Odpowiedz

Google traktuje PR na równi z oszustami internetowymi

 
Portator
Redaktor

Liczba postów: 10.980
Post: #1
Information 

Google traktuje PR na równi z oszustami internetowymi


Poszukując informacji na temat firmy lub produktu w Internecie nie sposób nie trafić na teksty przygotowane przez specjalistów od Public Relations. Poznać je można bardzo łatwo — są naszpikowane często nieprawdziwymi w tym kontekście epitetami (końcu każdy produkt jest nowoczesny, innowacyjny, wyjątkowy, największy, ekologiczny, najmniejszy, energooszczędny, najszybszy, wydajny, superskuteczny, wygodny, stylowy, dizajnerski i, przede wszystkim, producent wprowadził go jako pierwszy na rynku), marka produktu powtarza się w nim w co drugim zdaniu, a nazwa producenta w co trzecim. Wartość takich publikacji często jest znikoma, ale algorytmy Google'a, ze względu na sieć odnośników i spore zagęszczenie słów kluczowych, stawiały je nienaturalnie wysoko w wynikach wyszukiwania. Ma to ulec zmianie.
Google traktuje PR na równi z oszustami internetowymi
W tym tygodniu Google zmienił wytyczne dotyczące odnośników i słów kluczowych dla webmasterów. Z nowych zapisów wynika, że teksty najeżone słowami kluczowymi i umieszczone w sztucznie tworzonych sieciach odnośników będą traktowane jako próby nienaturalnego podbicia indeksu PageRank i nieuczciwego pozycjonowania strony. Podobnie, jeśli publikacje prasowe będą pojawiać się w formie niezmienionej na wielu stronach, będą uznawane za próbę sztucznej promocji i również za to karane przez obniżenie ich wartości w wynikach wyszukiwania. Na końcu wytycznych można znaleźć kilka wskazówek, które powinny być oczywiste — na przykład to, że warto najlepszym sposobem na zyskanie wysokiej jakości odnośników z innych stron jest tworzenie niepowtarzalnej treści, która naturalnie zyska popularność w społeczności Internetu [...] im ciekawszą treść masz, tym większe są szanse, że ktoś inny uzna ją za wartościową dla swoich czytelników i umieści do niej odnośnik u siebie.

Można uznać, że Google oznacza jako szkodliwe standardowe praktyki stosowane przez firmy zajmujące się promocją produktów, marek czy przedsiębiorstw. W konsekwencji także strony klientów nie unikną „kary”, gdyż w materiałach prasowych nie brak odnośników do nich, a agencje PR-owe traktowane są na równi z internetowymi oszustami. Tak czy inaczej, Google ma prawo zmieniać swoje algorytmy i wszystkie dotychczasowe wysiłki promocyjne, za które przedsiębiorcy zapłacili niemało, pójdą na marne. Z drugiej strony, niektórym może to wyjść na zdrowie. Naturalny wzrost popularności produktów bazujący choćby na szeptanym marketingu prowadzonym przez naprawdę zadowolonych klientów jest z pewnością bardziej godny zaufania, niż naszpikowane słowami kluczowymi PR-owe teksty, pozornie długie, ale niewiele mówiące o produkcie.

Za: dobreprogramy.pl

[Obrazek: 2089620800_1406976151.png]
Windows ❼ Forum

11.08.2013 05:26

Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
News Yahoo! na równi pochyłej Portator 0 837 26.02.2016 06:52
Ostatni post: Portator
News Google I/O 2014 - co zaprezentuje Google? Portator 0 1.214 24.06.2014 13:57
Ostatni post: Portator
News Google masakruje konkurencję obniżając ceny powierzchni w dysku Google Drive Portator 0 1.072 14.03.2014 06:00
Ostatni post: Portator
News Sterowanie „Ok Google” trafi także do desktopowej przeglądarki Google Chrome Portator 0 1.071 01.03.2014 06:21
Ostatni post: Portator
Google przejmuje Boston Dynamics. Roboty Google'a coraz bliżej. Portator 0 901 14.12.2013 15:35
Ostatni post: Portator
Google Currents zamienia się w Kiosk Google Play Portator 0 984 21.11.2013 06:21
Ostatni post: Portator
« Starszy wątek | Nowszy wątek »

Temat został oceniony na 0 w skali 1-5 gwiazdek.
Zebrano 1 głosów.