(15.07.2011 08:02)mlody_d napisał(a): [ -> ] (14.07.2011 15:46)Smokofenek napisał(a): [ -> ]Głównie chcę dobrą maszynę by na CS: Source z hisgh detalami mieć te 200-300 fps'y, a jak nie da się na high to na med lub low. Bo fps'y się przydadzą i to bardzo.
Odnośnie CS to coś takiego znalazłem na stronce dotyczącej go
FPS ( Frames Per Second, czyli klatki na sekundę) - wartość FPS określa nam szybkość generowania animacji. Im jest ona wyższa, tym lepiej. Aby animacja była płynna i nie wyglądała jak pokaz slajdów musimy mieć przynajmniej 30 FPS (klatek na sekundę) i nie może spadać poniżej, ponieważ oko ludzkie dostrzega średnio około 25-30 fps. W counter-strike 1.6 obraz jest płynny powyżej stałych 40fps, ale niestety ta wartość nie zapewnia nam do końca komfortowej gry, ponieważ w silniku HL1 na którym bazuje cs 1.6 przy wartościach poniżej 60 fps, w czasie strzelania z broni automatycznych takich jak Ak47 lub m4a1 celownik znacznie wolniej się kurczy co zwiększa rozrzut i utrudnia nam celowanie. Natomiast przy wartościach powyżej 100 fps nasza postać zaczyna chodzić wolniej, dlatego zalecaną wartością FPS dla graczy cs'a 1.6 zapewnijącą w pełni komfortową i płynną grę jest 70-100 FPS.
Yyyy. Ja gram w CS: Source, poza tym można ustawić komendę fps_max i to zawsze ograniczy maksymalną ilość klatek na sekundę.
Co do Source - kuzyn ma 70-150 i to mu nie przeszkadza, tzn. nie spowalnia, itp. Poza tym domyślnie fps_max w Source'ie jest ustawione na 300, więc pewnie oni specjalnie tak ustawili (w 1.6 chyba domyślną wartością było faktycznie te 100, ale nie pamiętam)
No i znam graczy co grają na co najmniej 100fps'ach, więc pewnie w Sourc'ie to jest inaczej niż w 1.6
Ja mam 30fps, trochę spada, trochę się zwiększa, ale i tak ta wartośc nie jest adekwatna to prawdziwego stanu.
Poza tym:
1) Podobno w CSS minimalną wartością fps do dobrej gry jest około 60 fps (tak mówią gracze)
2) To co jest w stanie ZAUWAŻYĆ człowiek nijak się ma do komfortu gry - bo mimo wszystko widać zacinanie się, nawet jeśli okiem nie dostrzegamy różnicy, gra staje się płynniejsza i ruch postaci jest lepszy - więc faktycznie nawet przy 100 fps'ach różnica w graniu jest duża (wiem bo grałem u kuzyna na 70-150 fps'ach i grało się o wiele lepiej - tyle że on ma stacjonarkę i to mi przeszkadzało)
Jeszcze co do tych 100fps'ów i spowalniania postaci - ktoś chyba mówił o tym i powiedział, że jest jakaś komenda, która to zmienia (trzeba chyba coś z 0 na 1 ustawić, albo odwrotnie ;p)
Poza tym - dlatego chcę laptopa, który osiąga wysokie fps'y, bo gdy tam komendę fps_max, np. 100 to będę miał stałe fps'y.
Jeżeli np. na jakimś kompie fps'y skaczą 25-40, to można ustawić fps_max 30 i wtedy będzie miał w miarę stałe fps'y
Powiedzmy, że mój nowy laptop mógłby osiągać 300fps'ów - ustawię sobię fps_max 100 i będę miał stałą wartość a to równa się z większym komfortem gry - dlatego też chciałem coś co mi da więcej klatek na sekundę
fps_max pomaga w znacznym stopniu, jest po to, aby zbyt wysokie fps'y nie pogorszyły jakości gry, sam tego używam, zwykle dając 30 lub 66 (to drugie jest wymuszonym minimum na serwerze, w którym gram).
No i powiedzmy, że jeśli będę miał lepszy laptop to będę mógł grać na full detalach, nawet z tymi 100 fps'ami - o to mi głównie chodzi, żeby gra też jakoś wyglądała