
Laptop jest po optymalizacja, sprzątaniu rejestru, optymalizacji autoruns, ccleaner i innych. Nie ma wirusów, nie ma infekcji w logach OTL. Był rozebrany i wyczyszczony, zamieniałem pamięć miejscami, przedmuchałem sloty RAMu. Komenda sfc /scannow w cmd, nie odnajduje problemów z integralnością plików systemowych. Naprawa explorer.exe poprzez FixWin nic nie wnosi. Dysk sprawdzony, bez błędów. RAM bez błędów. Menadżer urządzeń nie pokazuje problemów ze sprzętem, nie ma konfliktów itp.
Przy podglądzie ładowania systemu, sterowniki ładują się szybko i sprawnie, nawet na chwilę się nie zawiesza, od razu przechodzi na czarne okno z informacja o wersji systemu i ilości procesorów. Następnie informacja ta znika i pojawia się na kilka sekund taka informacja jak w załączniku - [attachment=5842]
Po niej wchodzi niebieski ekran z napisem Zapraszamy! i na tym wisi bardzo długo. Po tym jest na chwilę czarny ekran z kursorem myszy i pojawiają się ikony paska a następnie tapeta. Mam porównanie z laptopem córki, Fujitsu serii A z procesorem i3 i 6GB RAM. Różnica jest ogromna, Fujitsu startuje w 30 sek do pełnej gotowości. Nie ma też tej informacji o systemie plików.

Dysk jest zdrowy a narzędzie Windowsa do sprawdzania dysków nie widzi problemów i bez problemu rozpoznaje system plików jako NTFS.

Nie mam już pomysłu co dalej. Nie chcę stawiać systemu od nowa bo po tych wszystkich zabiegach pracuje poprawnie, poza startem.

Uprzejmie proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.
Forum tematyczne W7 i zero pomyslow?
Wiesz, dzisiaj jest niedziela a na dokładkę ludzie mają dużo lepsze zajęcie niż siedzenie przed komputerem - WOŚP. Więc poczekaj, może ktoś się zjawi i pomoże.
Mimo wykonania przez Ciebie różnych czynności, zrób jeszcze takie:
1. Uruchom konsolę jako administrator i użyj polecenia chkdsk /f /r, wybierz, żeby skanowało przy uruchamianiu, zrestartuj komputer, napisz jaki miało skutek.
2. Pobierz CrystalDiskInfo, pokaż zrzut ze S.M.A.R.T
3. Załóż nowe konto użytkownika. Wyloguj się z Twojego konta, zaloguj na nowe. Następnie zrestartuj komputer i zaloguj się na nowe konto. Jeżeli logowanie będzie szybkie i sprawne, może to oznaczać problem z profilem, którego używasz.
(12.01.2014 16:57)Norbi napisał(a): [ -> ]Wiesz, dzisiaj jest niedziela a na dokładkę ludzie mają dużo lepsze zajęcie niż siedzenie przed komputerem - WOŚP. Więc poczekaj, może ktoś się zjawi i pomoże.

Wiesz, temat ma kilka dni a ruch na forum jest... dziękuję za rzeczowy odzew...

(12.01.2014 17:14)irocket napisał(a): [ -> ]Mimo wykonania przez Ciebie różnych czynności, zrób jeszcze takie:
1. Uruchom konsolę jako administrator i użyj polecenia chkdsk /f /r, wybierz, żeby skanowało przy uruchamianiu, zrestartuj komputer, napisz jaki miało skutek.
2. Pobierz CrystalDiskInfo, pokaż zrzut ze S.M.A.R.T
3. Załóż nowe konto użytkownika. Wyloguj się z Twojego konta, zaloguj na nowe. Następnie zrestartuj komputer i zaloguj się na nowe konto. Jeżeli logowanie będzie szybkie i sprawne, może to oznaczać problem z profilem, którego używasz.

Dzięki za radę... sprawdzę i dam znać...

Cytat:1. Uruchom konsolę jako administrator i użyj polecenia chkdsk /f /r, wybierz, żeby skanowało przy uruchamianiu, zrestartuj komputer, napisz jaki miało skutek.

komunikat brzmi:
"System plików to NTFS
Volumin nie zawiera błędów"

zaraz po tym wyskakuje ten sam komunikat, o nie rozpoznanym systemie plików voluminu, którego screen zamieściłem w pierwszym poście

Cytat:2. Pobierz CrystalDiskInfo, pokaż zrzut ze S.M.A.R.T

w załączeniu SMART
[attachment=5852]

Cytat:3. Załóż nowe konto użytkownika. Wyloguj się z Twojego konta, zaloguj na nowe. Następnie zrestartuj komputer i zaloguj się na nowe konto. Jeżeli logowanie będzie szybkie i sprawne, może to oznaczać problem z profilem, którego używasz.

Zmiana profilu nic nie daje. Błąd występuje przed niebieskim ekranem "Zaprszamy!" a najdłuższe zawieszenie występuje na tym ekranie. Wszystkie profile ładują się tak samo.
Przekierowanie