Odpowiedz

Najpopularniejszych aplikacji z iOS i Androida brak na WP i BB

 
Portator
Redaktor

Liczba postów: 10.980
Post: #1
Information 

Najpopularniejszych aplikacji z iOS i Androida brak na WP i BB


Aplikacje to podstawa w walce o zainteresowanie potencjalnych klientów. Microsoft i BlackBerry muszą jeszcze nad tym popracować.
Najpopularniejszych aplikacji z iOS i Androida brak na WP i BB
Producenci smartfonów ścigają się na ilość rdzeni, wielkość wyświetlaczy i oferują coraz ciekawsze funkcje dodatkowe. I to jest w zasadzie dobry kierunek, bo im więcej osób sięgnie po ich urządzenia, tym chętniej developerzy oraz firmy będą oferowały aplikacje na system, który w smartfonach czy tabletach można znaleźć.

W przypadku aplikacji często mówi się o ich ilości, a tymczasem chodzi raczej o to, aby w sklepie znalazły się te najpopularniejsze, użyteczne, znane z innych systemów. Z badania firmy Canalys wynika, że bardzo często podstawowych, popularnych na iOS i Androidzie aplikacji nadal brakuje w wersji na Windows Phone i BlackBerry OS.

W badaniu wzięto pod uwagę rynek amerykański i top 50 aplikacji z App Store i Google Play na podstawie ich wyników w pierwszych 20 dniach maja tego roku. Jedynie 34 proc. ze wspomnianych aplikacji można było znaleźć w sklepie Windows Phone i BlackBerry.

Sklep Microsoftu oferował 16 z 50 najpopularniejszych darmowych oraz 14 płatnych aplikacji z App Store oraz 22 darmowe oraz 13 płatnych aplikacji z Google Play. Z BlackBerry sprawa ma się gorzej - w BlackBerry App World można było znaleźć 5 darmowych i 9 płatnych aplikacji z top 50 App Store oraz 11 bezpłatnych oraz 11 darmowych aplikacji spośród najpopularniejszych z Google Play.

W każdym wypadku aplikacje, których brakuje w sklepie Microsoftu i BlackBerry zastępuje jeden lub kilka nieoficjalnych odpowiedników przygotowanych przez inne firmy . Przykładem jest tu przywołany przez nas dzisiaj Itsdagram czy YouTube dla Windows Phone, który nie spodobał się Google. Taka sytuacja dotyczy nie tylko rynku amerykańskiego, ale wielu innych, w tym zapewne także naszego.

Jak uważa Tim Shepard z Canalys, dostępność kluczowych aplikacji jest czynnikiem motywującym konsumentów do wstępnej decyzji o zakupie telefonu z danym systemem, a będzie to czynnik mający coraz większe znaczenie. Już w tym momencie jest to główny powód satysfakcji klientów już posiadających telefon z danym systemem.

Klienci nie chcą pozostać bez aplikacji popularnych lokalnych marek czy popularnych gier. Nie chodzi więc wcale o ilość aplikacji, ale o to, aby dostępne były te dla klientów ważne: firm związanych z handlem, bankowością, usługami transportowymi, liniami lotniczymi, a także aplikacje zawierające wiadomości, sport, pogodę i oczywiście hitowe gry.

Źródło: Canalys
Fot.: ZumaPress

[Obrazek: 2089620800_1406976151.png]
Windows ❼ Forum

27.05.2013 05:45

Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
News Trzeba było uczyć się od Apple, czyli jak całodyskowe szyfrowanie Androida okazało si Portator 0 1.237 05.07.2016 05:53
Ostatni post: Portator
News Jak dostosowano Androida do wirtualnej rzeczywistości? Portator 0 904 20.05.2016 04:23
Ostatni post: Portator
News Czy FBI złamałoby zabezpieczenia Androida? Specjaliści sprawdzili słabości systemu Go Portator 0 726 22.04.2016 04:29
Ostatni post: Portator
News Edge przejmie rozszerzenia Chrome dzięki aplikacji Microsoftu Portator 0 927 20.03.2016 06:05
Ostatni post: Portator
News 100 mln użytkowników Androida z najgroźniejszą luką w historii Portator 0 772 05.11.2015 06:16
Ostatni post: Portator
News Facebook nakłania pracowników do porzucenia iPhone'ów i przesiadki na Androida Portator 0 793 05.11.2015 06:14
Ostatni post: Portator
« Starszy wątek | Nowszy wątek »

Temat został oceniony na 0 w skali 1-5 gwiazdek.
Zebrano 1 głosów.