Windows 7 Forum: konfiguracja, optymalizacja, porady, gadżety •
Rozwiązany Problem z uruchomieniem Windows 7 i Windows XP - Wersja do druku

+- Windows 7 Forum: konfiguracja, optymalizacja, porady, gadżety • (https://windows7forum.pl)
+-- Dział: Pomoc i wsparcie, Windows 7 (/pomoc-i-wsparcie-windows-7-26-f)
+--- Dział: Instalacja i aktualizacja Windows 7 (/instalacja-i-aktualizacja-windows-7-8-f)
+--- Wątek: Rozwiązany Problem z uruchomieniem Windows 7 i Windows XP (/problem-z-uruchomieniem-windows-7-i-windows-xp-36898-t)



Problem z uruchomieniem Windows 7 i Windows XP - 19Damian95 - 22.10.2013 17:32

Witam. Jestem nowicjuszem w takich sprawach wiec pytam was ;]
Posiadam 2 Dyski twarde ( Jeden podzielony na 4 partycje gdzie na jednej z nich zainstalowany jest Windows 7)
oraz (Drugi podzielony na 2 partycje gdzie na jednej jest zainstalowany XP).Z tym ze wczoraj jeszcze na tym 1 dysku był zainstalowany XP lecz zamulał strasznie i zdecydowałem sie na instalacje Win 7. Problem pojawia sie przy właczeniu komputera jezeli w Biosie ustawie Dysk 2 z XP pokazuje "NTLDR is missing" gdzie po włożeniu płytki z win XP i zamienieniu go nadal robi ten sam bład.Gdy ustawie na Dysk 1 z Win7 Uruchomienie przebiega nalezycie lecz nie wykrywa własnie tego XP. Potrzebuje oba systemy i zwracam sie do was o pomoc jezeli czegos nie dopisałem pisac odpowiem prosze o pomoc Damian.


RE: Problem z uruchomieniem Windows 7 i Windows XP - irocket - 22.10.2013 17:43

XP i Win 7 mają inną procedurę startu. XP korzysta z pliku c:\boot.ini, Win 7 z BCD. Poszukaj programu EasyBCD i instrukcji jak dodać drugi system (z poziomu Win7 dodać XP)


RE: Problem z uruchomieniem Windows 7 i Windows XP - 19Damian95 - 22.10.2013 17:51

Dziękuje IRocket Własnie Uruchamian ponownie i zobaczymy co z tego bedzie - podziele sie informacjami ;]