Windows 7 Forum: konfiguracja, optymalizacja, porady, gadżety •

Pełna wersja: Rozłączający się internet.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam, będę pisał w miarę krótko i zrozumiale. Problem polega na tym, iż internet rozłączą się co 5, 30 minut, różnie z tym jest. Najczęściej pada godzinach 12-20. Są takie dni kiedy działa bez zarzutów, ale są ona rzadkie Zniesmaczony Internet jest z Netii. Posiadam go już ~2 lata, po zakupie przez pierwsze 3 miesiące działał wyśmienicie, do czasu kiedy na moim osiedlu stała się jakaś awaria, wtedy w ogóle nie chciał działać, próbowałem nareperować, ale bez skutku. Zadzwoniłem po informatyka, siedział dobre 5 godzin, ale naprawił. Od tamtego czasu zaczął się rozłączać, rzadziej ale i tak to robił :-/
Warto dodać, że mam router Pirelli A125G, na dole domu, gdzie jest jeden komputer, blisko telefonu. Na górze są dwa komputery. Jeden z którego właśnie pisze i tu jest ten problem oraz drugi na którym internet działa raz w miesiącu. Wszystkie są stacjonarne. Odległość między komputerem, gdzie teraz siedzie a tym na dole wynosi jakieś 10 metrów, może trochę więcej i na drodze stoi parę ścian. Siała sygnału jaką podaje Windows 7 w najlepszym miejscu postawienia "antenki" - Dostateczna. Więcej nigdy nie miałem, są to marne 2 kreski na 5.
Tryb zabezpieczeń: WPA-PSK
Tryb radia: 802.11g
Jestem trochę "zielony" w sprawach internetu, więcej informacji będziecie musieli i powiedzieć jak zdobyć.

Za pomoc będziesz posiadał satysfakcję pomocy drugiemu człowiekowi.
Jakość sygnału zależy od wielu czynników:
- odległość między nadajnikiem i odbiornikiem
- propagacja sygnału z zewnętrznej anteny
- grubość stropu i to co z czego jest robiony oraz co ma w środku

Gdybym miał możliwość to podciągnął bym jeden kabel sieciowy do góry, kupił zwykły switch za parę dyszek, 2 patchcordy do podpięcia stacjonarnychi spokój.
Jak już wspomniano zależy od wielu czynników. Jednym z nich jest przepustowość łącza- jaką masz ( Mb/s) ? Czy operator się wywiązuje z umowy? Sprawdź tu http://www.speedtest.net/ i na umowie z operatorem. Najlepiej sprawdź na kompie najbliższym źródła sygnału wyłączając resztę PC.
Ja mam w Dialogu DO 10 Mb/s więc może się wahać 9,30- 10, ale jak różnica jest 8-9max to opek się nie wywiązuje.
Problem leży po obu stronach - nie do końca rozplanowanej i przemyślanej sieci wifi - słaba jakość rozprowadzonego sygnału. Twój router może być także rąbnięty i działa jak chce, traci synchronizację z linią i dlatego tak się dzieje. Druga strona to problemy z jakością łącza.
Sama przepustowość nie ma nic do rzeczy przy tym problemie, grunt żeby połączenie było stabilne (nie zrywane) o każdej porze ale najpierw trzeba wybadać co jest przyczyną.
Przepraszam, że tak długo nie odpowiadałem, problemy z internetem.
odległość między nadajnikiem i odbiornikiem - przecież jest napisane 10m
propagacja sygnału z zewnętrznej anteny - Nie wiem
grubość stropu i to co z czego jest robiony oraz co ma w środku - 2 sciany betonowe z pustakami... i 1 wapienna

Mam 1MB/s, sprawdziłem i się wywiązuje Uśmiechnięty
Witam.

Jak dla mnie jest to wina słabego sygnału. Proponuje pociągniecie kabelka lub doposażenie sprzętu w mocniejsze antenki.
Przekierowanie