Odpowiedz

[News] DirectX 12 poprawi wydajność i zmniejszy pobór energii

 
Portator
Redaktor

Liczba postów: 10.980
Post: #1

DirectX 12 poprawi wydajność i zmniejszy pobór energii


Dwunasta już odsłona DirectX została po raz pierwszy ogłoszona w marcu tego roku, jednak dotąd twórcy nie ujawnili na jej temat zbyt wiele. Dopiero w tym tygodniu Microsoft wraz z Intelem postanowili zaprezentować moc DirectX 12 w środowisku gier 3D.

Podczas SIGGRAPH 2014, dorocznej konferencji poświęconej grafice komputerowej, Microsoft i Intel pokazali demonstrację DirectX12, działającego na Surface Pro 3 z układem graficznym Intel HD4400. Demo przedstawiało fikcyjną asteroidę, rozbitą na 50 tysięcy unikalnych odprysków skalnych. Porównano tu DirectX 11 i DirectX 12. W obu przypadkach wymuszono taką samą wartość fps (klatek na sekundę). Efekt? Podczas tej samej animacji zużycie procesora Surface Pro 3 w przypadku DirectX 12 spadło o 50%. Drugi test pozwolił z kolei wykorzystać maksymalnie zasoby procesora i układu graficznego. Przy podobnym poborze mocy DirectX 11 osiągnął 19 fps, a DirectX 12 aż 33 fps.

Nowy DirectX jest dowodem na to, że istotne są nie tylko parametry sprzętowe. Sprawne zarządzanie zasobami sprzętowymi z poziomu oprogramowania jest nie mniej ważne, o czym dobrze wie Microsoft. "Oszczędności energii to bezpośrednie następstwo poprawek efektywności, naturalnie pojawiających się podczas używania DirectX 12 API. Najniższy - jak nigdy wcześniej - poziom dostępu do sprzętu pozwala aplikacjom znacznie poprawić eksploatację CPU, umożliwiając renderowanie ekstremalnie złożonych scen przy znaczącej redukcji kosztów energii." - tłumaczy Microsoft. Nie dotyczy to oczywiście jedynie tabletów Surface. Wszystkie urządzenia, posiadające wsparcie dla DirectX 12, będą mogły dzięki niemu zmniejszyć pobór mocy, wydłużyć żywotność baterii i zwiększyć wydajność.

Intel planuje opublikować wspomniane demo z asteroidą w formie benchmarka, dostępnego dla wszystkich. Najprawdopodobniej nie nastąpi to jednak przed premierą Windows Treshold, która nastąpić ma wiosną przyszłego roku.
DirectX 12 poprawi wydajność i zmniejszy pobór energii
Źródło: wpcentral.com, za: centrum XP.pl

[Obrazek: 2089620800_1406976151.png]
Windows ❼ Forum

15.08.2014 05:23

Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
News Nowy tryb oszczędzania energii w Operze: nawet 50% dłużej na jednym ładowaniu Portator 1 1.047 13.05.2016 10:26
Ostatni post: izaw
News Pierwsze gry korzystające z DirectX 12 pojawią się jeszcze w tym roku Portator 0 644 24.03.2015 06:14
Ostatni post: Portator
News DirectX 12 pozwoli łączyć karty AMD i Nvidia? Portator 0 847 01.03.2015 05:51
Ostatni post: Portator
News DirectX 12 nie będzie wymagał kupna nowego sprzętu, ale... Portator 0 788 27.01.2015 06:11
Ostatni post: Portator
News 3DMark przetestuje wydajność w trybie Mantle i DirectX 12 Portator 0 736 22.11.2014 06:03
Ostatni post: Portator
News DirectX 12 zadebiutuje razem z Windows 10 Portator 0 549 03.10.2014 05:29
Ostatni post: Portator
« Starszy wątek | Nowszy wątek »

Temat został oceniony na 0 w skali 1-5 gwiazdek.
Zebrano 1 głosów.