Windows 7 Forum: konfiguracja, optymalizacja, porady, gadżety •

Pełna wersja: Porty do WarFrame
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam. Mam problem z portami w grze WarFrame. Przez to nie mogę grać ze znajomymi..

W wejściu do gry mam takie cos " Wykryto ograniczony NAT. UPnP nieprawidłowego działania. Prosimy o przekazanie UDP Porty do 4872 & 4873 do 192.168.0.100 . "

W routerze ustawiłem tak jak na screenie. Myslę, ze dobrze choć nie jestem tego w stu procentach pewny . http://pics.tinypic.pl/i/00377/xb7i9wsqrblv.png

Co jeszcze mogę zdziałać. Od razu powiem, że zapora jest wyłączona.

Pozdrawiam.
Ciut wyżej zakładka Virtual Servers odpowiada za port forwarding, który trzeba zrobić.
W jednej opcji porty 4872-4873, wszystkie protokoły na wskazane IP Twego sprzętu. Jeśli Twe IP jest zmienne i faktycznie od czasu do czasu się zmienia lepiej skonfigurować sobie adresację ręcznie nastały adres - wyłączyć w routerze dhcp i skonfigurować protokół tcp/ip w systemie.
W ten sposób ? http://www.tinypic.pl/nhl973i54n0y

IP mam stałe
Nie, service port 4872-4873, drugie okno puste.
Cytat:Od razu powiem, że zapora jest wyłączona.

To też nie jest dobrze. Powinna być włączona niech chroni system. Ręcznie zawsze sobie można dodać reguły które otworzą nam interesujące porty.

Panel sterowania -> zapora systemowa -> ustawienia zaawansowane
Reguły przychodzące -> Nowa reguła
Wybieramy typ reguły na program (jeśli nie znamy portów lub nie chce się z nimi bawić) albo porty tcp/udp, zezwalamy na połączenie i wybieramy na jakim profilu ma działać (sieć domowa itp...).
To samo wykonać dla reguły wychodzącej żeby była komunikacja dwukierunkowa. Domyślnie firewall ma odblokowane tylko kilka kluczowych systemowych portów.
Podobna sytuacja może mieć miejsce jeśli używamy aplikacji antywirusowej która ma moduł zapory. Podobnie trzeba sprawdzić czy interesująca nas aplikacja ma prawo do komunikacji z internetem.

Opcja która kategorycznie jest odradzana to ustawienie swojego IP w strefie DMZ czyli przed NAT. Komputer jest wtedy wystawiony i łatwo dostępny w celu ataków.
Niestety nic nie pomogło. Nadal wyskakuje w grze ta informacja co wyskakiwała oraz nie widzę znajomych. Mimo wyłączonego firewall'a już wczoraj dodałem te reguły. Teraz dla sprawdzenia wyłączyłem avasta, ale to też nic nie pomogło.
Ja załatwiłem widoczność znajomych przez włączenie hamachi (na tym samym kanale i wgl dzialalismy po prostu) ale co mi z tego, przez ten ograniczony NAT nie można nikogo zaprosić do gry. ;/
(03.05.2013 11:58)krzychowsky napisał(a): [ -> ]Niestety nic nie pomogło. Nadal wyskakuje w grze ta informacja co wyskakiwała oraz nie widzę znajomych.

Czy przed tp-linkiem jest jeszcze jakiś inny router ?
Jesteś pewny, że otrzymujesz adres 192.168.0.100 ? Pokaż ipconfig/all oraz tracert onet.pl
Wrzucone w załączniki.

Przed routerem jest jeszcze modem, który dostałem od TOYA .
Śledzenie trasy... jest tam cała masa prywatnych routerów dostęp z zewnątrz może okazać się niemożliwy.
ALE
Masz na komputerze aktywne co najmniej dwa połączenia - pozostaw włączone tylko główne (z TOYA ?) to od modemu, każde inne fizyczne czy programowe połączenie wyłącz i przeprowadź śledzenie trasy jeszcze raz (tracert)
Mam dwa połączenia,bo.. Siec 3 - normalny internet z routera, Siec 4 - to siec Hamachi.

Do tego dodam, że z 2 tygodnie temu nie było żadnych problemów i wszystko działało normalnie. Stało się tak nagle.
Nie wiem dokładnie jak to macie uruchomione (WarFrame) ale zakładam że ktoś z Was lub Ty uruchamiasz serwer gry i zapraszasz innych ponadto wszyscy jesteście w jednej podsieci wirtualnej (hamachi) ?
Zacząłbym od sprawdzenia łączności pomiędzy hostami z podsieci hamachi - choćby ping do innego hosta.
Idąc dalej... skoro jesteście wszyscy w jednej podsieci i nie dzieli was NAT to wystarczy otworzyć porty, nie trzeba ich przekierowywać bo i tak wszystko leci przez porty tunelu hamachi, ale żeby to działało to serwer gry musi słuchać na interfejsie hamachi - w serwerze gry sprawdzić czy przyjął on adres IP połączenia hamachi oraz wstępnie (będzie łatwiej) można wyłączyć firewall, ale nie cały, tylko dla hamachi tylko musisz wiedzieć jaki ma profil najlepiej jeśli miałaby prywatny/domowy jeśli ma inny to zmień.
Wyłączenie firewalla:
Panel sterowania -> Zapora -> Ust. zaawansowane -> Właściwości zapory systemu windows (link) -> Zakładka "Profil prywatny" -> "Zabezpieczone połączenia sieciowe" przycisk DOSTOSUJ -> tam jest lista monitorowany połączeń należy Odznaczyć połączenie hamachi żeby Zapora go nie filtrowała.

Mam nadzieję że nic nie pokiełbasiłem - niech Thermal skomentuje czy to ma sens co piszę... Zacieszacz
Bardzo ładnie rozpisane, ale tutaj nie potrzeba Hamachi. Gra jest bezpłatna i dostępna dla każdego. Nie używa się żadnych programów do łącznie się. Wszystko idzie przez grę.

Jest to na takiej zasadzie, ze wyskakuje ta informacja o tych portach, przez co potem nie widać znajomych i nie możemy dołączyć do jednej grupy, aby ze sobą grać. Znaczy się im wszystko działa, tylko ja ich nie widzę, ani Oni mnie.
Wyłącz hamachi i przeprowadź śledzenie trasy bo tylko tak można jednoznacznie stwierdzić czy przekierowanie portów ma jakikolwiek sens tak jak wcześniej napisałem przed twoim routerem jest sporo innych prywatnych routerów - pytanie czy to ścieżka hamachi czy rzeczywiste wyjście do internetu - bo jeśli to jest rzeczywista ścieżka wyjścia to przekierowanie nie będzie działać, bo żeby działało trzeba by na każdym z nich dokonać przekierowania co jest niewykonalne.
Bez hamachi.. Trochę chyba tego mniej, zobacz .
to jest ipconfig a nam potrzeba
tracert http://www.onet.pl

... tak w ogóle to skonfiguruj serwery DNS na routerze, bo on Ci pod adres serwera DNS podstawia swój adres prywatny, a to jest do dupy bo w przyszłości możesz mieć inne problemy, dowiedz się jakie są adresy serwerów DNS twojego dostawcy (TOYA) i je wpisz do konfigu routera.
Zgadzam się zdanie w zadnie z Magnetarem.
Jak się zacznie dusić usera o szersze informacje to dopiero wychodzą pewne fakty, wątek początkowo wydał się prosty w rozwiązaniu.
A takie rzeczy jak np uTorrent działają poprawnie czyli w opcjach automatycznie dodana reguła do firewalla, włączone UPnP i NAT-PMP?
No nic wystaw sprzęt do testów na kilka minut przed NAT czyli do DMZ inaczej tego nie widzę (zakładka DMZ w tp-linku).
Po wyłączeniu tej sieci Hamachi tracert jest taki sam, nic się nie zmieniło.

Teraz pytanie skąd wziąć DNS'y ponieważ jak był modem to automatycznie pobierało adresy IP oraz DNS'y i nie mam ich nigdzie zapisanych. W routerze mam sugerowane : Primary DNS 217.113.224.36 Secondary DNS 217.113.224.134 Nie wiem czy router automatycznie je pobrał i czy są poprawne.

Jezeli chodzi to uTorrent działa normalnie . Nic nie dodawane, a UPnP i NAT-PMP włączaone .

Jak wykonać ten DMZ ? Mam DMZ Host IP Address: I nie wiem co musze tam wpisać.
echh to jest jakaś masakra - wróćmy do źródła - dostawcą jest TOYA - nie wiem co to jest, ale widzę ze śledzenia że działa na łączach Netii - podaj mi jaki masz modem - dokładnie nazwa i model - bo coś mi chodzi po głowie że to jest DSL stąd kolejne pytanie jak jest skonfigurowany port WAN routera, bo powinien to być PPPoE bo jeśli jest tam Dynamic IP to routing do Ciebie będzie spaprany.

--------------Edytka

Nie do końca to chciałem napisać - pomyliłem się - w zasadzie chodzi mi o to jak skonfigurowany jest modem
------------Edyta
Zapytam inaczej - dostałeś jakieś dane dostępowe do usługi (do internetu) login, hasło ?
modem to Scientific Atlanta 2100, dostałem od usługo dawcy. Router zakupiłem sam później. WAN mam skonfigurowany na Dynamic IP. Jezeli chodzi o modem, to po prostu jest i już, nic tam nie mogę konfigurować.
Stron: 1 2
Przekierowanie