26.12.2011, 21:13
Witam w tym poradniku napiszę w jaki sposób możemy odegrać dźwięk w naszym programie .
Najpierw zabawimy się komponentem MediaPlayer.
A więc do działa.
Komponent MediaPlayer jest rozbudowanym komponentem do odtwarzania filmów, plików *.mid ,*.wav, *.avi. Na samym początku należy przypisać wartość FileName do pliku, który mamy zamiar odegrać. Następnie należy go otworzyć no i odegrać:
.
Odgrywanie dźwięku już mamy a więc możemy się też zająć nagrywaniem dźwięku.
Rozpoczęcie nagrywania:
.
Zakończenie nagrywania:
.
Teraz zajmijmy się funkcją PlaySound.
Dzięki niej odegramy pliki .wav.
Aby jej użyć do sekcji Uses dodajemy słowo MMSystem.
Struktura funkcji PlaySound.
Objaśnienie :
pszSound - Oznacza nazwę pliku lub pozycji rejestru.
hmod - jeżeli plik nie jest ładowany z zasobu ta wartość powinna mieć wartość 0.
fdwSound - określa tzw. flagi. W tym miejscu możesz wstawić:
SND_ALIAS - pozycja jest odgrywana z rejestru.
SND_FILMENAME - plik odgrywany jest z dysku.
SND_RESOURCE - plik odgrywany jest z zasobu.
SND_PURGE - Polecenie to kończy odtwarzanie plików muzycznych.
SND_ASYNC - odtwarzanie odbywa się równocześnie z działaniem aplikcaji.
SND_LOOP - odtwarzanie następuje w sposób ciągły.
Odgrywanie dźwięku przez funkcję PlaySound.
.
Zatrzymywanie odtwarzania dźwięku :
.
.
.
Wszystkie dźwięki wraz z ich angielskimi odpowiednikami można znaleźć w rejestrze pod kluczem:
HKEY_CURRENT_USER\AppEvents\EventLabels .
Jednak może się zdarzyć, że dźwięk uruchamiania systemu nie jest przepisany wtedy usłyszymy standardowy dźwięk ding.wav
Aby temu zapobiedz musimy zastosować znacznik SND_NODEFAULT. Po poprawie kod będzie wyglądał tak:
.
I to już koniec tego artykułu .
Myślę, że pomogłem tym artykułem.
Najpierw zabawimy się komponentem MediaPlayer.
A więc do działa.
Komponent MediaPlayer jest rozbudowanym komponentem do odtwarzania filmów, plików *.mid ,*.wav, *.avi. Na samym początku należy przypisać wartość FileName do pliku, który mamy zamiar odegrać. Następnie należy go otworzyć no i odegrać:
Kod:
with MediaPlayer do
begin
FileName : = 'piosenka.mid';
Open; // Otwarcie...
Play; // Odtwarzanie...
end;
Odgrywanie dźwięku już mamy a więc możemy się też zająć nagrywaniem dźwięku.
Rozpoczęcie nagrywania:
Kod:
with MediaPlayer do
begin
FileName : = 'uno.wav'; // nadanie nazwy plikowi
Open;
StartRecording; // rozpoczęcie nagrywania do pliku
end;
Zakończenie nagrywania:
Kod:
with MediaPlayer do
begin
Stop; // zatrzymanie nagrywania
FileName : = 'uno.wav'; // nadanie nowej nazwy pliku
Save; // zapisanie...
Close; // zamknięcie
end;
Teraz zajmijmy się funkcją PlaySound.
Dzięki niej odegramy pliki .wav.
Aby jej użyć do sekcji Uses dodajemy słowo MMSystem.
Struktura funkcji PlaySound.
Kod:
PlaySound(pszSound, PCHar; hmod: HMODULE; fdwSound: DWORD);
Objaśnienie :
pszSound - Oznacza nazwę pliku lub pozycji rejestru.
hmod - jeżeli plik nie jest ładowany z zasobu ta wartość powinna mieć wartość 0.
fdwSound - określa tzw. flagi. W tym miejscu możesz wstawić:
SND_ALIAS - pozycja jest odgrywana z rejestru.
SND_FILMENAME - plik odgrywany jest z dysku.
SND_RESOURCE - plik odgrywany jest z zasobu.
SND_PURGE - Polecenie to kończy odtwarzanie plików muzycznych.
SND_ASYNC - odtwarzanie odbywa się równocześnie z działaniem aplikcaji.
SND_LOOP - odtwarzanie następuje w sposób ciągły.
Odgrywanie dźwięku przez funkcję PlaySound.
Kod:
PlaySound('C: \file.wav', 0, SND_FILENAME);
Zatrzymywanie odtwarzania dźwięku :
Kod:
PlaySound(nil, 0, SND_PURGE);
Kod:
Dźwięki Systemowe
Kod:
PlaySound('SystemStart', 0, SND_ALIAS);
Wszystkie dźwięki wraz z ich angielskimi odpowiednikami można znaleźć w rejestrze pod kluczem:
HKEY_CURRENT_USER\AppEvents\EventLabels .
Jednak może się zdarzyć, że dźwięk uruchamiania systemu nie jest przepisany wtedy usłyszymy standardowy dźwięk ding.wav
Aby temu zapobiedz musimy zastosować znacznik SND_NODEFAULT. Po poprawie kod będzie wyglądał tak:
Kod:
PlaySound('SystemStart', 0, SND_ALIAS or SND_NODEFAULT);
I to już koniec tego artykułu .
Myślę, że pomogłem tym artykułem.