Windows 7 Forum: konfiguracja, optymalizacja, porady, gadżety •

Pełna wersja: Instalacja systemu i problem z odczytaniem klucza z nalepki
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Mam drugiego laptopa na którym padł dysk, więc kupiłem nowy i podczas próby instalacji systemu okazało się, że nie mogę poprawnie wprowadzić klucza. Nalepka jest od spodu komputera, więc się trochę przetarła. Wydaje mi się, że tylko jednego znaku nie odczytuję ale kombinacje wyczerpałem, więc jeszcze gdzieś problem leży.
Papierów na komputer nie mam już dawno. Przebywam obecnie za granicą, więc ciężko mi się z kimkolwiek kontaktować ze sprzedawców.
Istnieje jakiś generator kluczy, w którym można część kodu wpisać a dopasowuje resztę? Wtedy mógłbym sprawdzić gdzie leży błąd. Ew. jakieś inne metody aby sobie poradzić z tym problemem.
Sytuacja na pewno będzie taka, że programy odczytają ze starego dysku klucz oem slp czyli ten którym domyślnie aktywuje lokalnie producent sprzętu jeśli tam był system fabryczny. Klucz spod spodu lapka jest już unikalny (inny). Będzie trudno cokolwiek zrobić bo nie wiem czy zrobiłeś sobie kopię recovery na płytkach a certyfikat COA jest już zniszczony. Problemem nieprzyjęcia klucza może być także zawartość nośnika z instalatorem pochodzącym z MSDNAA. Masz mieć kopię zwykłego sklepowego oem'a.

Cytat:Istnieje jakiś generator kluczy, w którym można część kodu wpisać a dopasowuje resztę?

Nie ma czegoś takiego.
Kopię mam taka z której już robiłem instalację. Wcześniej dysk jako tako odpalał i dało się coś z niego zgrać, ale podpinając pod innego laptopa bo z tego dysku już systemu nie udał się odpalić.
Może jest jakiś plik, który mogę spróbować wyciągnać z tego dysku w celu wyciągnięcia klucza.
Niestety kopii na płytkach nie mam. Backupuje tylko dane bez systemu.
Z racji, że pomocy tutaj nie uzyskałem, a zazwyczaj w nocy mam czas to skontaktowałem się supportem MS przez czat amerykański. Tam poinstruowali mnie aby kontaktować się z Samsungiem lub lokalnym oddziałem. Powiedziałem, że jestem w Irlandii, wiec powiedzieli, żeby tam zadzwonić podam skrawki które odczytuję i wygenerują nowy kod.
Wpierw w poniedziałek zadzwoniłem do MS Polska. Poprosili o maila z calym opisem sytuacji (mimo, że telefonicznie opowiedziałem), zdjęcia naklejki, laptopa, dokumentów, płytki i wszystkiego co mam + najlpeiej dokumenty o niekaralności.
Rano zadzwoniłem do oddziału Irlandzkiego. Poprosił konsultant o krótki kod z naklejki licencyjnej i po 2 min rozmowy poprosił aby sprawdzić czy email doszedł a w środku nowy kod. Ciekawe czemu w PL tak nie mogą/ nie chcą.
Dla mnie to jest w ogóle dziwne że oficjalnie MS się w to miesza skoro wyraźnie firma określa, iż nie prowadzi żadnego supportu dla systemów preinstalowanych OEM. Ja rozumiem jakbyś kupował w sklepie osobną licencje ale tak nie było a system preinstalowany jest tak jakby jest całościowym produktem i wsparcie należy tylko do tej firmy. Tak się firmy między MS dogadały. Naklejka COA jest wyłącznie jednym z dowodów autentyczności i pozwala zainstalować system (użyć klucza) kiedy nie mamy fabrycznego oprogramowania.

Cytat:Ciekawe czemu w PL tak nie mogą/ nie chcą.

Nie pracuję w MS Polska więc nie odpowiem na to pytanie, zresztą oni sami nie chcieli by się oficjalnie wypowiadać w tej sprawie. Nie mogę mieć żalu do MS gdyż wiem jakie zasady wsparcia ustaliło.
Abstrahując od tematu niezaprzeczalnym faktem jest to, że nasze kochane oddziały zachodnich firm mają całkiem odmienną politykę obsługi klienta - w różnych dziedzinach.
Przekierowanie