Windows 7 Forum: konfiguracja, optymalizacja, porady, gadżety •
News Google będzie Cię śledził w jeszcze jeden, nowy sposób! - Wersja do druku

+- Windows 7 Forum: konfiguracja, optymalizacja, porady, gadżety • (https://windows7forum.pl)
+-- Dział: Windows 7 (/windows-7-4-f)
+--- Dział: Newsy i aktualności o Windows 7 (/newsy-i-aktualnosci-o-windows-7-6-f)
+---- Dział: Aktualności i wydarzenia branży IT (/aktualnosci-i-wydarzenia-branzy-it-52-f)
+---- Wątek: News Google będzie Cię śledził w jeszcze jeden, nowy sposób! (/google-bedzie-cie-sledzil-w-jeszcze-jeden-nowy-sposob-43218-t)



Google będzie Cię śledził w jeszcze jeden, nowy sposób! - Portator - 23.12.2014 05:45

Gigant z Mountain View pochwalił się swoim najnowszym algorytmem o nazwie "Store Visits". Dzięki temu reklamodawcy dowiedzą się ilu internautów udało się do sklepu po produkt, którego reklamę widzieli w Sieci.
[Obrazek: EAe8v1lADvMnT1bpnmJJ.jpeg]
Sprzedaż "offline" to nadal 93% rynku sprzedaży detalicznej w Stanach. Google i inne firmy zajmujące się reklamą w Sieci od lat znajdują się pod presją ze strony reklamodawców, którzy chcą wiedzieć w jaki sposób reklamy wyświetlane w Sieci przekładają się na wizyty klientów w sklepie. Usługa Google "Store Visits" pojawi się w ofercie dla reklamodawców w przeciągu kilku tygodni. Poniżej znajdziecie wszystko, czego udało nam się o niej dowiedzieć.

Google ustali, czy dany użytkownik odwiedził sklep reklamodawcy na podstawie danych geolokalizacji pobranych z jego telefonu. O ile oczywiście dany użytkownik udostępnia swoją historię lokalizacji. "Store Visits" ma działać zarówno na systemie Android, jak i na iOS. Użytkownicy, od których pobierane będą informacje na temat ich lokalizacji, pozostaną anonimowi. Każdy, kto w 30 dni od kliknięcia w reklamę wyświetlaną w Sieci znajdzie się w pobliżu sklepu, który może zostać "skojarzony" z produktami reklamodawcy zostanie zaliczony do liczby potencjalnych klientów, którzy wybrali się na zakupy pod wpływem reklamy wyświetlonej w Sieci.

Funkcja "Store Visits" nie sprawdzi się oczywiście w przypadku wszystkich reklamodawców. Skorzystają na niej największe sieci sklepów, z dużą liczbą placówek. Nową usługę Google testuje już od jakiegoś czasu sieć PetSmart. Wyniki wstępnych testów pokazują, że wizytą w sklepie kończy się od 10 do 18% kliknięć na reklamę w Sieci.

Użytkownicy Google'a ponownie staną przed wyborem: udostępniać swoją lokalizację, dzięki czemu usługi oferowane przez Google są po prostu wygodniejsze, czy nie udostępniać i uniknąć bycia śledzonym przez natrętne reklamy?

Za: chip.pl