09.03.2013, 14:33
Okazuje się, że newslettery są bardzo popularne wśród polskich internautów. Zobaczmy, co nas skłania do ich subskrypcji oraz jak postrzegamy taką formę komunikacji z firmami.
Obecnie, poczta elektroniczna to najchętniej wykorzystywana forma komunikacji w internecie. Wielu z nas nie wyobraża sobie dnia bez sprawdzenia skrzynki email. Nic zatem dziwnego, że newslettery stały się bardzo popularnym narzędziem marketingowym wykorzystywanym przez wiele firm. Co o nich sądzą sami użytkownicy poczty?
Odpowiedź na to pytanie przynosi badanie przeprowadzone przez GetResponse. Według niego, 43% badanych wybiera wiadomość email jako podstawową formę komunikacji z firmą. Dla porównania, blisko o połowę mniej osób decyduje się na telefon (23,3%), a tylko niecałe 18% wybiera portal społecznościowy Facebook.
Jeśli chodzi o same newslettery, wśród najczęściej wymienianych czynników skłaniających respondentów do subskrypcji jest zainteresowanie nowościami produktowymi lub usługami firmy (31,3%), specjalne rabaty i promocje (23,2%) oraz ekskluzywne treści dostępne wyłącznie dla subskrybentów (11%). Z kolei, dla 10,3% badanych decydujące są również czynniki zawodowe. Co ciekawe, 71% użytkowników poczty email deklaruje, że regularnie czyta newslettery, które subskrybuje. A decyzję o otworzeniu wiadomości podejmuje na podstawie atrakcyjnego tematu (53,2%) oraz rozpoznawalnego nadawcy (42,4%). Blisko 90% subskrybentów newsletterów bierze udział w różnego rodzaju promocjach, które otrzymują na skrzynkę pocztową. Wśród najczęściej wymienianych powodów rezygnacji z dalszej subskrypcji są wysoka częstotliwość wysyłanych wiadomości (19,5%), mało interesująca treść newsletterów (20,9%) oraz utrata zainteresowania ofertą firmy (27,4%).
Więcej informacji znajdziecie na poniższej infografice.
Obecnie, poczta elektroniczna to najchętniej wykorzystywana forma komunikacji w internecie. Wielu z nas nie wyobraża sobie dnia bez sprawdzenia skrzynki email. Nic zatem dziwnego, że newslettery stały się bardzo popularnym narzędziem marketingowym wykorzystywanym przez wiele firm. Co o nich sądzą sami użytkownicy poczty?
Odpowiedź na to pytanie przynosi badanie przeprowadzone przez GetResponse. Według niego, 43% badanych wybiera wiadomość email jako podstawową formę komunikacji z firmą. Dla porównania, blisko o połowę mniej osób decyduje się na telefon (23,3%), a tylko niecałe 18% wybiera portal społecznościowy Facebook.
Jeśli chodzi o same newslettery, wśród najczęściej wymienianych czynników skłaniających respondentów do subskrypcji jest zainteresowanie nowościami produktowymi lub usługami firmy (31,3%), specjalne rabaty i promocje (23,2%) oraz ekskluzywne treści dostępne wyłącznie dla subskrybentów (11%). Z kolei, dla 10,3% badanych decydujące są również czynniki zawodowe. Co ciekawe, 71% użytkowników poczty email deklaruje, że regularnie czyta newslettery, które subskrybuje. A decyzję o otworzeniu wiadomości podejmuje na podstawie atrakcyjnego tematu (53,2%) oraz rozpoznawalnego nadawcy (42,4%). Blisko 90% subskrybentów newsletterów bierze udział w różnego rodzaju promocjach, które otrzymują na skrzynkę pocztową. Wśród najczęściej wymienianych powodów rezygnacji z dalszej subskrypcji są wysoka częstotliwość wysyłanych wiadomości (19,5%), mało interesująca treść newsletterów (20,9%) oraz utrata zainteresowania ofertą firmy (27,4%).
Więcej informacji znajdziecie na poniższej infografice.
Źródło: GetResponse, fot.: GetResponse, dreamstime.com