Odpowiedz

[News] Czy jesteśmy lojalni wobec operatorów komórkowych?

 
Portator
Redaktor

Liczba postów: 10.980
Post: #1

Czy jesteśmy lojalni wobec operatorów komórkowych?


Proces wyboru ofert telekomunikacyjnych zbadała na zlecenie PanWybierak.pl firma badawcza TNS Polska. Z końcowego raportu wynika, że Polacy nie są lojalni wobec konkretnego operatora telekomunikacyjnego – 50 proc. respondentów zmianę dostawcy usług telekomunikacyjnych deklaruje przynajmniej raz na 5 lat.

Konsumenci decydują się na nową ofertę najczęściej z powodu końca umowy (51 proc.) lub poszukiwania tańszej alternatywy (41 proc.). Jedynie co trzeci badany przed poszukiwaniem oferty, wcześniej precyzuje swoje podstawowe oczekiwania – reszta badanych swój wybór uwzględnia od spontanicznego postrzegania atrakcyjności oferty.

Lojalność badanych względem dostawców zależy od charakteru usług. Najsilniej wiążą klientów usługi komunalne (prąd, gaz) w mniejszym stopniu usługi bankowe, a najsłabiej – usługi multimedialne i telekomunikacyjne. Konsumenci są najrzadziej lojalni względem konkretnego operatora telekomunikacyjnego. Ponad trzech na czterech respondentów deklaruje, że kiedykolwiek zmieniło dostawcę usług telekomunikacyjnych, w tym ponad połowa w ciągu ostatnich pięciu lat. Względnie krótki horyzont czasowy podpisania umowy (najczęściej raz na 2 lata) i wysoka konkurencyjność na rynku usług telekomunikacyjnych nie sprzyjają przywiązywaniu klientów.

Wybór oferty zazwyczaj nie jest procesem racjonalnym. Tylko co trzeci Internauta precyzuje swoje oczekiwania względem oferty przed rozpoczęciem jej poszukiwań. Na tym etapie badani kierują się takimi elementami jak atrakcyjność oferty (63 proc.), cena (56 proc.) czy dobre doświadczenie z operatorem (38 proc.).
Główne przyczyny zakupu nowej oferty to:

koniec umowy 51 proc., poszukiwanie tańszej oferty 41 proc. chęć skorzystania z promocji 19 proc.

Polacy przed zakupem oferty preferują samodzielne metody zdobywania informacji na jej temat, aż 57 procent badanych, których miało kontakt z telemarketerami oceniło ten rodzaj sprzedaży negatywnie. Głównych przyczyn upatrują w nachalności, uciążliwości oraz braku zaufania do w ten sposób przekazywanych informacji. Z badania przeprowadzonego przez TNS Polska wynika, że 86 proc. respondentów, przed odwiedzeniem salonu operatora, sprawdza szczegóły oferty w Internecie, który stał się cennym źródłem informacji konsumenckiej. - Klienci wielokrotnie odczytują telefony marketerów jako atakujące i nie trafiające w ich potrzeby. Wybierają zamiast tego nowe narzędzia, które zapewniają im większą niezależność i autonomię – komentuje Paweł Jamiołkowski, dyrektor zarządzający w PanWybierak.pl
Czy jesteśmy lojalni wobec operatorów komórkowych?
Za: chip.pl

[Obrazek: 2089620800_1406976151.png]
Windows ❼ Forum

05.11.2014 06:25

Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
News Szef Apple’a krytycznie wobec systemu edukacyjnego Google i Chrome OS-a Portator 0 972 11.12.2015 06:42
Ostatni post: Portator
News Bez siłowych aktualizacji się nie obejdzie? Rośnie opór rynku wobec Windows 10 Portator 0 633 03.11.2015 05:59
Ostatni post: Portator
News Sąd umorzył część kary Samsunga wobec Apple Portator 0 649 21.05.2015 04:57
Ostatni post: Portator
News Facebook ujawnia plany wobec WhatsApp - nadchodzą wiadomości z reklamami? Portator 0 736 21.05.2015 04:48
Ostatni post: Portator
News Polacy stworzyli system, który ograniczy plagę kradzieży telefonów komórkowych Zobac Portator 0 687 26.02.2015 05:45
Ostatni post: Portator
News Apple i Google wprowadzają sankcje wobec Rosji Portator 0 670 24.01.2015 06:26
Ostatni post: Portator
« Starszy wątek | Nowszy wątek »

Temat został oceniony na 0 w skali 1-5 gwiazdek.
Zebrano 1 głosów.