Windows 7 Forum: konfiguracja, optymalizacja, porady, gadżety •

Pełna wersja: Xbox 360 w konsoli Microsoft Xbox Next "Durango"?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Sony i Microsoft mają inne podejście do kwestii obsługi starszych gier w nowych konsolach. Chcąc zachować kompatybilność z obecnie dostępnymi grami, firma Microsoft chce ponoć zintegrować sprzęt Xbox 360 w swojej konsoli nowej generacji, którą dziś znamy pod nazwą kodową Durango lub po prostu Xbox Next.
[Obrazek: zdjecia%2Fartykuly%2Fvega%2F2013%2Fkwiec...xbox_m.jpg]
Dzięki takiemu posunięciu użytkownicy nowej konsoli mieliby dostęp do pełnej oferty gier dla Xboksa poprzedniej generacji, a samo urządzenie z pewnością wiele zyskałoby na atrakcyjności, co będzie ważne chociażby w kontekście konkurowania z konsolą Sony PlayStation 4.

Z nieoficjalnego źróła popłynęła informacja o tym, że Microsoft przy współpracy z firmą AMD i IBM opracował jednoukładowy SoC (System-on-Chip) Xbox 360, w którym zintegrowano jednostkę centralną (CPU) IBM Xenon, procesor grafiki (GPU) ATI Xenos oraz kontroler pamięci (GMCH). Układ ten stworzony został w wymiarze technologicznym 40 nanometrów, ale możliwe jest przeniesienie go na mniejszy wymiar, w celu obniżenia kosztów produkcji.

Dodanie tego układu do konstrukcji nowej konsoli Microsoft Xbox ma na cenę tego urządzenia wpłynąć bardzo nieznacznie. Większy wpływ jego obecność ma mieć na wymiary płyty głównej, na której oprócz wspomnianego układu SoC musiałyby znaleźć się też układy pamięci RAM i ewentualnie inne kontrolery, dla zachowania pełnej kompatybilności wstecznej. Ostatecznie włączenie Xboksa 360 do projektu nowej konsoli (Durango) nie powinno być kosztowne czy techniczne trudne. Jednakże może sprawić, że urządzenie będzie troszkę większe niż to, w którym kompatybilność z Xboksem 360 wyciętoby całkowicie, a co wynikałoby chociażby ze zmiany architektury mikroprocesorowej.

Zachowanie kompatybilności z grami dla Xboksa 360, takimi jak dotychczas wydane części Halo czy Gears of War, a także wieloma innymi może okazać się silną kartą przetargową, gdyż konsola Sony PlayStation 4, mająca konkurować z nowym Xboksem będzie co prawda zapewniać kompatybilność wsteczną (z grami dla PlayStation 3), ale ma ona opierać się na dostępie zdalnym (z tzw. chmury). Ostatecznie więc Microsoft chce aby obecni posiadacze konsol Xbox 360 mogli w pełni swobodnie, bez żadnych przeszkód czy poświęceń, przejść na konsolę nowej generacji, odciągając ich w ogóle od myśli o możliwym zakupie PlayStation 4.

O ile kompatybilność wsteczna jest istotna, to z pewnością nie powinna być przeceniana. Ci konsumenci, którzy jako pierwsi ruszą do sklepów po nową konsolę na pewno będą chcieli wykorzystać swoje nowe cacko do sprawdzenia nowych gier, a nie starych. Dla nich kompatybilność ze starymi tytułami nie będzie najważniejsza, ale z drugiej strony i tak będą musieli za nią zapłacić. Firma Sony zdecydowała się na zintegrowanie sprzętu PlayStation 2 w konsoli PlayStation 3, po to aby właśnie zapewnić wsteczną kompatybilność na początku rynkowego życia nowego modelu. Zostało to pozytywnie przyjęte przez lojalnych konsumentów, ale ostatecznie okazało się nie napędzać sprzedaży konsol PlayStation 3, które kosztowały od 500 do 600 dolarów. Wraz z PlayStation 4 firma Sony porzuciła sprzętowe rozwiązania, mające na celu zapewnianie kompatybilności wstecznej, na rzecz wykorzystania coraz silniej rozwijającej się "chmury" sprawiając, że żadne dodatki sprzętowe i związane z nimi konieczne zmiany w projekcie płyty głównej nie zwiększają kosztów, a więc ostatecznie też ceny dla konsumenta.

Konsola Sony PlayStation 4 została oficjalnie zapowiedziana pod koniec lutego. Samego urządzenia jeszcze nie pokazano. Microsoft natomiast do tej pory jeszcze nie potwierdził w pełni oficjalnie tego, że szykuje nową konsolę Xbox. Obecnie nieoficjalnie mówi się o tym, że ma to nastapić 21 maja, a w czerwcu, w trakcie targów E3 Microsoft po raz pierwszy pokaże nową generację Xboksa.
[Obrazek: xbox_360_halo_1.jpg]
Źródło: X-bit Labs, PCPOP
Przekierowanie