Windows 7 Forum: konfiguracja, optymalizacja, porady, gadżety •
Zamiana tekstu na mowę w Office 2010 - Wersja do druku

+- Windows 7 Forum: konfiguracja, optymalizacja, porady, gadżety • (https://windows7forum.pl)
+-- Dział: Pomoc i wsparcie, Windows 7 (/pomoc-i-wsparcie-windows-7-26-f)
+--- Dział: Software (/software-27-f)
+--- Wątek: Zamiana tekstu na mowę w Office 2010 (/zamiana-tekstu-na-mowe-w-office-2010-10723-t)



Zamiana tekstu na mowę w Office 2010 - slawus63 - 24.10.2010 11:25

Witam!
Używam programu Expressivo i mam zainstalowany jeden głos tzw. Jacek 22 kHz. Oczywiście wszystkie wtyczki do najnowszego Office 2010 działają – czyli przede wszystkim jest karta Expressivo na wstążce Word’a. Jednakże zainteresowała mnie inna kwestia. Względnie nie dawno przesiadłem się z Office 2003 na Office 2010 i jestem na etapie uczenia się tego programu. Właśnie min. „odkryłem”, że jest w tym programie funkcja związana z zamianą tekstu na mowę (okazuje się, że wcześniej też była taka funkcja, ale mnie to nie interesowało i ….). Microsoft na swoich stronach podaje, że „funkcje związane z zamianą tekstu na mowę są dostępne tylko w programie Microsoft Office Excel”. To nie prawda – w innych programach Office 2010 też jest taka funkcja (chyba, że ta informacja już jest nieaktualna, tzn. nie dotyczy pakietu 2010). Jednakże nie o to mi chodzi. Ostatnio gdy instalowałem w Expressivo wykupione uaktualnienie głosu Jacka 2, to oczywiście ściągnąłem (może przez nieuwagę) wszystkie możliwe głosy polskie IVONA (wszystkie pozostałe na 30 dni trial).
Interesuje mnie,
• dlaczego głos IVONA 2 Ewa (jeden ze ściągniętych triali) podłączył się do Office’owej funkcji Czytaj zaznaczony głos i tylko on, a nie inny;
• dlaczego głos IVONA 2 Ewa podłączył się do tej funkcji wszędzie poza Excel’em;
• czy można gdzieś to zmienić w Office, np. aby podłączyć zakupiony przeze mnie głos Jacek 2, a nie trial.
Może Ktoś kompetentny jest w stanie mi to wyjaśnić – tak dla zaspokojenia ciekawości.