Odpowiedz

[News] Świat według Google: reklamy będziesz oglądał na swojej lodówce, zegarku czy termosta

 
Portator
Redaktor

Liczba postów: 10.980
Post: #1

Świat według Google: reklamy będziesz oglądał na swojej lodówce, zegarku czy termosta


Ci z was, którzy myśleli, że powodem zainteresowania Google tymi wszystkimi goglami, zegarkami czy samoprowadzącymi się autami jest pragnienie stworzenia inteligentnej technosfery dla dobra ludzkości, mylili się bardzo. Gigant z Mountain View chce po prostu przekształcić całą dostępną nam technikę w powierzchnię reklamową. Nie jest to wcale nasza opinia – Google przyznało się do tego samo, odpowiadając na zapytanie amerykańskiej komisji papierów wartościowych i giełd (SEC).

Google nie ujawnia, ile pieniędzy zarabia na urządzeniach mobilnych, mimo że inne firmy, takie jak Facebook, Apple czy Twitter, w swoich sprawozdaniach finansowych kwestię tę przedstawiają dokładnie. SEC nie było zadowolone z tego stanu rzeczy, więc w listopadzie zeszłego roku zażądało dokładniejszych sprawozdań, ze szczególnym uwzględnieniem przychodów z platform desktopowych i mobilnych.

Odpowiedź wielkiego G jest długa i złożona. Sprowadzić ją można do tego, że firma nie zamierza ujawniać tych danych, ponieważ sama definicja tego, czym są urządzenia mobilne, stale ewoluuje, za sprawą pojawiania się na rynku coraz większej liczby „inteligentnych” urządzeń. Google spodziewa się, że w przyszłości ludzie będą korzystali z usług firmy (oglądając przy tym emitowane przez Google reklamy) już nie tylko na komputerach, tabletach, smartfonach czy telewizorach.



Powierzchnią reklamową Google'a stałyby się lodówki, kokpity aut, termostaty, okulary i zegarki – by wymienić tylko kilka możliwości, uprzejmie wyjaśnia SEC swoją strategię gigant z Mountain View. Nie jest to żart: w nawiązaniu do terminu Augmented Reality (wspomagana rzeczywistość), do obiegu trafił już termin ADmented reality (zareklamowana rzeczywistość) – przestrzeń wspomagana informacją reklamową, do której wrotami (przynajmniej na początku) będą okulary Google Glass.

Dla firmy, która ponad 90% swoich przychodów czerpie z reklam, takie podejście do techniki jest jedynym mającym sens. Jaka jest realna wartość rynku samoprowadzących się aut, które wyświetlają pasażerom podczas jazdy reklamy, i które w razie np. włączenia się czerwonej lampki na wskaźniku paliwa usłużnie przedstawiają oferty najbliższych stacji benzynowych? Ile przynieść mogą inteligentne domy, które donoszą agencjom podróży o utrzymującej się kiepskiej pogodzie, by te mogły dostarczyć lokatorom atrakcyjne oferty podróży do ciepłych krajów? Na szczerość Google'a nie ma co się oburzać: firma po raz kolejny przypomniała nam, że jeśli produkt, z którego korzystamy jest dostępny za darmo, to tak naprawdę w jej biznesplanie my jesteśmy produktem.

Za: dobreprogramy.pl

[Obrazek: 2089620800_1406976151.png]
Windows ❼ Forum

23.05.2014 14:17

Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
News Reklamy z Facebooka zobaczą nawet ci, którzy nie mają tam konta Portator 0 1.032 28.05.2016 05:04
Ostatni post: Portator
News Nowy cel Google: zeskanować świat w 3D, przekształcić w VR, okleić reklamami Portator 0 889 16.05.2016 04:48
Ostatni post: Portator
News Google wie lepiej, co dla ludzi dobre, zablokuje reklamy chwilówek Portator 0 947 14.05.2016 04:40
Ostatni post: Portator
News Konferencja F8 rozpoczęta – oto, jaki będzie Facebook i świat, dzisiaj i jutro Portator 0 828 13.04.2016 05:23
Ostatni post: Portator
News Według Rady UE Google nie jest wyszukiwarką Portator 2 1.122 12.04.2016 12:43
Ostatni post: izaw
News Opera chce blokować reklamy bezpośrednio w swojej przeglądarce Portator 0 862 11.03.2016 05:18
Ostatni post: Portator
« Starszy wątek | Nowszy wątek »

Temat został oceniony na 0 w skali 1-5 gwiazdek.
Zebrano 1 głosów.