Windows 7 Forum: konfiguracja, optymalizacja, porady, gadżety •

Pełna wersja: Naprawa błędów wygenerowanych przez Update Readiness System
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam,

Po włączeniu narzędzia System Update Readiness został wygenerowany następujący log CheckSur.log w folderze
C:\Windows\Logs\SBS:

Kod:
Checking System Update Readiness.
Binary Version 6.1.7601.21645
Package Version 16.0
2012-09-26 09: 35

Checking Windows Servicing Packages

Checking Package Manifests and Catalogs

Checking Package Watchlist

Checking Component Watchlist

Checking Packages

Checking Component Store
(f)    CSI Missing Deployment Key    0x00000000    ws3cap.inf_31bf3856ad364e35_6.1.7600.16385_f2bcdebb5e0570d7    

HKLM\Components\CanonicalData\Deployments    
(f)    CSI Missing Deployment Key    0x00000000    wnetvsc.inf_31bf3856ad364e35_6.1.7600.16385_b3131d70e92cd346    

HKLM\Components\CanonicalData\Deployments    
(f)    CSI Missing Deployment Key    0x00000000    wstorflt.inf_31bf3856ad364e35_6.1.7600.16385_1c88e04231fe3719    

HKLM\Components\CanonicalData\Deployments    

Summary:
Seconds executed:  1349
Found 3 errors
  CSI Missing Deployment Key Total count:  3

W jaki sposób naprawić wykazane usterki ?januszasj45@aster.net.pl
Na pierwszy rzut sprawdź poprawność i kompletność plików systemowych w wierszu poleceń
sfc /scannow

Bardzo dobry tutorial po polsku znalazłem tu.
(27.09.2012 17:04)thermalfake napisał(a): [ -> ]Na pierwszy rzut sprawdź poprawność i kompletność plików systemowych w wierszu poleceń
sfc /scannow

Bardzo dobry tutorial po polsku znalazłem tu.

Niestety, po wpisaniu komendy otrzymuję odpowiedź systemu:
"aby móc używać narzędzia sfc musisz być administratorem z uruchomioną sesją konsoli"
i nie mogę przejść dalej.
Co się tyczy tutorialu, to zaraz do niego wglądnę.
Dziękuję za poradę, może się przyda.
Cytat:"aby móc używać narzędzia sfc musisz być administratorem z uruchomioną sesją konsoli"

Należy uruchomić wiersz poleceń z podniesionymi prawami administratora. Czyli najszybciej kliknąć Start i wpisać cmd.exe a następnie obok PPM i wybrać z menu kontekstowego "Uruchom jako administrator".
(27.09.2012 21:07)thermalfake napisał(a): [ -> ]
Cytat:"aby móc używać narzędzia sfc musisz być administratorem z uruchomioną sesją konsoli"

Należy uruchomić wiersz poleceń z podniesionymi prawami administratora. Czyli najszybciej kliknąć Start i wpisać cmd.exe a następnie obok PPM i wybrać z menu kontekstowego "Uruchom jako administrator".

Wykonałem analizę systemu narzędziem sfc zgodnie z sugestią. Wydruk logu z notatnika w formacie pdf zawiera około 450 stron! Analiza na długie jesienne wieczory. W każdym razie analiza kończy się w poniższy sposób:

POQ 126 ends.
2012-09-27 22:55:12, Info CSI 00000305 [SR] Repair complete
2012-09-27 22:55:12, Info CSI 00000306 [SR] Committing transaction
2012-09-27 22:55:12, Info CSI 00000307 Creating NT transaction (seq 2), objectname [6]"(null)"
2012-09-27 22:55:12, Info CSI 00000308 Created NT transaction (seq 2) result 0x00000000, handle @0x91c
2012-09-27 22:55:12, Info CSI 00000309@2012/9/27:20:55:12.314 CSI perf trace:
CSIPERF:TXCOMMIT;31004
2012-09-27 22:55:12, Info CSI 0000030a [SR] Verify and Repair Transaction completed. All files and

registry keys listed in this transaction have been successfully repaired.

Niestety, próba automatycznej aktualizacji Windows nie zakończyła się powodzeniem. Poniżej w załączniku przedstawiam aktualną historię aktualizacji. Jak można zauważyć, niektóre aktualizacje "wchodzą" bez problemu, martwi mnie brak możliwości aktualizacji programu Microsoft .NET Framework 4.
Przypuszczalnie sfc nie naprawiło całkowicie systemu, tym bardziej, że nie mogę wykonać kopii zapasowej dysku i po podłączeniu zewnętrznego dysku i próbie wykonania kopii wyświetla mi się komunikat: błąd wewnętrzny 0x80070057. Natomiast próba dojścia do kopii zapasowej umieszczonej na dysku D (wiem, że nie powinno się zapisywać kopii zapasowej w tym samym komputerze) kończy się komunikatem: wykonanie serwera nie powiodło się:0x80080005.
Z tymi błędami systemu można żyć, ale brak możliwości wykorzystania kopii zapasowej mnie martwi.
Nie jestem domorosłym informatykiem i nie pamiętam, abym grzebał w rejestrze: nie wiem skąd takie błędy. Mój sprzęt to dwuletni laptop ASUS K52J. Może tak laptopy są zaprogramowane, aby się psuć po okresie gwarancji.
Mimo wszystko proszę o poradę, co mogę jeszcze uczynić.
Cytat:Może tak laptopy są zaprogramowane, aby się psuć po okresie gwarancji.

Nie zepsuł Ci się sprzęt a szwankuje system. Te problemy mogły już o wiele wcześniej narastać nie wiedziawszy nawet o tym. Poza tym gwarancja na OS'a siłą rzeczy musi być ograniczona. Nikt jeszcze nie wymyślił idealnego systemu w którym chodziło by wszystko zawsze na tip top np instalując dowolne oprogramowanie.

Od biedy kopię zawsze można zrobić w inny sposób. Są programy które klonują zawartość na inną partycję czy do pliku obrazu całe dyski/partycje. Są programy płatne jak Norton Ghost, Acronis True Image jak i darmowe typu Clonezilla.
Na jakiś czas można tego używać ale żeby się pozbyć problemu trzeba by było po prostu dokonać archiwizacji z dysku systemowego i przywrócenie systemu a potem stosowanie punktów przywracania i robienie najlepiej kopii różnicowych. Jedna początkowa kopia zaraz po zainstalowaniu wszystkiego i przygotowaniu do działania a potem w zasadzie co jakiś czas kopia całej partycji i częstsze kopie samych wrażliwych danych typu konkretne pliki, poczta, zdjęcia itp to z czym się pracuje z dnia na dzień.
Wielkie dzięki - tak też przypuszczałem. U ludzi to się nazywa demencją starczą i nie ma nią lekarstwa, poza spowalniaczami objawów. W przypadku komputerów pozostaje przywrócenie systemu, ale zapewne jakieś komórki pamięci procesora ulegają nieodwracalnym zmianom (chociażby chemicznym) i nigdy nie da się całkowicie powrócić do pierwotnego stanu. Mimo wszystko spróbuję przestudiować otrzymany log systemu.

P.S.
W moim laptopie od pewnego czasu mam problem z przesyłaniem zdjęć z kompaktu Fuji XR20. To nie jest sprawa aparatu, bo na innym kompie zdjęcia da się transferować. Laptop nie widzi aparatu. Sterownik MTP USB jest, według managera sprzętu, OK i nie musi być upgradowany. Jego odinstalowanie i powtórne uruchamianie laptopa nie pomaga. Wyświetla się komunikat: widows nie może zainstalować sterownika, Kod 31.
Czy w tym przypadku naprawa jest łatwiejsza ?
W porządku.
(28.09.2012 11:58)januszasj45 napisał(a): [ -> ]zapewne jakieś komórki pamięci procesora ulegają nieodwracalnym zmianom (chociażby chemicznym) i nigdy nie da się całkowicie powrócić do pierwotnego stanu

Nieuzasadniona teoria. Owszem komponenty z biegiem czasu mówiąc kolokwialnie zużywają się ale akurat procesor nie ma związku z przywracaniem danych bo ich tam nie ma gdzie zapisać aż tyle. Kopia systemu jest na dysku twardym w innej partycji. Prędzej na dyskach pada mechanika/elektronika typu głowica jak sam talerz na którym są zapisane magnetycznie. Pierwotny stan przywraca się właśnie z tej kopii - obraz czystego przygotowanego systemu jest nadpisywany na partycję systemową, to cały sekret.
Procesor owszem może niedomagać, nazywa się to degradacją - przy tym samym napięciu podawanym dla niego nie jest w stanie stabilnie pracować przy zadanym taktowaniu i to napięcie trzeba mu podwyższać. Podobnie jak z autami, stare trupy z czasem "chleją" więcej paliwa i oleju.
Przekierowanie