Odpowiedz

Naprawa i składanie urządzeń

 
LadyInBlue
Pani SuperMod

Liczba postów: 19.072
Post: #1

Naprawa i składanie urządzeń


Elementy użyte do konstrukcji naprawianego urządzenia (nawet
najbardziej banalnego) są jedyne w swoim rodzaju więc od razu naucz
się chińskiego, bo ich opis znajdziesz tylko na stronach z
krzaczkami (o ile wogóle znajdziesz).

Przy składaniu urządzenia po naprawie zawsze masz o jedną rękę mniej
niż potrzebujesz.

Pamiętaj, że element, nad którego montażem biedzisz się od kilku
godzin, niewykształcona chińska kobieta karmiona ryżem, montuje
rozmawiając z drugą chińską kobietą o chińskich pończochach, w
tempie 30 sztuk na minutę ...

Urządzenie jest zawsze skręcone na śruby do jakich nie masz pod ręką
klucza lub wkrętaka.

Ilość typów śrób użytych w naprawianym urządzenia jest zawsze o co
najmniej jeden większa niż ilość typów kluczy czy wkrętaków w twojej
szufladzie na narzędzia.

Bateria do zasilania miernika wyładuje się zawsze wtedy gdy
potrzebujesz zrobić większą ilość pomiarów.

Miernik będzie ci potrzebny gdy magazyn z bateriami będzie już
zamknięty.

Kawa wylewa się do urządzenia zawsze gdy jest ono pod napięciem.

Użytkownik może wyłamać palcami, od niechcenia, nawet tę część, do
której wyłamania ty jako serwisant będziesz potrzebował ciężkiego
młotka i dużej dozy samozaparcia.

Użytkownik zawsze wykona operację jakiej nie przewidział producent i
nigdy nie bedzie pamiętał jak to zrobił.

Funkcje obsługi urządzenia są zwykle umieszczane, w sensie
dostępności, w odwrotnej kolejności niżby rozsądek nakazywał.

W następnej wersji oprogramowania do danego urządzenia na pewno
zostaną zamienione funkcje klawiszy, do których użytkowania
przyzwyczaiłeś się od początku użytkowania urządzenia (patrz
Windows).

Element potrzebny ci do naprawy "na wczoraj" okazuje się być
najtrudniej dostępnym choćby był najbardziej typowym.

Wszystkie sklepy elektroniczne mają wszystko w swojej ofercie tylko
nigdy akurat nie mają na składzie tego czego potrzebujesz do swojej
pilnej pracy.

Posiadane przez ciebie katalogi elementów, czy też katalogi ofertowe
firm są już przestarzałe ... w monmencie gdy doszły do ciebie.

Urządzenie jest wykonane przeważnie na elementach, których oficjalny
producent: przestał istnieć, zmienił właściciela ewentualnie
przestał je produkować kilka lat temu.

Jednostkowy element potrzebny do pilnej naprawy możesz oczywiście
nabyć u producenta ... w ilości od 2000 sztuk wzwyż z dostawą za
kilka miesięcy. (to jeden z koszmarów współczesnej elektroniki, z
którego większość użytkowników nie zdaje sobie sprawy).

Trzy urządzenia od tego samego producenta, pochodzące z jednej linii
produktów są prawie na 100% zrobione z jednostkowych elementów
niewymiennych pomiędzy tymi urządzeniami.

Producent zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian bez
powiadamiania klienta - czytaj: Instrukcja serwisowa, którą nabyłeś
za ciężkie pieniądze, z narażeniem życia i przez piętnastu
pośredników jest tylko stertą makulatury.

Producent używa nietypowych elementów nawet tam gdzie sens ich
zastosowania graniczy z bezsensem.

Im urządzenie jest bardziej profesjonalne tym tandetniej jest
wykonane w środku.

Określenie "urządzenie profesjonalne" oznacza, że zapłacisz 3 i
więcej razy większą cenę za urządzenie o podobnej jakości ale
nieprofesjonalne (lub bez logo firmy).

To, że urządzenie ma bardzo ładną obudowę i dopracowaną płytę
czołową oznacza tylko i wyłącznie, że ma bardzo ładną obudowę i
dopracowaną płytę czołową. ))

Wszystkie urządzenia producentów są genialne, niepsujące się, jedyne
w swoim rodzaju i dlatego producent nie przewiduje możliwości ich
łatwej naprawy (tj. to tak jak byś musiał rozebrać cały samochód po
to by wymienić żarówkę w lampce oświetlenia wnętrza).

Producent jak może obniża koszty produkcji urządzenia często
używając nawet nieoznakowanych elementów (bez nadruków).


Śrubka, która została ci na biurku po zmontowaniu skomplikowanego
urządzenia to ta, do której wkręcenia trzeba całe urządzenie
rozłożyć na czynniki pierwsze.

Element, który właśnie rozpadł ci się w palcach jest nie do dostania.

Śrubka lub element jaki jeszcze przed chwilą miałeś w palcach lub
końcówce pensety, leży właśnie na dywanie ... w tym samym kolorze.

Urządzenie ma trzy stany możliwe: nie działa, działa, działa po
zamknięciu obudowy.

Opis awarii, że wg klienta "coś nie działa" oznacza, że spędzisz
długie godziny na poszukiwaniu tego "cosia" by w końcu stwierdzić,
że klient po prostu nie przeczytał instrukcji obsługi.

Żyj tak, aby twoim znajomym zrobiło się nudno, kiedy umrzesz.
[Obrazek: Lady_In_Blue.gif]
[Obrazek: sygnaasia.png]

Windows ❼ Forum

12.04.2011 14:02

Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
Naprawa laptopa LadyInBlue 0 503 04.08.2015 11:38
Ostatni post: LadyInBlue
Techniczny słownik nazw urządzeń mechanicznych LadyInBlue 0 5.965 11.01.2012 21:02
Ostatni post: LadyInBlue
« Starszy wątek | Nowszy wątek »

Temat został oceniony na 0 w skali 1-5 gwiazdek.
Zebrano 0 głosów.