Windows 7 Forum: konfiguracja, optymalizacja, porady, gadżety •

Pełna wersja: Co chwilę pojawia się BlueScreen
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Chciałabym prosić kogoś o sprawdzenie pliku z minidump i o udzielenie jakichś rad, co może powodować ciągle pojawiający się BSOD.
http://www.przeklej.pl/plik/082711-15225...324fbdm6jo

Komputer był już sprawdzany MemTestem i pod kątem błędów na dysku.
Czy BSOD pojawia Ci się w losowym czasie, czy przy konkretnych czynnościach?
Pojawiają się nawet w czasie "bezczynności". Komputer mam od 8 sierpnia tego roku, a pierwsze BSOD-y zaczęły się pojawiać po dwóch tygodniach. Dodam jeszcze, że po restarcie gdy pojawia się Blue Screen nie można przez dłuższą chwilę wejść do systemu, nie działa klawisz F8.

Przed momentem pojawił się nowy BSOD z nowym kodem błędu ( dotychczas byl tylko 0x07a) : 0x07E. Nie wiem czy uda mi się uzyskać ten plik .dmp...

A po restarcie widnieje taki komunikat : "Reboot and Select proper Boot device or Insert Boot Media in selected Boot device ...". Nie znam się na tym, ale to trochę mi wygląda na problem z odczytem dysku....tak na chłopski rozum, a raczej babski....
Na końcowy problem - otóż tak: nieprawidłowe zasilanie dysku typu napięcie różne od +/-12V; zastosowana kiepska przejściówka molex-sata - odcina i włącza zasilanie; uszkodzony twardziel niewidoczny w bios; uszkodzony kabel sygnałowy; uszkodzony kontroler sata na płycie głównej.

Kod:
Microsoft (R) Windows Debugger Version 6.12.0002.633 X86
Copyright (c) Microsoft Corporation. All rights reserved.


Loading Dump File [G: \Downloads\082711_15225_01_www.przeklej.pl.dmp]
Mini Kernel Dump File:  Only registers and stack trace are available

Symbol search path is:  C: \Symbols;symsrv*symsrv.dll*c: \symb*http: //msdl.microsoft.com/download/symbols
Executable search path is:  
Windows 7 Kernel Version 7600 MP (4 procs) Free x64
Product:  WinNt, suite:  TerminalServer SingleUserTS Personal
Built by:  7600.16841.amd64fre.win7_gdr.110622-1503
Machine Name:
Kernel base = 0xfffff800`03013000 PsLoadedModuleList = 0xfffff800`03250e70
Debug session time:  Sat Aug 27 12: 17: 00.686 2011 (UTC + 2: 00)
System Uptime:  0 days 0: 02: 59.200
Loading Kernel Symbols
...............................................................
................................................................
................................
Loading User Symbols
Loading unloaded module list
.....
*******************************************************************************
*                                                                             *
*                        Bugcheck Analysis                                    *
*                                                                             *
*******************************************************************************

Use !analyze -v to get detailed debugging information.

BugCheck 7A, {20, ffffffffc000009d, fffffa80085f77c8, 0}

Probably caused by :  ntkrnlmp.exe ( nt! ? : FNODOBFM: `string'+4c340 )

Followup:  MachineOwner
---------

1:  kd> !analyze -v
*******************************************************************************
*                                                                             *
*                        Bugcheck Analysis                                    *
*                                                                             *
*******************************************************************************

KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR (7a)
The requested page of kernel data could not be read in.  Typically caused by
a bad block in the paging file or disk controller error. Also see
KERNEL_STACK_INPAGE_ERROR.
If the error status is 0xC000000E, 0xC000009C, 0xC000009D or 0xC0000185,
it means the disk subsystem has experienced a failure.
If the error status is 0xC000009A, then it means the request failed because
a filesystem failed to make forward progress.
Arguments:
Arg1:  0000000000000020, lock type that was held (value 1,2,3, or PTE address)
Arg2:  ffffffffc000009d, error status (normally i/o status code)
Arg3:  fffffa80085f77c8, current process (virtual address for lock type 3, or PTE)
Arg4:  0000000000000000, virtual address that could not be in-paged (or PTE contents if arg1 is a PTE address)

Debugging Details:
------------------


ERROR_CODE:  (NTSTATUS) 0xc000009d - STATUS_DEVICE_NOT_CONNECTED

DISK_HARDWARE_ERROR:  There was error with disk hardware

BUGCHECK_STR:   0x7a_c000009d

DEFAULT_BUCKET_ID:   VISTA_DRIVER_FAULT

PROCESS_NAME:   System

CURRENT_IRQL:   1

LAST_CONTROL_TRANSFER:   from fffff800030bb2dc to fffff800030835c0

STACK_TEXT:  
fffff880`03508a88 fffff800`030bb2dc :  00000000`0000007a 00000000`00000020 ffffffff`c000009d fffffa80`085f77c8 :  nt!KeBugCheckEx
fffff880`03508a90 fffff800`0306d4f7 :  fffffa80`085f7760 00000000`c000009d 00000000`00000000 fffffa80`085f77f8 :  nt! ? : FNODOBFM: `string'+0x4c340
fffff880`03508b50 fffff800`03060007 :  fffffa80`03c56a10 fffffa80`03c56a60 00000000`00000000 fffffa80`00000008 :  nt!IopCompletePageWrite+0x57
fffff880`03508b80 fffff800`0308a8ed :  fffffa80`03c56a10 00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`00000000 :  nt!KiDeliverApc+0x1d7
fffff880`03508c00 fffff800`030ca845 :  00000000`0000000c fffff880`009ecf40 00000000`00000000 fffff800`0301d9e0 :  nt!KiCommitThreadWait+0x3dd
fffff880`03508c90 fffff800`0301da3a :  fffffa80`03c56a10 fffff880`00000008 00000000`00000001 fffffa80`03c32990 :  nt!KeWaitForGate+0x101
fffff880`03508ce0 fffff800`033236fa :  fffffa80`03c56a10 00310044`00380041 00000000`00000080 00000000`00000001 :  nt!MiModifiedPageWriter+0x5a
fffff880`03508d40 fffff800`03061b46 :  fffff880`009e8180 fffffa80`03c56a10 fffff880`009f2fc0 01023782`01040106 :  nt!PspSystemThreadStartup+0x5a
fffff880`03508d80 00000000`00000000 :  00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`00000000 :  nt!KiStartSystemThread+0x16


STACK_COMMAND:   kb

FOLLOWUP_IP:  
nt! ? : FNODOBFM: `string'+4c340
fffff800`030bb2dc cc              int     3

SYMBOL_STACK_INDEX:   1

SYMBOL_NAME:   nt! ? : FNODOBFM: `string'+4c340

FOLLOWUP_NAME:   MachineOwner

MODULE_NAME:  nt

IMAGE_NAME:   ntkrnlmp.exe

DEBUG_FLR_IMAGE_TIMESTAMP:   4e02aa44

FAILURE_BUCKET_ID:   X64_0x7a_c000009d_nt!_??_: FNODOBFM: _string_+4c340

BUCKET_ID:   X64_0x7a_c000009d_nt!_??_: FNODOBFM: _string_+4c340

Followup:  MachineOwner
---------

W momencie bsod'a dysk jest odłączony całkowicie

ERROR_CODE: (NTSTATUS) 0xc000009d - STATUS_DEVICE_NOT_CONNECTED
DISK_HARDWARE_ERROR: There was error with disk hardware
BUGCHECK_STR: 0x7a_c000009d
W takim razie mogę się twardo upierać z oddaniem komputera na gwarancję ? Obudowy otworzyć nie mogę bo jest naklejona "plomba".

....Bo kobitka z Acera uparcie sugerowała mi przeinstalowanie systemu....

Tak jeszcze dodam, że po przejażdżce z komputerem do miejsca zakupu (próba złożenia reklamacji) komputer działał prawie dwa dni bez zarzutu.....więc być może coś gdzieś nie styka, a jak dostał lekkiego wstrząsu to odżył...
Jak najbardziej oddaj go na do serwisu na gwarancje w miejscu zakupu. Nie jesteś specjalistą od komputerów, żeby się na tym znać, więc Cię to nie obchodzi, co oni z tym zrobią, ma działać i już. Do tego jest zresztą gwarancja. A jak nie działa, to do serwisu na gwarancję. Nie mają prawa Ci odmówić.
Jeśli jeszcze nie zgłosiłaś reklamacji to radzę to zrobić z tytułu niezgodności z umową na piśmie (sporo wzorów w sieci). Sprzedawca musi się ustosunkować pisemnie (rozpatrzyć, co nie oznacza naprawić/wymienić) w ustawowym terminie 14 dni. Tym bardziej radziłbym ten sposób na sprzedawców marketowych - oni nie mają własnych serwisów i wszystko odsyłają do producenta. Tak przynajmniej będziesz miała większe pole do manewru.
Dzisiaj rano dzwoniłam do firmy Acer, spisali oni to co im powiedziałam i mam wysłać sprzęt na ich koszt. Tak więc bez problemów....jedynie trochę skłamałam z tym przeinstalowaniem sytemu ;]

Po tym telefonie naszła mnie myśl aby komputer położyć na boku i teraz chodzi pięknie bez żadnego Blue Screena od 10 godzin....
Dołącz do opisu usterki wydruk z debugger'a.
Czyli komputer jest fizycznie uszkodzony i nadaje się tylko do serwisu, skoro w normalnej pozycji nie da rady. Acer robi mocne komputery pod względem parametrów sprzętowych, ale bardzo delikatne w budowie, co za tym idzie nie bardzo lubią być przenoszone itp.
Proszę o pomoc. Ostatnio nawet kilka razy dziennie pojawia się niebieski ekran z napisami a potem ponowny rozruch komputera albo resetowanie gdy nie chce sam się uruchomić i komunikat: System Windows przestał działać. Nastąpiło nieoczekiwane zamknięcie. Albo : Błąd sprzętu wideo, i nazwa błędu Ble Screen . Już 2 razy oddawałam do serwisu bo komp jest na gwarancji. Pierwszym razem stwierdzili że to coś z procesorem i wymienili go, a drugi razem usłyszałam że nic się nie dzieje bo u nich chodził cały dzień i nic takiego się nie działo. Mogą przeinstalować jeszcze raz system jak chcę za dodatkową opłatą (150zł) bo oni nie widzą problemu. A u mnie komp wyłącza się przy grach, przy przeglądaniu stron internetowych a ostatnio nawet zaraz po uruchomieniu. I często muszę po kilka razy resetować żeby w ogóle się uruchomił bo nie zawsze włącza się sam po błędzie. Dodam że wirusów nie wykryto . Szczegóły błędu : Blue Screen
Wersja systemu operacyjnego : 6.1.7600.2.0.0.786.3
Identyfikator ustawien regionalnych 1045
BCCode: fe
BCP1: 0000000000000005
BCP2: FFFFFA80053471A0
BCP3: 0000000010DE03F2
BCP4: FFFFF800524C250
OSVersion: 6_1_7600
Product: 768_1
[/quote][/size][/font]
Przekierowanie