Windows 7 Forum: konfiguracja, optymalizacja, porady, gadżety •

Pełna wersja: Problem w postaci BSOD 0x00000101
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam.
Od pewnego czasu borykam się z problemem w postaci pojawiającego się z dużą częstotliwością BSODa:

Stop 0x00000101 (0x0000000000000031, 0x0000000000000000, 0xFFFFF88002F64180, 0x0000000000000002)

Szukałem rozwiązania swojego problemu na różnych forach, tak polskich jak anglojęzycznych, jednak nie udało mi się znaleźć rozwiązania. Sprawdziłem wszystkie sterowniki i wszystko ma zainstalowane najnowsze ich wersje. Po kolei sprawdzałem w miarę możliwości poszczególne elementy komputera - pamięć kilkakrotnie memtestem86, procesor i pamięć orthosem, dysk HDTunem, kilkukrotnie próbowałem windowsowskiego naprawiania systemu, nic nie pomogło. Nie robiłem żadnego overclockingu, BIOS ma ustawienia fabryczne.
Mój config to:

cpu i3-2100 3.10GHz
RAM 4GB (2x 2GB)
płyta gł. H61M-P21 (MS-7680)
GeForce GTS 450 1GB RAM
Windows Ultimate 64 bit

Mam nadzieję, że ktoś zna rozwiązanie tego niezbyt przyjemnego problemu.
Podrzuć pliki z Minidump.
C:/Windows/Minidump
(28.11.2011 23:04)peciaq napisał(a): [ -> ]Podrzuć pliki z Minidump.
C:/Windows/Minidump

Przesyłam poniżej zawartość minidumpa po ostatnim wykrzaczeniu.

http://www.sendspace.pl/file/03916ab532ea8b8c11ba555

Niestety musiałem skorzystać z sendspace, ponieważ załączanie plików na forum odmawia załączenia pliku .dmp.
CLOCK_WATCHDOG_TIMEOUT (101)
Uwalona płyta albo procesor (skłaniałbym się ku temu), błąd ewidentnie wskazuje na usterkę sprzętową.
Na forum jest już kilka wątków na ten temat w których odpowiadałem.

Kod:
Microsoft (R) Windows Debugger Version 6.12.0002.633 X86
Copyright (c) Microsoft Corporation. All rights reserved.


Loading Dump File [G: \Downloads\112811-12994-01.dmp]
Mini Kernel Dump File:  Only registers and stack trace are available

Symbol search path is:  symsrv*symsrv.dll*c: \symb*http: //msdl.microsoft.com/download/symbols
Executable search path is:  
Windows 7 Kernel Version 7600 MP (4 procs) Free x64
Product:  WinNt, suite:  TerminalServer SingleUserTS
Built by:  7600.16841.amd64fre.win7_gdr.110622-1503
Machine Name:
Kernel base = 0xfffff800`02e08000 PsLoadedModuleList = 0xfffff800`03045e70
Debug session time:  Mon Nov 28 23: 11: 23.387 2011 (UTC + 1: 00)
System Uptime:  0 days 0: 22: 43.729
Loading Kernel Symbols
...............................................................
................................................................
.........
Loading User Symbols
Loading unloaded module list
.........
*******************************************************************************
*                                                                             *
*                        Bugcheck Analysis                                    *
*                                                                             *
*******************************************************************************

Use !analyze -v to get detailed debugging information.

BugCheck 101, {31, 0, fffff88002f64180, 2}

Probably caused by :  Unknown_Image ( ANALYSIS_INCONCLUSIVE )

Followup:  MachineOwner
---------

0:  kd> !analyze -v
*******************************************************************************
*                                                                             *
*                        Bugcheck Analysis                                    *
*                                                                             *
*******************************************************************************

CLOCK_WATCHDOG_TIMEOUT (101)
An expected clock interrupt was not received on a secondary processor in an
MP system within the allocated interval. This indicates that the specified
processor is hung and not processing interrupts.
Arguments:
Arg1:  0000000000000031, Clock interrupt time out interval in nominal clock ticks.
Arg2:  0000000000000000, 0.
Arg3:  fffff88002f64180, The PRCB address of the hung processor.
Arg4:  0000000000000002, 0.

Debugging Details:
------------------


BUGCHECK_STR:   CLOCK_WATCHDOG_TIMEOUT_4_PROC

CUSTOMER_CRASH_COUNT:   1

DEFAULT_BUCKET_ID:   VISTA_DRIVER_FAULT

PROCESS_NAME:   svchost.exe

CURRENT_IRQL:   d

STACK_TEXT:  
fffff880`075b0438 fffff800`02e26463 :  00000000`00000101 00000000`00000031 00000000`00000000 fffff880`02f64180 :  nt!KeBugCheckEx
fffff880`075b0440 fffff800`02e80c87 :  00000000`00000000 fffff800`00000002 00000000`00002711 00000000`00000000 :  nt! ? : FNODOBFM: `string'+0x4d8e
fffff880`075b04d0 fffff800`033ee895 :  fffff800`03413460 fffff880`075b0680 fffff800`03413460 00000000`00000000 :  nt!KeUpdateSystemTime+0x377
fffff880`075b05d0 fffff800`02e74ab3 :  fffff800`02ff2e80 00000000`00000001 fffffa80`0470c900 fffff880`0ffd1a90 :  hal!HalpHpetClockInterrupt+0x8d
fffff880`075b0600 fffff800`02e379e9 :  fffff800`02ff2e80 fffff880`075b0810 fffffa80`05335b60 00000000`7ef53000 :  nt!KiInterruptDispatchNoLock+0x163
fffff880`075b0790 fffff800`03173298 :  00000000`00000000 fffff880`075b0c60 fffff800`02e08000 c473ed5d`3db48818 :  nt!KeFlushProcessWriteBuffers+0x65
fffff880`075b0800 fffff800`03173f15 :  00000000`01cdf150 fffff800`0316fe3a 00000000`00000000 00000000`00000246 :  nt!ExpQuerySystemInformation+0x1368
fffff880`075b0ba0 fffff800`02e77813 :  00000000`00000000 fffff880`075b0c60 ffffffff`fffe7960 000007fe`f8df0b00 :  nt!NtQuerySystemInformation+0x4d
fffff880`075b0be0 00000000`7740fa1a :  00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`00000000 :  nt!KiSystemServiceCopyEnd+0x13
00000000`00d1f638 00000000`00000000 :  00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`00000000 :  0x7740fa1a


STACK_COMMAND:   kb

SYMBOL_NAME:   ANALYSIS_INCONCLUSIVE

FOLLOWUP_NAME:   MachineOwner

MODULE_NAME:  Unknown_Module

IMAGE_NAME:   Unknown_Image

DEBUG_FLR_IMAGE_TIMESTAMP:   0

FAILURE_BUCKET_ID:   X64_CLOCK_WATCHDOG_TIMEOUT_4_PROC_ANALYSIS_INCONCLUSIVE

BUCKET_ID:   X64_CLOCK_WATCHDOG_TIMEOUT_4_PROC_ANALYSIS_INCONCLUSIVE

Followup:  MachineOwner
---------
0x00000101
ten błąd jest generowany najczęściej (w 90 %) przez sprzę Nvidia czyli kartę graficzną.
Odinstaluj sterownik wyczyść kompa i zainstaluj na nowo sterownik. Czasami trzeba jeszcze przeinstalować chipset, zupełnie nie wiem dlaczego ale pomaga. Możliwe tez jest uszkodzenie nie sterownika a całej karty co jest wybitnie niebezpieczne ponieważ od tego zdarzają się uszkodzenia RAM-u
(29.11.2011 00:22)techdive napisał(a): [ -> ]Odinstaluj sterownik wyczyść kompa i zainstaluj na nowo sterownik.

Może to będzie trochę naiwne pytanie, ale jaki sposób oczyszczenia komputera sugerujesz? Fizyczne wyczyszczenie kurzu, czy przelecenie rejestru itd. np. ccleanerem?
czyszczenie rejestru
(29.11.2011 00:22)techdive napisał(a): [ -> ]0x00000101
ten błąd jest generowany najczęściej (w 90 %) przez sprzę Nvidia czyli kartę graficzną.
Odinstaluj sterownik wyczyść kompa i zainstaluj na nowo sterownik. Czasami trzeba jeszcze przeinstalować chipset, zupełnie nie wiem dlaczego ale pomaga. Możliwe tez jest uszkodzenie nie sterownika a całej karty co jest wybitnie niebezpieczne ponieważ od tego zdarzają się uszkodzenia RAM-u

Ok, zrobiłem co poleciłeś, teraz poczekamy jakie będą efekty. Dodam tylko jeszcze jeden wątek do sprawy. Doczytałem się gdzieś, że memtest powinien być przeprowadzany na pojedynczych kościach RAMu. Jako, że ja mam 2x 2GB wyjąłem jedną z kości i....komputer odmówił uruchomienia. Zamieniłem kości i póki co działa. Czy to wyeliminowało problem - zobaczymy.
(29.11.2011 19:55)greififreud napisał(a): [ -> ]Ok, zrobiłem co poleciłeś, teraz poczekamy jakie będą efekty. Dodam tylko jeszcze jeden wątek do sprawy. Doczytałem się gdzieś, że memtest powinien być przeprowadzany na pojedynczych kościach RAMu.

Niekoniecznie, aczkolwiek dobrze jest jeśli one są obsadzane do testów osobno - tym bardziej jeśli są to pamięci na różnych chipach.
Przekierowanie