Windows 7 Forum: konfiguracja, optymalizacja, porady, gadżety •
Procesor - Wersja do druku

+- Windows 7 Forum: konfiguracja, optymalizacja, porady, gadżety • (https://windows7forum.pl)
+-- Dział: Pomoc i wsparcie, Windows 7 (/pomoc-i-wsparcie-windows-7-26-f)
+--- Dział: Hardware (/hardware-28-f)
+--- Wątek: Procesor (/procesor-40262-t)



Procesor - czyszka - 25.04.2014 22:57

Witam,

Mam problem. Od ostatniego czasu mój komputer wydaje dziwne dźwięki. Chyba procesor tak "buczy" (jeżeli można to tak nazwać) Zauważyłem, że jak łączę się z siecią momentalnie zużycie procka podskakuje do 100% i wydaje ten dźwięk. Gdy odłączyłem kabel ethernet nadal to było. Natomiast gdy wyłączam kartę sieciową, zużycie procesora spada i wszystko cicho chodzi. Co to może być? Proszę o proste odpowiedzi, bow komputerach jestem zielony. Z góry dzięki za odpowiedź Cwaniak


RE: Procesor - thermalfake - 26.04.2014 10:26

Są dwie kwestie.
Pierwsza typowo sprzętowa. Jeśli to pecet jaki to procesor, czy ma chłodzenie boxowe ? Czy wentylator jest czysty ? Pasta termoprzewodząca nie skamieniała ? Zaglądałeś do środka w celu konserwacji ? Procesor sam z siebie nie wydaje dźwięków. Te dźwięki wydobywa szum zwiększonych obrotów wentylatora (wzrastająca temperatura co jest logiczne przy obciążeniu) albo zacierające się jego łożysko. Musisz sobie sprawdzić dowolnym programem do monitorowania np HW Monitor jakie panują temperatury na poszczególnych komponentach.
W laptopie sprawa jest nieco cięższa ale nie beznadziejna, układ chłodzenia związany jest z jednym wentylatorem na wyjściu kanału powietrznego. Na kluczowych elementach - procesor, chipset i grafika jest poprowadzona rurka heatpipe. Tak samo syf nie jest mile widziany i trzeba zrobić konserwację.