06.08.2012, 13:54
Mechanizm aktywacji Windows nie zmienił się od czasu Windows XP w sposób znaczący. Wygląda na to, że „Ósemka” i tu wprowadzi rewolucję.
Microsoft szuka luk koncepcyjnych w mechanizmie aktywacji Windows. Chce, by Windows 8 trafił przede wszystkim do klientów, którzy za niego zapłacili. W tym celu wersje OEM systemu Windows 8 mają być zmodyfikowane. Partnerzy OEM nie dostaną pojedynczego klucza aktywacyjnego. Teraz będą musieli zapisać unikalny klucz w oprogramowaniu układowym każdego komputera, który sprzedają.
Dodatkowo, partnerzy OEM będą musieli teraz kontaktować się bezpośrednio z
Microsoftem, jeżeli chcą otrzymać klucz aktywacyjny. Będą też zobowiązani umieszczać na sprzęcie nalepki informujące o tym, że na ich sprzęcie system Windows 8 jest legalny.
Na razie nie wiadomo, czy ta sama polityka będzie zastosowana do wcześniejszych wersji Windows i Windows RT.
Źródło: chip.pl