24.07.2012, 15:52
Na łamach bloga Building Windows 8 opublikowano obszerny wpis dotyczący tego jak zmieni się (poprawi) grafika w nowym systemie operacyjnym Microsoftu. Chodzi tu przede wszystkim o technikalia, które wpłyną na to, że będzie ona generowana bardzo szybko i bez żadnych błędów.
Producent systemu operacyjnego zaznacza między innymi, że najczęściej używanym elementem graficznym jest... tekst. Poprawiono więc tempo jego renderowania. Firma opublikowała nawet tabelkę z procentowym przyrostem ilości generowanych klatek na sekundę w porównaniu do Windows 7.
Microsoft zapowiedział również, że taki sam wzrost wydajności udało się osiągnąć w przypadku renderowania dwuwymiarowych figur geometrycznych.
W Windows 8 poprawiono także sposób w jaki system pracuje z plikami
graficznymi w formatach .jpeg, .gif oraz .png. To właśnie one, zdaniem Microsoftu, są najczęściej wykorzystane w interfejsach użytkownika czy na stronach internetowych. Ze względu na ich popularność, firma postanowiła ulepszyć sposób w jaki działają.
Warto jednak zaznaczyć, że część nowych funkcji działać będzie jedynie na komputerach wyposażonych w stosunkowo nowoczesny sprzęt. Microsoft wskazuje tu karty graficzne współpracujące z DirectX 11.1.
Cały, obszerny wpis omawiający wprowadzone zmiany znaleźć można na łamach bloga Building Windows 8
[za: Building Windows 8]
Producent systemu operacyjnego zaznacza między innymi, że najczęściej używanym elementem graficznym jest... tekst. Poprawiono więc tempo jego renderowania. Firma opublikowała nawet tabelkę z procentowym przyrostem ilości generowanych klatek na sekundę w porównaniu do Windows 7.
Microsoft zapowiedział również, że taki sam wzrost wydajności udało się osiągnąć w przypadku renderowania dwuwymiarowych figur geometrycznych.
W Windows 8 poprawiono także sposób w jaki system pracuje z plikami
graficznymi w formatach .jpeg, .gif oraz .png. To właśnie one, zdaniem Microsoftu, są najczęściej wykorzystane w interfejsach użytkownika czy na stronach internetowych. Ze względu na ich popularność, firma postanowiła ulepszyć sposób w jaki działają.
Warto jednak zaznaczyć, że część nowych funkcji działać będzie jedynie na komputerach wyposażonych w stosunkowo nowoczesny sprzęt. Microsoft wskazuje tu karty graficzne współpracujące z DirectX 11.1.
Cały, obszerny wpis omawiający wprowadzone zmiany znaleźć można na łamach bloga Building Windows 8
[za: Building Windows 8]