04.01.2013, 16:15
Nazywa porozumienie „zmarnowaną okazją”.
Google doszedł do porozumienia z Federalną Komisją Handlu, na mocy którego będzie musiał zmienić niektóre ze swoich praktyk biznesowych. Microsoft uważa, że owo porozumienie zbyt pobłażliwie traktuje Google’a.
- Rozwiązanie FTC jest słabe i, tak właściwie, to nietypowe. Jesteśmy zaniepokojeni tym, że FTC zaproponowała nieadekwatne rozwiązania nawet w tych kwestiach, w których Google zgodził się współpracować – jak czytam na blogu Microsoftu. Gigant ma najwięcej zastrzeżeń na temat ugody co do patentów FRAND, czyli takich, których licencjonowanie jest niezbędne by pozostać w zgodzie z wyznaczonymi przez rynek standardami.
Według porozumienia, Google nie może próbować zablokować sprzedaży produktu i usługi, dopóki sąd ostatecznie i jednoznacznie wskaże bezprawne naruszenie licencji na własność intelektualną. Od tej reguły są jednak wyjątki, a Microsoft twierdzi, że jest ich zbyt wiele w ugodzie. - Często trudno jest stwierdzić, które patenty są wymagane przez standardy. Powstaje więc ryzyko blokowania produktów przez Google lub odwodzenia konkurentów od szukania należnych im opłat licencyjnych za patenty niezwiązane z rynkowymi standardami - twierdzi Microsoft.
Gigant z Redmond krytykuje również to, że FTC nie uznała pozycjonowania przez Google w jego wyszukiwarce własnych treści wyżej niż tych od firm trzecich. Microsoft „nie podziela optymizmu FTC dotyczącego świadomości odpowiedzialności, jaką niesie za sobą bycie liderem w danej branży, jakim niewątpliwie jest Google”.
Za: chip.pl
Według porozumienia, Google nie może próbować zablokować sprzedaży produktu i usługi, dopóki sąd ostatecznie i jednoznacznie wskaże bezprawne naruszenie licencji na własność intelektualną. Od tej reguły są jednak wyjątki, a Microsoft twierdzi, że jest ich zbyt wiele w ugodzie. - Często trudno jest stwierdzić, które patenty są wymagane przez standardy. Powstaje więc ryzyko blokowania produktów przez Google lub odwodzenia konkurentów od szukania należnych im opłat licencyjnych za patenty niezwiązane z rynkowymi standardami - twierdzi Microsoft.
Gigant z Redmond krytykuje również to, że FTC nie uznała pozycjonowania przez Google w jego wyszukiwarce własnych treści wyżej niż tych od firm trzecich. Microsoft „nie podziela optymizmu FTC dotyczącego świadomości odpowiedzialności, jaką niesie za sobą bycie liderem w danej branży, jakim niewątpliwie jest Google”.
Za: chip.pl