Windows 7 Forum: konfiguracja, optymalizacja, porady, gadżety •
Rozwiązany Brak dostępu do sieci - zablokowane porty - Wersja do druku

+- Windows 7 Forum: konfiguracja, optymalizacja, porady, gadżety • (https://windows7forum.pl)
+-- Dział: Pomoc i wsparcie, Windows 7 (/pomoc-i-wsparcie-windows-7-26-f)
+--- Dział: Sieci komputerowe (/sieci-komputerowe-16-f)
+--- Wątek: Rozwiązany Brak dostępu do sieci - zablokowane porty (/brak-dostepu-do-sieci-zablokowane-porty-41886-t)



Brak dostępu do sieci - zablokowane porty - bobroy - 04.09.2014 11:58

Witam,
Łączę się z netem przez Blueconnect. Zainstalowane są ZoneAlarm, Nod32 antywirus, spamihilator, thunderbird.
Problem jest taki: miałem zawirusowany laptop, ponieważ szukałem aplikacji na Androida, dziwne ale coś się przykleiło i zainstalowały jakieś dziwne programy. Wszystko oczyściłem nod-em, odinstalowałem, to co uznałem za obcy soft.
I następnego dnia okazało się, że nie mam dostępu do sieci, poblokowane porty 110, 143, 993, 995. Zauważyłem, ze te komunikaty wyświetla spamihilator. Pisze, że te porty są używane przez inny program, i żeby zmienić ustawienia w programie pocztowym. Pocztę odbieram przez spamihilator i do tej pory było dobrze. Jakieś połączenie z netem jest, gdyż widżet pogody jest zawsze aktualny.
Próbowałem już w zaporze Windowsów zrobić regułę na te porty, ale to nie działa. Win7 ma wyłączoną zaporę. Zapora zachowuje się jakby nie zapamiętywał ustawień. Nie mogę odebrać poczty, ani połączyć się z netem.

Co z tym zrobić? Nie bardzo uśmiecha mi się reinstalacja Win.

---
Dodatkowo sprawdziłem laptopa w necie kablówki przez WiFi - laptop nie ma dostępu do sieci :-(


RE: Brak dostępu do sieci - zablokowane porty - thermalfake - 10.09.2014 21:20

Z tego co piszesz system ma ewidentnie zablokowane porty używane do komunikacji z serwerami poczty zarówno przy POP3 jak i SMTP. Więc jest mocne podejrzenie iż wszystkiego nie usunęło.
Musisz wykonać logi dla Illidan'a w dziale bezpieczeństwo oraz przez np Process Explorer pokazać wszelkie uruchomione procesy.
Wypal sobie dowolną płytę ze skanerem (w najnowszej wersji) -> http://www.fixitpc.pl/topic/102-p%C5%82yty-startowe-ze-skanerami/
Wykonaj skanowanie antywirusem i przeleć jeszcze MBAM-em (Malwarebytes Antimalware).
Żeby sprawdzić jaki proces używa konkretnego portu najprostszy sposób to odpalenie polecenia netstat w cmd => netstat -ab
Graficzne menu oferuje choćby TCPView http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb897437.aspx

Cytat:Próbowałem już w zaporze Windowsów zrobić regułę na te porty, ale to nie działa. Win7 ma wyłączoną zaporę. Zapora zachowuje się jakby nie zapamiętywał ustawień. Nie mogę odebrać poczty, ani połączyć się z netem.

Systemowa zapora wyłączona ponieważ używasz innej zapory - Zone Alarm. W nim sobie konfiguruj wyjątki.
Usługę ww realizuje port 80 więc z tego co piszesz też musi być przejęty.
Dopóki nie wyczyścisz na 100% infekcji to nie będzie działać. Ponadto takie porty jak 110, 143, 993/995, 587 są zarezerwowane dla usług pocztowych.
Dodatkowo sprawdź plik hosts czy czegoś jakiś syf nie dopisał aby zablokować łączenie z wybranymi hostami w sieci.


Cytat:Jakieś połączenie z netem jest, gdyż widżet pogody jest zawsze aktualny.

Sidebar działa na porcie 595595 (tutaj niezablokowany) i jest to port UDP więc bez powracających potwierdzeń dostarczenia (pakiet leci w świat i tyle) w przeciwieństwie do TCP.


RE: Brak dostępu do sieci - zablokowane porty - bobroy - 15.09.2014 14:07

Dziś lub jutro spróbuję tak zrobić, jak piszesz.

Zaszła pewna zmiana. Otóż Sidebar już się nie aktualizauje, natomiast Wyświetlany jest komunikat, że nie może połączyć się z serwerem DNS. U mnie powinno być to robione automatycznie i tak jest zaznaczone, ale wchodząc w zakładkę DNS pojawiają się jakieś dwa adresy, których wcześniej tam nie było. Łączy się z T-Mobile, ale dalej w świat już nie ma połączenia.

Jak mam to zrobić:
"Musisz wykonać logi dla Illidan'a w dziale bezpieczeństwo oraz przez np Process Explorer pokazać wszelkie uruchomione procesy."


RE: Brak dostępu do sieci - zablokowane porty - LadyInBlue - 15.09.2014 18:35

Robisz logi za pomocą programu OTL. W tym dziale znajdziesz instrukcję jak się robi logi.


RE: Brak dostępu do sieci - zablokowane porty - bobroy - 22.09.2014 11:22

nie mogę zrobić netstat -ab. pojawia się komunikat, że konieczne są wyższe uprawnienia. Komendę wpisuję zarówno na konto usera jak i na konto admina systemu.
jeśli chodzi o plik hosts, to ma baaardzo dużo wpisów i trudno jest mi rozróżnić który jest stary, a który dopisany niedawno. Dla pewności usunąłem wszystko zostawiając kilka, których jestem pewien.
Malaware wynalazł 120 zagrożeń:wpisy w rejestrze, pliki itp. wszystko usunąłem z kwarantanny.


RE: Brak dostępu do sieci - zablokowane porty - thermalfake - 28.09.2014 19:56

Cytat:nie mogę zrobić netstat -ab. pojawia się komunikat, że konieczne są wyższe uprawnienia. Komendę wpisuję zarówno na konto usera jak i na konto admina systemu.

Start -> cmd
Zanim dasz Enter kliknij PPM i z menu podręcznego wybierz uruchom jako administrator

Czekamy również na zrzuty ekranowe z TCPView oraz logi
Przy okazji pokaż wyniki poleceń
iconfig/all
nslookup onet.pl


RE: Brak dostępu do sieci - zablokowane porty - bobroy - 29.09.2014 09:28

Niestety, laptop odmówił współpracy i trzeba było od nowa postawić cały system. Uszkodziła się także partycja RECOVERY :-(
W każdym razie bardzo dziękuję za wszelką pomoc. Pozdrawiam serdecznie.