Wątek zamknięty

[Rozwiązany] Ciągłe bluescreeny w stosunkowo nowym sprzęcie

 
wywietrznik
Nowy
Liczba postów: 9
Post: #1
Lightbulb 

Ciągłe bluescreeny w stosunkowo nowym sprzęcie


Od jakichś trzech miesięcy mam nowego laptopa Sony Vaio (VPCEB3L9E) z Windowsem 7 Professional w wersji 64-bitowej.

Permanentne bluescreeny nie dają mi żyć. Z tego, co czytam na forum są sposoby na walkę z nimi, ale, ale, no właśnie tutaj pojawia się problem. Jak sprawdzić, co było przyczyną pojawienia się blue screen'a? Prawie za każdym razem nie zdarzę nawet przeczytać, co było przyczyna błędu, a co tu dopiero mówić o jego rozwiązaniu.

Pomóżcie mi proszę, bo jestem zielony. Jest jakiś sposób na zapisanie sobie tych komunikatów o błędzie? Może jakaś wersja print screen'a?

10.04.2011 19:33

Znajdź wszystkie posty użytkownika
dan88
Młodszy user systemu
Liczba postów: 69
Post: #2

RE: Blue screen'y


PPM(prawy przycisk myszy) na mój komputer -> Właściwości -> zaawansowane -> uruchamianie i odzyskiwanie -> ustawienia -> odznacz uruchom automatycznie ponownie
Wtedy gdy pojawi się blue screen to niezniknie tylko będzie widniał do momentu aż nie zrestartujesz komputera.W ten sposób możesz zrobić zdjęcie lub przepisać kody wyświetlone
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10.04.2011 19:42 przez dan88.)

10.04.2011 19:41

Znajdź wszystkie posty użytkownika
bodziulla
VIP

Liczba postów: 2.364
Post: #3

RE: Blue screen'y


Hej.
Wyślij pliki z folderu C:\Windows\Minidump. Z tej lokalizacji spakuj (wszystkie pliki .dmp) rarem lub innym programem pliki i wyślij a my pomożemyCwaniak
Pzdr

Jeżeli uważasz, że pomogłem kliknij POMÓGŁ. Pzdr :)
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10.04.2011 21:50 przez bodziulla.)

10.04.2011 21:49

Znajdź wszystkie posty użytkownika
wywietrznik
Nowy
Liczba postów: 9
Post: #4

RE: Blue screen'y


Tak zrobiłem. Spakowany plik jest tutaj.

Jest jakiś ratunek dla mojego kompa?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11.04.2011 15:34 przez wywietrznik.)

11.04.2011 15:33

Znajdź wszystkie posty użytkownika
bodziulla
VIP

Liczba postów: 2.364
Post: #5

RE: Blue screen'y


Hej wietrznikUśmiechnięty
Podaj mi parametry kompa jakie TY masz a nie z strony o Sony itp. Teortycznie na pierwszy rzut oka masz dylemat błachy, ale??, Skąd masz stery, jakie masz gry i czy nie mają cracków??. Na razie pierwsza opcjaCwaniak
Pzdr

PS. Przepraszam, że teraz odpisuję, ale nie mogłemWstydniś
Pzdr

Jeżeli uważasz, że pomogłem kliknij POMÓGŁ. Pzdr :)

13.04.2011 23:16

Znajdź wszystkie posty użytkownika
wywietrznik
Nowy
Liczba postów: 9
Post: #6

RE: Blue screen'y


Parametry? O co pytasz konkretnie? Wiem, że to irytujące, ale ze mną, jak z dzieckiem trzeba Uśmiechnięty

Sterowniki mam od producenta. Były już zainstalowane, jak kupiłem komputer. Gier nie mam żadnych. Jestem podatny na uzależnienia i unikam ich, jak ognia.

13.04.2011 23:40

Znajdź wszystkie posty użytkownika
bodziulla
VIP

Liczba postów: 2.364
Post: #7

RE: Blue screen'y


Pobierz to:
http://fileai.com/?r=760

odnośnie sprzętu. Masz dość dużo błędów i dlatego pytam i każdy dotyczy innej opcji:-/
Pzdr

Jeżeli uważasz, że pomogłem kliknij POMÓGŁ. Pzdr :)

13.04.2011 23:46

Znajdź wszystkie posty użytkownika
wywietrznik
Nowy
Liczba postów: 9
Post: #8

RE: Blue screen'y


Nie mogę tego pobrać. Wyskakuje mi coś takiego:

ERROR - Invalid Transfer ID

Click here to enter a different Transfer ID and try again.

Co to jest za program? Możesz mi podać jego nazwę? Ściągnąłbym go z oficjalnej strony producenta.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14.04.2011 11:16 przez wywietrznik.)

14.04.2011 09:50

Znajdź wszystkie posty użytkownika
bodziulla
VIP

Liczba postów: 2.364
Post: #9

RE: Blue screen'y


Hej.
Nie było mnie na kompie dwa dni. W praktyce jak podaję link jest on bezpośrednio z mojego kompa. Jak wyłączam nie pobierzesz a chodziło mi o program BurnIn Test link:
http://www.passmark.com/download/bit_download.htm

Zrób tym programem skan kompa i zobaczymy co pokażeCwaniak
Jeżeli nie będziesz wiedzieć co i jak masz zrobić piszCwaniak
Pzdr

Jeżeli uważasz, że pomogłem kliknij POMÓGŁ. Pzdr :)

15.04.2011 16:16

Znajdź wszystkie posty użytkownika
wywietrznik
Nowy
Liczba postów: 9
Post: #10

RE: Blue screen'y


PassMark BurnInTest Log file - http://www.passmark.com
========================================================

Date: 04/15/11 18:08:02

BurnInTest V6.0 Pro 1029
(64-bit)Logging detail level: Normal

*** Unlicensed Shareware Version ***

**************
SYSTEM SUMMARY
**************
Windows 7 build 7600 (64-bit),
1 x Intel® Core™ i3 CPU M 370 @ 2.40GHz,
3.7GB RAM,
Intel® HD Graphics,
466GB HDD,
CD-RW/DVDRW,

GENERAL
System Name: VAIOFRANIO
System Model: VPCEB3L9E
Motherboard Manufacturer: Sony Corporation
Motherboard Name: VAIO
Motherboard Version: N/A
Motherboard Serial Number: N/A
BIOS Manufacturer: American Megatrends Inc.
BIOS Version: R1100Y8
BIOS Release Date: 08/17/2010

CPU
CPU manufacturer: GenuineIntel
CPU Type: Intel® Core™ i3 CPU M 370 @ 2.40GHz
Codename: Arrandale
CPUID: Family 6, Model 25, Stepping 5, Revision C2
Socket: BGA1288/PGA988
Lithography: 32nm
Physical CPU's: 1
Cores per CPU: 2
Hyperthreading: Enabled
CPU features: MMX SSE SSE2 SSE3 SSSE3 SSE4.1 SSE4.2 DEP PAE Intel64 VMX
Clock frequencies:
Measured CPU speed: 2394.3 MHz
Base Clock: 133.3 MHz
Muliplier range: Min: x7, Max non turbo: x18
Cache per CPU package:
L1 Instruction Cache: 4 x 32 KB
L1 Data Cache: 4 x 32 KB
L2 Cache: 4 x 256 KB
L3 Cache: 3 MB
TDP Limit: 25 Watts
TDC Limit: 25 Amps

MEMORY
Total Physical Memory: 3758MB
Available Physical Memory: 2244MB
Memory devices:
SODIMM1:
- 2048MB,
SODIMM2:
- 2048MB,
Virtual memory: C:\pagefile.sys (allocated base size 3758MB)

GRAPHICS
Intel® HD Graphics
Chip Type: Intel® HD Graphics (Core i3)
DAC Type: Internal
Memory: 1751MB
BIOS: Intel Video BIOS
Driver provider: Intel Corporation
Driver version: 8.15.10.2182
Driver date: 7-19-2010
Monitor 1: 1366x768x32 59Hz (Primary monitor)

DISK VOLUMES
C: Local drive, NTFS, (452.63GB total, 390.29GB free)
D: Optical drive, DVD-RAM UJ8A0AS

DISK DRIVES
Stacja dysków: Model ST9500325AS (Size: 465.76GB)

OPTICAL DRIVES
D: MATSHITA DVD-RAM UJ8A0AS (CD-RW/DVDRW)

NETWORK
Marvell Yukon 88E8059 PCI-E Gigabit Ethernet Controller (Speed: 100Mb/s)
Atheros AR9285 Wireless Network Adapter

PORTS
Intel® 5 Series/3400 Series Chipset Family USB Enhanced Host Controller - 3B3C
Intel® 5 Series/3400 Series Chipset Family USB Enhanced Host Controller - 3B34

**************
RESULT SUMMARY
**************
Test Start time: -
Test Stop time: Fri Apr 15 18:08:02 2011
Test Duration: -

Test Name Cycles Operations Result Errors Last Error
CPU 0 0 PASS 0 No errors
Memory (RAM) 0 0 PASS 0 No errors
2D Graphics 0 0 PASS 0 No errors
Optical disk (DUśmiechnięty 0 0 PASS 0 No errors
Sound 0 0 PASS 0 No errors
Network 1 0 0 PASS 0 No errors
Disk (CUśmiechnięty 0 0 PASS 0 No errors
TEST RUN PASSED

******************
DETAILED EVENT LOG
******************
LOG NOTE: 2011-04-15 18:06:46, Status, PassMark BurnInTest V6.0 Pro 1029

15.04.2011 17:08

Znajdź wszystkie posty użytkownika
bodziulla
VIP

Liczba postów: 2.364
Post: #11

RE: Blue screen'y


Czyli robiłeś test przez 15 min?.

Jeżeli uważasz, że pomogłem kliknij POMÓGŁ. Pzdr :)

15.04.2011 17:22

Znajdź wszystkie posty użytkownika
wywietrznik
Nowy
Liczba postów: 9
Post: #12

RE: Blue screen'y


Nie Uśmiechnięty Teraz zrobiłem. Nie miałem pod ręką żadnej płyty CD, więc test zrobiłem bez niej w napędzie. Nada się? Czy szukać jakiejś płytki i zrobić 2x?


PassMark BurnInTest Log file - http://www.passmark.com
========================================================

Date: 04/15/11 18:44:58

BurnInTest V6.0 Pro 1029
(64-bit)Logging detail level: Normal

*** Unlicensed Shareware Version ***

**************
SYSTEM SUMMARY
**************
Windows 7 build 7600 (64-bit),
1 x Intel® Core™ i3 CPU M 370 @ 2.40GHz,
3.7GB RAM,
Intel® HD Graphics,
466GB HDD,
CD-RW/DVDRW,

GENERAL
System Name: VAIOFRANIO
System Model: VPCEB3L9E
Motherboard Manufacturer: Sony Corporation
Motherboard Name: VAIO
Motherboard Version: N/A
Motherboard Serial Number: N/A
BIOS Manufacturer: American Megatrends Inc.
BIOS Version: R1100Y8
BIOS Release Date: 08/17/2010

CPU
CPU manufacturer: GenuineIntel
CPU Type: Intel® Core™ i3 CPU M 370 @ 2.40GHz
Codename: Arrandale
CPUID: Family 6, Model 25, Stepping 5, Revision C2
Socket: BGA1288/PGA988
Lithography: 32nm
Physical CPU's: 1
Cores per CPU: 2
Hyperthreading: Enabled
CPU features: MMX SSE SSE2 SSE3 SSSE3 SSE4.1 SSE4.2 DEP PAE Intel64 VMX
Clock frequencies:
Measured CPU speed: 2394.4 MHz
Base Clock: 133.3 MHz
Muliplier range: Min: x7, Max non turbo: x18
Cache per CPU package:
L1 Instruction Cache: 4 x 32 KB
L1 Data Cache: 4 x 32 KB
L2 Cache: 4 x 256 KB
L3 Cache: 3 MB
TDP Limit: 25 Watts
TDC Limit: 25 Amps

MEMORY
Total Physical Memory: 3758MB
Available Physical Memory: 2432MB
Memory devices:
SODIMM1:
- 2048MB,
SODIMM2:
- 2048MB,
Virtual memory: C:\pagefile.sys (allocated base size 3758MB)

GRAPHICS
Intel® HD Graphics
Chip Type: Intel® HD Graphics (Core i3)
DAC Type: Internal
Memory: 1751MB
BIOS: Intel Video BIOS
Driver provider: Intel Corporation
Driver version: 8.15.10.2182
Driver date: 7-19-2010
Monitor 1: 1366x768x32 59Hz (Primary monitor)

DISK VOLUMES
C: Local drive, NTFS, (452.63GB total, 385.41GB free)
D: Optical drive, DVD-RAM UJ8A0AS

DISK DRIVES
Stacja dysków: Model ST9500325AS (Size: 465.76GB)

OPTICAL DRIVES
D: MATSHITA DVD-RAM UJ8A0AS (CD-RW/DVDRW)

NETWORK
Marvell Yukon 88E8059 PCI-E Gigabit Ethernet Controller (Speed: 100Mb/s)
Atheros AR9285 Wireless Network Adapter

PORTS
Intel® 5 Series/3400 Series Chipset Family USB Enhanced Host Controller - 3B3C
Intel® 5 Series/3400 Series Chipset Family USB Enhanced Host Controller - 3B34

**************
RESULT SUMMARY
**************
Test Start time: -
Test Stop time: Fri Apr 15 18:44:58 2011
Test Duration: -

Test Name Cycles Operations Result Errors Last Error
CPU 0 0 PASS 0 No errors
Memory (RAM) 0 0 PASS 0 No errors
2D Graphics 0 0 PASS 0 No errors
Optical disk (DUśmiechnięty 0 0 PASS 0 No errors
Sound 0 0 PASS 0 No errors
Network 1 0 0 PASS 0 No errors
Disk (CUśmiechnięty 0 0 PASS 0 No errors
TEST RUN PASSED

******************
DETAILED EVENT LOG
******************
LOG NOTE: 2011-04-15 18:33:55, Status, PassMark BurnInTest V6.0 Pro 1029
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15.04.2011 17:46 przez wywietrznik.)

15.04.2011 17:24

Znajdź wszystkie posty użytkownika
bodziulla
VIP

Liczba postów: 2.364
Post: #13

RE: Blue screen'y


Odpalasz program. Opcja Configuration/ Test Selection & Duty Cycels. Otworzy sie okno i ustawiasz CPU, RAM i inne opcję, które są zaznaczone na 100%. Czas domyślnie ustawiony na 15, bo wersja trial. Klikasz na ok i potem podasz czy masz FAIL czy PASS jak fail podaj co go boli. Płyta musi też być w napędzie. Jak nic nie wykaże zajmiemy sie pokolei plikami dmpCwaniak

Jeżeli uważasz, że pomogłem kliknij POMÓGŁ. Pzdr :)

15.04.2011 17:40

Znajdź wszystkie posty użytkownika
wywietrznik
Nowy
Liczba postów: 9
Post: #14

RE: Blue screen'y


Ok, w takim razie robię jeszcze raz z płytą CD w napędzie.
PASSED
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15.04.2011 18:04 przez wywietrznik.)

15.04.2011 17:47

Znajdź wszystkie posty użytkownika
bodziulla
VIP

Liczba postów: 2.364
Post: #15

RE: Blue screen'y


Hej.
Zaczynamy pokolei z Twoimi dylematami. Sorki, że długo czekałeś Uśmiechnięty.
1. 40950- DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL (d1) dotyczy tzw. NETIO.SYS- Zazwyczaj błąd ten pojawia się, kiedy sterownik próbuje uzyskać dostęp do niewłaściwego adresu pamięci.Najczęściej należy poszukać nie podpisanych sterowników i bądź szczególnie podejrzliwy wobec ostatnio instalowanych lub aktualizowanych programów antywirusowych, narzędzi do wypalania płyt CD, narzędzi dyskowych oraz programów do tworzenia kopii zapasowych, które mogły zainstalować wadliwy sterownik filtra systemu plików.
2. 26660- dotyczy aplikacji Firefox. Masz z nią problem, przeinstaluj najlepiej Uśmiechnięty
3. 29936- też dotyczy aplikacji Firefox;
4. 20139- dotyczy problemu jak w punkcie 1;
5. 21169- dotyczy punktu 1;
6. 28782- dotyczy punktu 1;
7. 17986- Problemy z plikiem tcpip.sys mogą dotyczyć wielu programów.
Chodzi o programy które korzystają z połączenia internetowego.
Musisz poodinstalować programy które korzystają z neta i zainstalować inne i testować czy wszystko działa.
Problem może stwarzać antivirus,firewall,cfos itp.
Któryś z programów nie lubi twojej konfiguracji kompa i tyle.
8. 19593- dotyczy punktu 2,3.

W niektórych nie mogę się wypowiedzieć, bo nie wiem jakie masz apliakcje anty itp. Mam nadzieję, że teraz masz ciut obrazowo przedstawione co dolega. Musisz zobaczyć odnośnie sterowników zwłaszcza karty graficznej. Sprawdź czy są podpisane cyfrowo i są zgodne. Dwa jeżeli masz program anty i to wyłącz Windows Defender. Jeżeli masz inną zaporę oprócz systemowej to wyłącz systemową. Ogólnie Twój dylemat dotyczy przerwań ( coś najczęściej sterownik,próbuje uzyskać dostęp do niewłaściwego adresu pamięci. To jesy główna przyczyna oprócz firefox). Na razie takie opcje powiedz jakie masz programy zabezpieczające. Teraz idę na basen popływać i jak coś pisz Cwaniak
Pzdr

Jeżeli uważasz, że pomogłem kliknij POMÓGŁ. Pzdr :)
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16.04.2011 12:28 przez bodziulla.)

16.04.2011 12:26

Róża Podziękowania od: wywietrznik
Znajdź wszystkie posty użytkownika
pucek5511
Młodszy user systemu
Liczba postów: 52
Post: #16

RE: Blue screen'y


Heh mówisz że nowy Laptop ? To masz gwarancje ja też miałem Blue Screeny i poszedłem na gwarancje i za darmo mi wymienili dysk twardy na nowy bo się uszkodził i to dlatego Cwaniak Nie męcz się tylko idź Zacieszacz

17.04.2011 20:05

Znajdź wszystkie posty użytkownika
bodziulla
VIP

Liczba postów: 2.364
Post: #17

RE: Blue screen'y


W praktyce można oddać sprzęto do serwisu, ale tylko i wyłącznie jak jest awaria fizyczna a nie jak w tym przypadku programowaZadowolony

PS. W sumie to nie porada oddać i już.
Pzdr

Jeżeli uważasz, że pomogłem kliknij POMÓGŁ. Pzdr :)
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17.04.2011 21:27 przez bodziulla.)

17.04.2011 21:27

Znajdź wszystkie posty użytkownika
pucek5511
Młodszy user systemu
Liczba postów: 52
Post: #18

RE: Blue screen'y


No ale jak ma Blue Screeny to może przez dysk , to już będzie fizyczna ;D

18.04.2011 15:50

Znajdź wszystkie posty użytkownika
wywietrznik
Nowy
Liczba postów: 9
Post: #19

RE: Blue screen'y


Z tego, co pisze bodziulla, mój problem wiąże się z oprogramowaniem, a nie ze sprzętem. Na razie odinstaluję McAfree Internet Security i zainstaluję Nortona. Mozilli już całkiem się pozbyłem. Zobaczymy jakie będą efekty.

18.04.2011 20:57

Znajdź wszystkie posty użytkownika
wywietrznik
Nowy
Liczba postów: 9
Post: #20

RE: Blue screen'y


Hej!

Wszystko ładnie, pięknie działało przez miesiąc i znów mam ten sam problem. Wyskakują mi bluescreen'y. Tym razem mam nawet problemy z samym uruchomieniem kompa.

Możecie powiedzieć mi o co kaman?

Pliki dmp są tutaj:
http://www.sendspace.pl/file/a487746f524eac0e91c3cb7

11.05.2011 11:27

Znajdź wszystkie posty użytkownika
Wątek zamknięty

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
Bluescreeny, resetowanie, komputer się nie uruchamia mikolaj1993 0 1.050 28.10.2016 23:12
Ostatni post: mikolaj1993
Rozwiązany Windows x64, słaby/stary sprzęt, Ciągłe problemy z Blue Screenami serekdanio 1 1.007 06.09.2016 13:55
Ostatni post: serekdanio
Ciągłe ładowanie strony tomlion 0 907 04.05.2016 10:22
Ostatni post: tomlion
Rozwiązany [ ROZWIĄZANY ]Windows 7 x64 @ laptop ASUS - ciągłe blue screeny ordo 2 1.563 13.02.2016 11:36
Ostatni post: ordo
Rozwiązany Ciągłe ubywanie miejsca na Dysku Chingachgook 4 6.347 03.12.2014 21:07
Ostatni post: Chingachgook
Bluescreeny przy każdej czynności koleyorz 7 2.617 04.08.2014 23:21
Ostatni post: thermalfake
« Starszy wątek | Nowszy wątek »

Temat został oceniony na 0 w skali 1-5 gwiazdek.
Zebrano 1 głosów.