Windows 7 Forum: konfiguracja, optymalizacja, porady, gadżety •
News Google w zeszłym roku zablokowało aż 780 mln reklam - Wersja do druku

+- Windows 7 Forum: konfiguracja, optymalizacja, porady, gadżety • (https://windows7forum.pl)
+-- Dział: Windows 7 (/windows-7-4-f)
+--- Dział: Newsy i aktualności o Windows 7 (/newsy-i-aktualnosci-o-windows-7-6-f)
+---- Dział: Aktualności i wydarzenia branży IT (/aktualnosci-i-wydarzenia-branzy-it-52-f)
+---- Wątek: News Google w zeszłym roku zablokowało aż 780 mln reklam (/google-w-zeszlym-roku-zablokowalo-az-780-mln-reklam-48868-t)



Google w zeszłym roku zablokowało aż 780 mln reklam - Portator - 28.01.2016 06:15

Google słynie z promowanych przez siebie usług sieciowych, a należące do marki rozwiązania potencjalnym użytkownikom udostępniane są za darmo. Na czym więc zarabia firma? Na reklamach, które wyświetlają się w m.in. wynikach wyszukiwania. Wszystko wskazuje jednak na to, że producent ma coraz większe kłopoty z pojawiającymi się w sieci materiałami promocyjnymi.
[Obrazek: google1_1.jpg]
Z opublikowanych na oficjalnym blogu Google danych wynika, że w 2015 roku firma zablokowała aż 780 mln niepożądanych reklam. Były to głównie materiały promujące fałszywe środki odchudzające, serwisy próbujące sprzedawać podrobione produkty oraz portale wyłudzające dane użytkowników. W zestawieniu nie zabrakło także stron za pomocą których instalowane jest niechciane oprogramowanie. Producent ujawnił przy tym, że liczba usuniętych kampanii reklamowych w stosunku do 2014 roku wzrosła o około 50%. Niestety, dane te nie do końca napawają optymizmem. Wygląda bowiem na to, że podejmowane przez Mountain View wysiłki i tak nie powstrzymują niektórych osób przed próbami dodawania w sieci jako reklam wymienionych wcześniej treści.

Na zakończenie warto wspomnieć, że Google oczywiście nie banuje niektórych materiałów tylko i wyłącznie po to żeby np. chronić komputery swoich klientów przed niechcianymi programami. Firma usuwając uciążliwe dla użytkowników materiały promocyjne stara się bowiem zachęcić ich, żeby nie instalowali aplikacji blokujących wyświetlanie kampanii reklamowych. Duża liczba osób korzystających z chociażby popularnego AdBlocka mogłaby bowiem bardzo niekorzystanie przełożyć się na osiągane przez markę wyniki finansowe.

Źródło: ubergizmo, za: PcLab.pl