07.09.2013, 05:38
Przejęcie przez firmę Ericsson technologii IPTV Microsoftu o nazwie Mediaroom zostało dziś oficjalnie zakończone. W wyniku zawartej umowy 400 pracowników korporacji przejdzie do firmy Ericsson, zaś sama jednostka biznesowa zmieniła dziś nazwę na Ericsson Mediaroom.
Mediaroom jest najszerzej wdrożoną technologią telewizji internetowej IPTV. Obecnie jest ona wykorzystywana przez 60 największych operatorów na świecie i dociera do prawie 13 mln odbiorców. Proces sprzedaży Mediaroom rozpoczął się 8 kwietnia 2013 roku, a dzięki temu, że właśnie dobiegł końca, liderem w dostarczaniu usług IPTV z udziałem w rynku na poziomie 25% stał się szwedzki Ericsson. Wykupioną technologię firma traktuje jako strategiczny dodatek do swojej oferty wieloekranowej.
Nie są znane żadne szczegóły finansowe dotyczące przeprowadzonej transakcji. Zamiast tego Per Borgklint - starszy wiceprezydent firmy Ericsson - w oficjalnym oświadczeniu prasowym napisał: Przejęcie to stawia nas w samym środku ekscytującego i wysoce innowacyjnego przemysłu. Przewiduje się, że liczba samych tylko subskrybentów IPTV będzie każdego roku rosnąć na tyle szybko, by do 2015 roku sięgnąć 105 mln użytkowników i przychodów na poziomie 45 miliardów dolarów.
Tom Gibbons - wiceprezes Microsoft, który będzie się teraz zajmował pracami integracyjnymi pomiędzy Microsoft i Nokią - już w kwietniu transakcję komentował następująco: Jesteśmy dumni z czołowej pozycji na rynku rozwiązań IPTV, którą udało nam się osiągnąć dzięki platformie Mediaroom. Oferta uzupełniających usług telewizyjnych i sieciowych firmy Ericsson pomoże stymulować przyszły rozwój tej platformy. Z uwagi na rozwój rynku usług IPTV firma Ericsson będzie cennym partnerem strategicznym dla operatorów i usługodawców telewizyjnych z całego świata.
Źródło: ericsson.com
Mediaroom jest najszerzej wdrożoną technologią telewizji internetowej IPTV. Obecnie jest ona wykorzystywana przez 60 największych operatorów na świecie i dociera do prawie 13 mln odbiorców. Proces sprzedaży Mediaroom rozpoczął się 8 kwietnia 2013 roku, a dzięki temu, że właśnie dobiegł końca, liderem w dostarczaniu usług IPTV z udziałem w rynku na poziomie 25% stał się szwedzki Ericsson. Wykupioną technologię firma traktuje jako strategiczny dodatek do swojej oferty wieloekranowej.
Nie są znane żadne szczegóły finansowe dotyczące przeprowadzonej transakcji. Zamiast tego Per Borgklint - starszy wiceprezydent firmy Ericsson - w oficjalnym oświadczeniu prasowym napisał: Przejęcie to stawia nas w samym środku ekscytującego i wysoce innowacyjnego przemysłu. Przewiduje się, że liczba samych tylko subskrybentów IPTV będzie każdego roku rosnąć na tyle szybko, by do 2015 roku sięgnąć 105 mln użytkowników i przychodów na poziomie 45 miliardów dolarów.
Tom Gibbons - wiceprezes Microsoft, który będzie się teraz zajmował pracami integracyjnymi pomiędzy Microsoft i Nokią - już w kwietniu transakcję komentował następująco: Jesteśmy dumni z czołowej pozycji na rynku rozwiązań IPTV, którą udało nam się osiągnąć dzięki platformie Mediaroom. Oferta uzupełniających usług telewizyjnych i sieciowych firmy Ericsson pomoże stymulować przyszły rozwój tej platformy. Z uwagi na rozwój rynku usług IPTV firma Ericsson będzie cennym partnerem strategicznym dla operatorów i usługodawców telewizyjnych z całego świata.
Źródło: ericsson.com