Windows 7 Forum: konfiguracja, optymalizacja, porady, gadżety •
News Dyrekcja Sharpa do pracowników: „kupujcie nasze produkty” - Wersja do druku

+- Windows 7 Forum: konfiguracja, optymalizacja, porady, gadżety • (https://windows7forum.pl)
+-- Dział: Windows 7 (/windows-7-4-f)
+--- Dział: Newsy i aktualności o Windows 7 (/newsy-i-aktualnosci-o-windows-7-6-f)
+---- Dział: Aktualności i wydarzenia branży IT (/aktualnosci-i-wydarzenia-branzy-it-52-f)
+---- Wątek: News Dyrekcja Sharpa do pracowników: „kupujcie nasze produkty” (/dyrekcja-sharpa-do-pracownikow-%E2%80%9Ekupujcie-nasze-produkty%E2%80%9D-48015-t)



Dyrekcja Sharpa do pracowników: „kupujcie nasze produkty” - Portator - 20.11.2015 07:23

Sharp boryka się obecnie z ogromnymi problemami, szczególnie finansowymi. Doszło nawet do tego, że dyrekcja firmy prosi swoich pracowników, by ci kupowali jej produkty. Czy to będzie zastrzyk, który uzdrowi słabą kondycję Sharpa?
[Obrazek: 4026d25f202445b35abfc41a6d77a4f38354c816.jpg]
Mogłoby się wydawać, że kupowanie produktów firmy, w której się pracuje będzie dla człowieka czymś naturalnym – nie warto przecież pomagać konkurencji. Niemniej Financial Times donosi, że Yoshisuke Hasegawa, kierownik działu elektroniki w firmie Sharp wystosował list do swoich pracowników, w którym prosi o takie właśnie zakupy.

Sharp prosi swoich najlepiej zarabiających menedżerów o zakup produktów o wartości co najmniej 200 tysięcy jenów (ok. 6450 zł), pracowników średniego szczebla – 100 tysięcy jenów (ok. 3250 zł), a personel z działu obsługi klienta – 50 tysięcy jenów (ok. 1600 zł). Warto w tym miejscu dodać, że średnie miesięczne wynagrodzenie w Sharpie to 600 tys. jenów.

Obecnie dla japońskiego producenta pracuje około 18 000 osób. Hasegawa podkreśla, że zakupy są w pełni dobrowolne, ale jednocześnie konieczne, aby uratować firmę. Na zachętę oferuje też 2-procentowy rabat na dowolny sprzęt – od telewizorów, przez smartfony i systemy audio, aż po AGD.

Sharp prosi pracowników o dokonanie zakupu w ciągu najbliższych dwóch miesięcy. Podobno bardzo pomogłoby to w walce z „ekstremalnymi trudnościami”, z jakimi boryka się firma. Dość powiedzieć, że w ciągu pierwszych sześciu miesięcy obecnego roku Japończycy zanotowali stratę netto w wysokości 83,6 mld jenów, a więc ok. 2,7 mld złotych.

Źródło: Financial Times, Digital Trends, za: benchmark.pl