Wątek zamknięty

Nietypowy problem z routerami TP-LINK

 
dawidputin
Nowy
Liczba postów: 5
Post: #1

Nietypowy problem z routerami TP-LINK


Witam wszystkich forumowiczów
Mam dość nietypowy problem , posiadam laptopa asus x54c internet radiowy oraz dwa routery tp link , które podłączam na zmianę z uwagi na fakt , iż notorycznie zrywane jest połączenie, Już tłumacze dokładniej co i jak , otóż miałem router ok 3 lata było wszystko ok . pewnego dnia internet zaczął mi uciekać ciągle żółty wykrzyknik, problem z serwerem dns . W miarę mozliwości zrobiłem wszystko co mogłem by zlikwidowac ten problem , nadmieniam , iż po kablu internet jest . Wezwałem speca od dostawcy internetu coś zrobił zaczarował i internet był ale tylko godzinę . Postawiłem na nowo system na nowo skonfigurowałem router , uwierzcie mi zrobiłem prawie wszystko co możliwe , przesiedziałem wiele godzin na forach i nic nie mogę więcej zrobić. Dzisiaj dzwoniłem do speca od dostawcy neta i powiedział mi tylko tyle , że od ich strony wszystko jest ok . A co ciekawe internet zaczął wariować po burzy .
Na chwile teraźniejszą jak wyskoczy mi żółty trójkąt zasuwam do routera wyłączam wi fi podłączam po kablu bezpośrednio internet do kompa , załapuje internet i ponownie włączam wi fi i jest wszystko ok na kilka kilkanaście minut . I tak kilkanaście razy na dobę.
Reasumując :
laptop nowy dwa routery jeden 3 lata , drugi nówka
na obydwu internet chodzi ale od 30 minut do 2-3 godzin i wywala
ustawienia w laptopie są na maksymalną wydajność
stery i inne pierdoły są aktualne
Jak bedę w domu to zapodam zdjęcia z ustawień router i z ipconfig
Jeśli możecie to doradźcie coś pozdrawiam
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31.07.2013 13:01 przez dawidputin.)

31.07.2013 12:57

Znajdź wszystkie posty użytkownika
irocket
Senior Moderator

Liczba postów: 2.337
Post: #2

RE: nietypowy problem z routerami tp link


Masz radiówkę czy stacjonarny (DSL)? Jak radiówkę, to do sprawdzenia jest antena i wzmacniacz w niej. Jak stacjonarny i dom wolno stojący, to w puszce, gdzie kabel dochodzi do domu może być taka płytka - należy ją wywalić i podłączyć kable na ostro.

31.07.2013 13:22

Znajdź wszystkie posty użytkownika
dawidputin
Nowy
Liczba postów: 5
Post: #3

RE: nietypowy problem z routerami tp link


mam radiówkę już raz z spaliło mi konwerter i dostawca neta mi wymienił . Tak sobie myślę , że jak by był spalony konwerter to nawet po kablu by nie było neta

31.07.2013 14:56

Znajdź wszystkie posty użytkownika
dawidputin
Nowy
Liczba postów: 5
Post: #4

RE: nietypowy problem z routerami tp link


na ta chwilę internet tylko po kablu działa o to dowód Uśmiechnięty

Microsoft Windows [Wersja 6.1.7601]
Copyright © 2009 Microsoft Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Kod:
C: \Users\Łepki>ipconfig

Konfiguracja IP systemu Windows


Karta bezprzewodowej sieci LAN Połączenie sieci bezprzewodowej:

   Stan nośnika . . . .  . . . . . . .:  Nośnik odłączony
   Sufiks DNS konkretnego połączenia :

Karta Ethernet Połączenie lokalne:

   Sufiks DNS konkretnego połączenia :
   Adres IPv6 połączenia lokalnego . :  fe80: 40a6: 2291: 5058: 37e8%11
   Adres IPv4. . . . . . . . . . . . . :  192.168.100.130
   Maska podsieci. . . . . . . . . . :  255.255.255.0
   Brama domyślna. . . . . . . . . . :  192.168.100.254

Karta tunelowa isatap.{3EDCE454-5C72-49BF-A459-04781428B286}:

   Stan nośnika . . . .  . . . . . . .:  Nośnik odłączony
   Sufiks DNS konkretnego połączenia :

Karta tunelowa isatap.{86BCF729-C263-4B20-AE9A-B9D5A5AC6E55}:

   Stan nośnika . . . .  . . . . . . .:  Nośnik odłączony
   Sufiks DNS konkretnego połączenia :

Karta tunelowa Teredo Tunneling Pseudo-Interface:

   Sufiks DNS konkretnego połączenia :
   Adres IPv6. . . . . . . . . . . . :  2001: 0: 5ef5: 79fb: 3836: 613: 3f57: 9b7d
   Adres IPv6 połączenia lokalnego . :  fe80: 3836: 613: 3f57: 9b7d%15
   Brama domyślna. . . . . . . . . . :  :

C: \Users\Łepki>

31.07.2013 16:51

Znajdź wszystkie posty użytkownika
thermalfake
Ostatni Mohikanin

Liczba postów: 13.580
Post: #5

RE: nietypowy problem z routerami tp link


Dostawca nie ma nic tu do rzeczy. On dostarcza wg umowy parametry sieci - czy tak rzeczywiście jest to tylko wiesz Ty sam ile wpisano w umowie max download/upload i pingi. Sam przyznałeś - podpięty kablem do routera zawsze działa. Więc to jak Ty sobie dalej rozdzielasz go nie interesuje.
Masz podać oba modele tych tp-link'ów wraz z wersjami firmware (dostępne na stronach konfiguracji w panelu)
Polecenie netsh wlan show all
Pakiet hirens'a a w nim mini XP - spróbuj odpalić na tym bezprzewodówkę, powinno się dać, jest tam nawet narzędzie do konfiguracji. Popracuj na nim kilka godzin choćby oglądając YT, różne strony - to system livecd więc nie wyłączaj kiedy się znudzi. Zobaczysz czy chodzi stabilnie czy też dzieje się to samo.
Nie zawsze najnowszy sterownik - najlepszy. Jeśli jest dostępna nowsza wersja firmware dla routera to zrób upgrade. Ustaw sobie wlan na routerze i we właściwościach karty sieciowej bezprzewodowej na ten sam kanał. Wykorzystaj inssider'a (pokaz screeny). Może się zdarzyć tak iż ktoś inny na paśmie 2.4Ghz i tym samym kanale ma sieć obok i następują zakłócenia lub działa jakieś urządzenie w tym paśmie o czym nawet nie wiesz.

Przy podawaniu dłuższych wyników proszę cały kod zwijać w znaczniki forumowe code.

[Obrazek: 2089620800_1406976151.png]

W zamian za pomoc oczekuję poprawnej pisowni. Stop niechlujstwu.
Jak mądrze zadawać pytania? - przejrzyj poradnik na forum.
Nie udzielam porad via PW.

31.07.2013 19:21

Znajdź wszystkie posty użytkownika
dawidputin
Nowy
Liczba postów: 5
Post: #6

RE: nietypowy problem z routerami tp link


Bardzo dziękuję za poradę jutro to zrobię pozdrawiam
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31.07.2013 22:54 przez dawidputin.)

31.07.2013 22:53

Znajdź wszystkie posty użytkownika
dawidputin
Nowy
Liczba postów: 5
Post: #7

RE: nietypowy problem z routerami tp link


Cześć kolego dopiero co neta odpaliłem wali sie totalnie możesz i napisać jak dokładnie zrobić to co radzisz już sie pogubiłem we wszystkim bardzo dziękuję pozdrawiam

12.08.2013 15:15

Znajdź wszystkie posty użytkownika
Magnetar
Ekspert
Liczba postów: 727
Post: #8

RE: Nietypowy problem z routerami TP-LINK


W sumie to wygląda na problem z zasięgiem. Zasięgiem pomiędzy routerem a komputerem (nie dostawcą) bo on tu nie ma nic do rzeczy. Zainstaluj InSSIDer będziesz widział jakiej jakości jest sygnał, czy twój kanał jest zajęty itd.
Zawsze możesz spróbować użyć dwóch urządzeń (routerów), aby pokryć obszar i zwiększyć zasięg sieci.

Obiekt zwarty gwiazda neutronowa lub hipotetyczna gwiazda kwarkowa, posiadający bardzo silne pole magnetyczne, emitujący w sposób regularny pulsy lub nieregularny błyski gamma oraz promieniowanie rentgenowskie. Wiki

20.08.2013 01:21

Znajdź wszystkie posty użytkownika
thermalfake
Ostatni Mohikanin

Liczba postów: 13.580
Post: #9

RE: Nietypowy problem z routerami TP-LINK


Kilka minut szukania mi zajęło i masz taki oto fajny fragment ze strony http://www.bez-kabli.pl/printview.php?t=7372&start=0

Kod:
Pogorszył mi się sygnał WiFi. Zrywa mi połączenie WiFi. Pogorszył mi się transfer przez sieć 'radiową'. Co mam robić?


Przyczyn (i co za tym idzie odpowiedzi na te pytania) może być dziesiątki. Spróbujemy tu zebrać część odpowiedzi na takie i podobne pytania. Tekst celowo jest napisany językiem przystępnym dla zwykłego zjadacza chleba ;) przynajmniej takie było założenie.

Problemy z siecią WiFi w domu na prywatnych urządzeniach:


    • pierwszym krokiem jest zrobienie resetu AP/routera poprzez wyłączenie go na około 10 sekund z gniazdka zasilania i następnie podłączenie ponowne. Czasami problemy z pogorszeniem się transferu są spowodowane z tzw. 'zapchaniem' się routera. Często taka przypadłość występuje podczas ściągania danych z sieci p2p. Jeżeli taki reset pomoże, ale sytuacja się powtarza, to należy rozważyć albo zmianę konfiguracji routera względnie wymianę na inny model. Względnie najprostszym rozwiązaniem będzie zainstalowanie automatycznego wyłącznika resetującego urządzenie raz na dobę. Ale rozwiązanie takie nie jest eleganckie i zdrowe dla urządzenia, dlatego nie polecamy go.

    • trzeba się upewnić czy w okolicy w której pracujemy ktoś inny nie uruchomił innej sieci WiFi pracującej na tym samym lub podobnym kanale. Aby to sprawdzić możemy wykorzystać program:
    NetStumbler (sprawia problemy pod Vista i Win7,
    WirelessMon - ten drugi lepiej działa pod Vistą ale jest w wersji trial,
    inSSIDer 2 - ten program jest w wersji Free i działa doskonale pod Windows Vista i Windows7.
    A następnie przeskanować eter i sprawdzić czy są 'widziane' inne sygnały oraz na jakich kanałach są one nadawane. Jeżeli zobaczymy, że faktycznie ktoś nadaje na tym samym kanale lub kanałach sąsiednich*, to najprostszym wyjściem jest przestawienie własnego AP/routera na inny kanał nadawczy. Jeżeli korzystamy z usług >ISP< należy go o takim fakcie poinformować, wtedy on powinien podjąć odpowiednie kroki - zmienić własny kanał lub wykryć źródło zakłóceń i domagać się zmiany kanału.
    Jedną z istotnych rzeczy przy testach może być fakt, że jeżeli karta sieciowa, której się używa do testu pracuje tylko w standardzie B, to program NetStubler może nie wykryć sieci pracujących w standardzie G i należy to mieć na uwadze przy testach.

    • jeżeli problemy te występują w notebooku, to należy go zabrać go w miejsce w którym działa publicznie dostępny hot-spot, linki do listy z ich lokalizacją są u nas na forum >KLIK<. Sprawdzamy czy problem ten występuje również przy połączeniu do HotSpota. Jeżeli wszystko będzie OK, to znaczy, że najprawdopodobniej przyczyna leży w Twoim urządzeniu (AP/router) jeżeli natomiast problem pojawia się również na HotSpocie, to przyczyna tkwi raczej w notebooku (uszkodzone któreś z urządzeń/ błędy w instalacji karty sieciowej/ błędy w konfiguracji...).

    • innym sposobem testowania łącza jest pożyczenie od znajomego notebooka, który na 100% w innym miejscu działa prawidłowo. Sprawdzenie odbywa się podobnie jak to opisano powyżej.

    • warto też celem diagnozy przyczyny pobrać najnowsze drivery do karty sieciowej WiFi ze strony producenta karty lub komputera. Następnie odinstalować stare drivery i zainstalować nowe. Jeżeli nie znajdziemy nowszych, niż te które posiadamy, to również należy spróbować odinstalować obecne i zainstalować je jeszcze raz. Czasami jest to dobra metoda.



Anteny zewnętrzne i możliwe przyczyny:


    • jeżeli używamy do połączenia z siecią radiową anteny zewnętrznej wystawionej na działanie czynników atmosferycznych należy sprawdzić wszystkie połączenie anteny i okablowania, oraz wszystkich innych ewentualnych połączeń aż do karty sieciowej lub APC. Często przyczyną problemów z siecią jest dostawanie się wilgoci do połączeń kabla z anteną.

    • należy sprawdzić, czy antena zewnętrzna nie przestawiła się na skutek działania wiatru lub innych sił przyrody.

    • należy sprawdzić czy na drodze nasza antena a antena operatora nie pojawiły się jakieś przeszkody, które mogę powodować ograniczoną 'widoczność' anten, np. drzewo.



Inne:


    • osobną kwestią są szumy i zakłócenia na danym kanale, ale to już wychodzi poza niniejsze opracowanie. Dlatego dobrym sposobem przy problemach z siecią radiową jest zmiana kanału na inny i przetestowanie czy problemu ustąpiły.

    • częsta przyczyną zakłócania sygnału sieci WiFi są systemy alarmowe i ich czujniki ruchu. Zatem jeżeli posiadamy w domu instalację alarmową wskazane jest przetestowanie sieci przed i po włączeniu tejże instalacji bo może się okazać, ze tu właśnie leży problem.
    W blokach wielorodzinnych jeżeli sąsiad posiada takową instalacje trudno będzie nam to wykryć i jedyna rada to chyba zmiana kanału na taki, który najmniej wrażliwy jest na zakłócenia.



Wyjaśnienia:
* - jako kanały sąsiednie rozumiemy tu ± dwa (trzy) kanały. Chociaż faktem jest, że w paśmie WiFi 2,4GHz mimo 13 kanałów, niezależne są tylko trzy z nich a co za tym idzie tylko trzy sieci w danej lokalizacji mogą pracować bez zakłócania siebie wzajemnie. Oczywiście nie zawsze taki warunek może być spełniony, dlatego zalecamy, żeby odległość międzykanałowa była jak największa - czyli aby nasz wybrany kanał nie był już zajęty i był oddalony możliwie jak najdalej od innych zajętych już kanałów.

Ewentualną ręczną zmianę kanału jednakowoż przeprowadzasz na routerze w ustawieniach wireless i sterowniku karty bezprzewodowej w jej zaawansowanych opcjach -> ppm na połączenie bezprzewodowe -> właściwości -> konfiguruj -> zaawansowane.

[Obrazek: 2089620800_1406976151.png]

W zamian za pomoc oczekuję poprawnej pisowni. Stop niechlujstwu.
Jak mądrze zadawać pytania? - przejrzyj poradnik na forum.
Nie udzielam porad via PW.

21.08.2013 20:10

Znajdź wszystkie posty użytkownika
Wątek zamknięty

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
problem z routerem tp link mr3420 v2 i huawei e3372 pery41 0 1.471 23.11.2015 17:57
Ostatni post: pery41
TP-LINK WR740N -Brak dostępu do sieci ekran1990 5 1.838 19.10.2015 10:53
Ostatni post: thermalfake
Brak poprawnej konfiguracji protokołu IP, TP-Link TL-WA801ND Aadam.W 1 1.967 13.10.2015 22:05
Ostatni post: thermalfake
Rozwiązany TP-Link - WiFi działa, po kablu nie działa barciuro 0 3.104 24.08.2015 13:53
Ostatni post: barciuro
Brak intermetu "po kablu" UPC + TP-Link WR740N EpicFai7 21 5.462 05.03.2015 19:53
Ostatni post: EpicFai7
prosze o pomoc polaczenie z internetem modem tp link m5350 texas009 0 1.347 15.02.2015 17:11
Ostatni post: texas009
« Starszy wątek | Nowszy wątek »

Temat został oceniony na 0 w skali 1-5 gwiazdek.
Zebrano 1 głosów.